Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Пам’ятка! Як підписати декларацію з лікарем

14 Листопада 2018 • 12:36

Кіл-сть переглядів: 297

З квітня триває національна кампанія з вибору лікаря: кожен може обрати терапевтів, педіатрів чи сімейних лікарів, заклади яких підключились до електронної системи охорони здоров’я. На Житомирщині свого лікаря вже обрали 752 132 жителі.

 

 

Для чого підписувати декларацію з лікарем

 

Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу (Національну службу здоров’я України), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медзаклад.

 

Водночас, декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: ви зможете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.

 

Кожен має право вільно обирати собі лікаря. Не обов’язково підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. Однак лікар може відмовити у підписанні декларації, якщо він уже набрав оптимальну кількість пацієнтів.

 

Нагадаємо, що сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, а педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюють у селах. Наприклад, якщо у селі проживає 2 000 людей, то всі вони отримають змогу підписати декларацію з сімейним лікарем.

 

Як підписати декларацію з лікарем

 

1. Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.

 

2. Ваші дані та контактний телефон внесуть до системи «Електронне здоров‘я». Це зробить уповноважена особа медзакладу: реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.

 

Після введення даних пацієнт отримує СМС з кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему «Електронне здоров‘я» для підтвердження.

 

3. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров‘я» примірник декларації для перевірки. Потрібно уважно перевірити усі свої дані.

 

4. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров‘я» ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.

 

5. Пацієнт підписує 2 примірники декларації. Один із примірників залишається у вас, інший – у медзакладу.

 

6. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я».

 

Так, ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар.

 

Нагадаємо, що Житомирщина серед лідерів в Україні за кількістю жителів, що обрали свого лікаря.  

 

 

 

Версія для друку