Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Права переселенців із зони АТО на отримання дублікату трудової книжки за новим місцем роботи

04 Березня 2015 • 13:59

Кіл-сть переглядів: 905

Територіальна державна інспекція з питань праці у Житомирській області дає роз’яснення щодо внесення зміндо Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників.

 

Трудове законодавство встановлює єдині вимоги щодо порядку укладення трудового договору. Зокрема, передбачено, що при укладенні трудового договору роботодавець має право вимагати від особи, що наймається на роботу, трудову книжку і документ, що посвідчує особу.

 

Законодавець ст.48 КЗпП України визначив, що трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

 

Так, трудові книжки – це один із найважливіших особистих документів громадян у нашій країні, які відображають всю трудову діяльність робітників та службовців, характеризують їхню професійну біографію, зокрема, освіту та кваліфікацію, ставлення до праці, а також оплачувану трудову діяльність.

 

Відповідно до п. 1.3 глави 1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.08.1993 за № 110, при влаштуванні на роботу працівники зобов’язані подавати трудову книжку.

 

Обов’язок по забезпеченню ведення на підприємстві трудових книжок покладається на роботодавця. Трудова книжка зберігається у відділі кадрів підприємства на протязі всього часу дії трудового договору і видається працівнику належно оформленою у день його звільнення.

 

Як же бути громадянам які працювали, звільнилися з роботи (припинили роботу) і переїхали із зони проведення АТО та не отримали трудову книжку в разі влаштування на роботу на нових місцях?

 

Наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства юстиції України від 06.10.2014 № 720/1642/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.10.2014 за № 1304/26081 (набрав чинності з 04.11.2014), внесено зміни до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників. Зокрема, главу 5 Інструкції доповнено п. 5.6, яким визначено, що дублікат трудової книжки також може бути виданий за новим місцем роботи у зв’язку з відсутністю доступу до трудової книжки працівника внаслідок надзвичайної ситуації, передбаченої Кодексом цивільного захисту України, або проведення антитерористичної операції на території, де працював працівник.

 

Дублікат видається на підставі заяви працівника та отриманої ним у письмовому вигляді інформації зі штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації про виникнення надзвичайної ситуації або Антитерористичного центру при Службі безпеки України про проведення антитерористичної операції на території, де працював працівник, що надається в довільній формі.

 

 У разі відновлення доступу до трудової книжки записи з дубліката про періоди роботи переносяться до трудової книжки. При цьому на першій сторінці дубліката робиться напис: «Дублікат анульовано», посвідчується печаткою роботодавця за останнім місцем роботи працівника та дублікат повертається його власнику.

 

 

 

Прес-служба облдержадміністрації

 

Версія для друку