Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Реформування малокомплектних шкіл на Житомирщині

16 Липня 2015 • 13:48

Кіл-сть переглядів: 849

Управління освіти і науки облдержадміністрації спільно з районними відділами освіти, органами місцевого самоврядування, працюють над вирішенням нагальних питань галузі освіти.

 

Зокрема, вирішують питання малокомплектних шкіл, які затратні для бюджету та не забезпечують якісну освіту.

 

Велика кількість малокомплектних шкіл у регіоні (172) обумовлена різким зменшенням кількості учнів. Так, з 2003 року учнівські контингенти зменшилися на 58 тис. учнів, що в середньому відповідає 12-13 сільським районам.

 

Розрахунки показують, що закриття одного малокомплектного загальноосвітнього навчального закладу І ступеня дає змогу зекономити від 100 до 300 тис. грн., ЗНЗ І-ІІ ступеня – від 500 до 760 тис. грн. Це особливо важливо на даному етапі, коли відбувається перехід до фінансування за освітньою субвенцією.

 

Перед тим, як реорганізувати або закрити навчальний заклад, органи влади аналізують функціонування кожного. Адже необхідно забезпечити дітям доступ до якісної освіти,передбачити норму, що початкова освіта повинна здобуватися якомога ближче до місця проживання дитини, вишукати можливості для перевезення учнів та вчителів та забезпечити робочими місцями педагогічних працівників.

 

До 2016 року планується додатково придбати 17 шкільних автобусів. На сьогодні парк шкільних автобусів становить 195 одиниць. Всього безкоштовним перевезенням забезпечено 99,9 % учнів та 87 % вчителів сільської місцевості.

 

«Протягом 2-3 років ми плануємо оптимізувати 76  шкіл. Станом на 1 липня згідно з рішенями сесій місцевих рад оптимізовано 37 шкіл. Інформацію по іншим закладам ми ще опрацьовуємо і звертаємо увагу на те, як буде відбуватися об’єднання громад, яким буде фінансування. Зараз управління освіти і науки ОДА надає рекомендації районним радам, а питання про відкриття чи закриття закладу приймає місцевий орган самоврядування. В цілому оптимізація дозволить покращити рівень освіти школярів, тому не потрібно її сприймати як негативне явище», – розповідає начальник управління освіти і науки ОДА Вадим Калінін.

 

Версія для друку