Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Освітній форум-2021: МОН працює над створенням правового підґрунтя для трансформації позашкільної освіти

10 Лютого 2021 • 15:21

Кіл-сть переглядів: 101

Головною метою позашкільної освіти є розвиток особистості, профорієнтація та допомога кожній дитині повірити у свої здібності та розкрити власний потенціал. Саме тому сьогодні важливо вдосконалювати систему позашкільної освіти в умовах децентралізації.

 

На цьому акцентував Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет під час Партнерського форуму «Освіта України 2021: стратегічні цілі та пріоритетні напрями», що відбувся у вівторок, 9 лютого.

 

Він зауважив, що Міністерство занепокоєне ситуацією з позашкільною освітою в територіальних громадах. Реформа децентралізації влади в Україні значно розширила функції органів місцевого самоврядування територіальних громад, які стали автономними та отримали всі повноваження у сфері освіти, проте органи місцевого самоврядування своїми рішеннями почали ліквідовувати передані їм у комунальну власність заклади позашкільної освіти або призупиняти їхню діяльність на невизначений період. Як наслідок, у минулому році мережа закладів позашкільної освіти зменшилася на 26 одиниць.

 

«Міністерство розуміє, з якими проблемами стикаються сьогодні територіальні громади, однак, шановні директори департаментів, я прошу вас взяти під особистий контроль це питання, щоб не допустити порушень прав дітей на здобуття позашкільної освіти та зменшення показника охоплення нею», – зазначив Сергій Шкарлет.

 

Він також додав, що існує проблема забезпечення рівного доступу до позашкільної освіти дітям сільської місцевості (89,5% дітей здобувають позашкільну освіту в містах), тому важливо сьогодні в кожній сільській чи селищній громаді створити всі умови для змістовного дозвілля в позаурочний час.

 

«Позашкільна освіта – важливий фактор розвитку здібностей і реалізації можливостей дітей соціально вразливих категорій населення та дітей з особливими потребами», – підкреслив Міністр.

 

За його словами, в Україні станом на 1 січня 2020 року в системі освіти функціонує 1 389 закладів позашкільної освіти різних форм власності, де проводиться робота художньо-естетичного, науково-технічного, еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, спортивного та інших напрямів. Позашкіллям охоплено 1,2 мільйона дітей. Із них майже 9,5 тисяч дітей з особливими освітніми потребами.

 

Міністр освіти і науки України зазначив, що питання розвитку позашкільної освіти є актуальним та потребує врегулювання на законодавчому рівні.

 

«Міністерство наразі працює над створенням міцного правового підґрунтя для функціонування та системної трансформації позашкільної освіти, що буде відображено в новій редакції Закону України “Про позашкільну освіту”, який, сподіваюся, найближчим часом буде схвалено», – резюмував Сергій Шкарлет під час виступу.

Версія для друку