Юрій Денисовець долучився до роботи першого регіонального форуму «Профільна освіта – траєкторія успіху»

06 Жовтня 2021 • 15:47
Кіл-сть переглядів: 442
Сьогодні, 06 жовтня, на базі Наукового ліцею Державного університету «Житомирська політехніка» проходив перший регіональний форум «Профільна освіта – траєкторія успіху».
Участь у форумі взяли заступник голови Житомирської ОДА Юрій Денисовець, голова Житомирської обласної ради Володимир Федоренко, в.о. директора Департаменту освіти і науки Житомирської ОДА Наталія Осипович, директор Департаменту освіти Житомирської міської ради Валентин Арендарчук, начальник Управління Державної служби якості освіти у Житомирській області Олексій Редько, директор КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради Ігор Смагін, ректор Державного університету «Житомирська політехніка» Віктор Євдокимов, керівники місцевих органів управління освітою та центрів професійного розвитку педагогічних працівників, директори ЗЗСО області.
«Ще три роки тому, на теренах області діяв всього один ліцей академічного спрямування, який не міг у повній мірі задовольнити бажання дітей у поглибленому вивченні певних предметів та дисциплін. А вже минулого року один за одним були створені спеціалізовані заклади спортивного та військового спрямування у містах Бердичів та Новоград-Волинський. Оновили та запровадили двомовне викладання предметів у Житомирському обласному ліцеї Житомирської обласної ради. У вересні 2021 року розпочали працювати 2 профільних наукових ліцеї, діаметрально протилежного спрямування – технологічного на базі Житомирської політехніки та суспільно-гуманітарного на базі Житомирського державного університету Івана Франка. Майже 1000 дітей нашої області мають змогу сьогодні опановувати нові дисципліни на високому, вузькоспеціалізованому, науковому рівні. Це крок у бік європейських норм та стандартів освіти, виховання нової інтелектуальної еліти Житомирщини», – зазначив Юрій Денисовець.
Під час форуму йшлося про те, що профільне навчання має регіональний характер, тобто охоплює освітніми послугами територію більшу як одна адміністративно-територіальна одиниця нижчого рівня. Тож завдання організації якісного профільного навчання слід розглядати як невід’ємну частину розвитку освіти на рівні громади і як елемент розвитку освіти області.
Старша профільна школа стане обов’язковою для тих, хто здобуватиме повну загальну середню освіту за академічним спрямуванням. Воно орієнтоване на те, що здобувачі освіти продовжуватимуть навчання на вищих рівнях освіти.
Модернізація мережі старших шкіл громади має бути під контролем керівництва місцевої влади, ґрунтуватися на глибокому і об’єктивному аналізі, і головне — з широким та прозорим залученням усіх зацікавлених сторін.
Учасники форуму також наголосили, що впровадження профільної школи до 2027 року — норма, яка закріплена Законом України «Про повну загальну середню освіту».
За інформацією Департаменту освіти і науки Житомирської ОДА, станом на сьогодні в області діє 5 профільних ліцеїв: 2 наукових ліцеї, 1 – академічний та 2 спеціалізовані заклади спортивного та військового спрямування. Засновником 3 профільних ліцеїв (1 – академічний та 2 спеціалізовані заклади спортивного та військового спрямування) є Житомирська обласна рада.
Науковий ліцей Державного університету «Житомирська політехніка» започаткував свою діяльність шляхом отримання ліцензії, затвердженої розпорядженням голови Житомирської обласної державної адміністрації від 26.07.2019 року № 273, з метою забезпечення здобуття профільної освіти наукового спрямування та залучення учнівської молоді до наукової та науково-технічної діяльності.
Ліцей зареєстрований в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України 22 липня 2021 року, фактично свою роботу розпочав 01 вересня 2021 року.
За результатами конкурсу на посаду директора Наукового ліцею Житомирської політехніки призначено Наталію Венцель.
Відповідно до освітньої програми, затвердженої педагогічною радою, навчання відбувається за двома напрямами: техніко-технологічним та суспільно-гуманітарним профілями.
На навчання до ліцею за результатами конкурсного відбору зараховано 113 учнів, які навчаються в 4-х групах. У закладі навчаються діти з 8 територіальних громад області: Житомирської, Новогуйвенської, Коростенської, Тетерівської, Станишівської, Черняхівської, Баранівської та Романівської.
Довідково. Профільна середня освіта — один із рівнів освіти (ч. 2 ст. 10 Закону “Про освіту” від 05.06.2017 № 2145-VIII). Це відповідає третьому рівню Національної рамки кваліфікацій. Цей рівень триває три роки, і його можуть здобувати в окремих закладах освіти або в структурних підрозділах одного закладу освіти (п. 3 ст. 12 Закону “Про освіту”).
Заклади освіти можуть мати освітні програми профільної середньої освіти за академічним та/або професійним спрямуванням (п. 7 ст. 12 Закону “Про освіту”).
Академічне спрямування — профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти.
Професійне спрямування — орієнтоване на ринок праці профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, та професійно орієнтованого підходу до навчання з урахуванням здібностей і потреб учнів.
Звідси, профіль навчання — спосіб організації диференційованого навчання, який передбачає поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення циклу споріднених предметів. Профілі навчання в закладі освіти зумовлені:
- кадровими, матеріально-технічними, інформаційними ресурсами закладу освіти;
- соціокультурною та виробничою інфраструктурою регіону, де розташований заклад освіти;
- перспективою здобуття подальшої освіти та майбутніми життєвими планами здобувачів освіти.