Робота з об’єднання територіальних громад
13 Травня 2015 • 14:28
Кіл-сть переглядів: 1 213
Від 1 до 4 територіальних громад може бути утворено в межах кожного району області. Сьогодні, 13 травня, під час засідання робочої групи за участю голови ОДА Сергія Машковського та голови обласної ради Віталія Француза, керівники районів представили перспективні плани територіального об’єднання громад.
«Об’єднані територіальні громади матимуть додаткові переваги, починаючи від фінансових можливостей – отримання ПДФО, базових дотацій із державного бюджету, залучення інвестицій – до прав міст обласного значення та самостійного прийняття рішень. Керівники районів та міст мають подавати перспективні плани саме спроможних та готових розвиватися територіальних громад», – сказав голова облдержадміністрації Сергій Машковський.
Голови райдержадміністрацій доповіли керівництву області про реальну ситуацію щодо процесу об’єднання. Майже всі райони Житомирщини вже визначилися щодо майбутнього об’єднання населених пунктів з урахуванням затверджених критеріїв – 20-кілометрової досяжності до центру територіального об’єднання, наявності необхідної інфраструктури та сфери адмінпослуг, самодостатності, спроможності громади та ін.
Зокрема, Любарський район перший підготував перспективний план об’єднання громад. Він визнаний Мінрегіонбудом одним із кращих та відповідає всім критеріям.
У Коростенському районі планується утворити 4 об’єднаних територіальних громади, центри яких зможуть виконувати функції райцентрів. Наприклад, Поліська громада (Коростенський р-н) із 5 тис.осіб матиме загальний бюджет у 6.5 млн грн, а Коростенська із понад 70 осіб – понад 90 млн грн.
Натомість Коростишівський район, враховуючи його територію та інфраструктуру, планує мати 1 Коростишівську громаду. Адже найвіддаленіший населений пункт тут – лише 21 км від м. Коростишева, центру громади.
Овруцький та Радомишльський райони представили перспективні плани на утворення по 2 територіальні громади в кожному.
У результаті об’єднання громада нічого не втрачає, натомість зменшується кількість управлінського складу. Самі ж об’єднані громади отримають додаткові повноваження, управління своїми бюджетами, можливість залучати інвестиції та розпоряджатися податками.