Відсьогодні лікарі виписуватимуть лише електронні рецепти на «Доступні ліки»
01 Квітня 2019 • 10:30
Кіл-сть переглядів: 466
З 1 квітня 2019 року програму «Доступні ліки» починає адмініструвати Національна служба здоров’я України. Відсьогодні рецепти за програмою лікарі зможуть виписувати виключно в електронній системі охорони здоров’я.
Відтепер не має значення, де проживає пацієнт і де рецепт був виданий. Про це інформує Міністерство охорони здоров’я України.
Завдяки переходу програми реімбурсації «Доступні ліки» до НСЗУ пацієнти зможуть отримувати ліки за рецептом у будь-якій аптеці в Україні, яка бере участь у програмі. Це розширить можливості лікарів первинної допомоги виписувати ліки за програмою для усіх пацієнтів, які підписали з ними декларації. Це стосується усіх лікарів первинної ланки, які працюють у медзакладах-партнерах Національної служби здоров’я: комунальних, приватних та лікарів-ФОП.
Оформлювати рецепти за програмою лікарі будуть в електронній системі охорони здоров’я за допомогою медичної інформаційної системи, яка встановлена у медзакладі. Для цього в ній повинен бути відповідний модуль.
Наразі за електронним рецептом відпускатимуть препарати за програмою «Доступні ліки». Виписати їх може лікар первинки — сімейний лікар, терапевт, педіатр для пацієнта, який підписав із ним декларацію. Під час візиту пацієнта лікар відкриває карту пацієнта у своїй медичній інформаційній системі і розпочинає або продовжує медичний епізод. Далі лікар має виконати такі кроки:
- У відповідному розділі вибрати «Виписати рецепт».
- Заповнити відповідні поля:
- Міжнародна непатентована назва ліків або торгова назва (у випадках, передбачених Наказом МОЗУ № 360);
- Джерело фінансування (обрати зі списку програму реімбурсації «Доступні ліки»);
- Активні фармацевтичні інгредієнти;
- Лікарська форма;
- Кількість доз;
- Спосіб вживання ліків.
- Під час виписування електронного рецепту лікар разом з пацієнтом мають перевірити, чи номер мобільного телефону, зазначений в декларації є актуальним і належить пацієнту. У системі відображаються код мобільного оператора і останні цифри номера телефону.
- Якщо зазначений у системі номер мобільного телефону для автентифікації не актуальний/не належить пацієнту/пацієнт не має до нього доступу, електронний рецепт не може бути виписаний.
У цьому випадку пацієнт (або лікар на прохання пацієнта) має подати заяву в НСЗУ про скидання методу автентифікації. В результаті з декларації буде видалено неактуальний номер мобільного телефону і пацієнт може подати нову декларацію про вибір того самого (або іншого) лікаря, вказавши актуальний номер телефону для автентифікації. Цей номер телефону може збігатися з контактним номером телефону пацієнта, або відрізнятися від нього. Саме на номер телефону для автентифікації прийде СМС з кодом підтвердження для укладення декларації. Також на цей номер будуть приходити СМС із номером і кодом підтвердження електронного рецепту.
- Якщо номер телефону правильний, лікар виписує рецепт у системі й накладає свій ЕЦП.
- Пацієнту приходить СМС з номером рецепту та кодом підтвердженням.
- Пацієнт обирає зручну для себе аптеку з переліку тих, хто уклав договори з НСЗУ. Та надає фармацевту спочатку номер рецепту. Фармацевт пропонує пацієнту лікарські засоби, які є в наявності. Якщо запропоновані ліки підходять пацієнту, він називає код підтвердження . Та після того отримує призначені ліки. Якщо у даній аптеці немає саме того лікарського засобу, який хоче отримати пацієнт, він не називає код підтвердження рецепту, і має змогу звернутися до іншої аптеки.
- За необхідності або на прохання пацієнта лікар роздруковує пацієнту консультаційний висновок, який містить розділ з призначеннями, зокрема призначенням ліків. В ньому зазначається інформація про виписані ліки та номер електронного рецепту.