Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Мета децентралізації в медицині – покращення медичного обслуговування населення

23 Жовтня 2015 • 07:24

Кіл-сть переглядів: 901

В контексті децентралізації владних повноважень, яка зараз впроваджується в Україні і яка зачіпає більшість сфер життя, покращення медичного обслуговування населення – це те, на що має опиратися реформа системи охорони здоров’я.

В програмі «Тема: Країна» Українського радіо за участі Юрія Ганущака, директора ГО «Інститут розвитку територій» та експертів з регіонів мова йшла про те, що необхідно чітко між рівнями адміністративно-територіального устрою розмежувати рівні медичного обслуговування – первинний, вторинний і третинний.

За словами Юрія Ганущака, первинний рівень медичного обслуговування повинен забезпечуватися на базовому рівні адміністративно-територіального устрою, на рівні громади.

«Для того, щоб можна було сконцентрувати нормальну апаратуру і бригаду лікарів (для надання послуг вторинної медичної допомоги), то кількість населення  на території має бути щонайменше 150 тисяч. Бо, до прикладу, хірург, щоб бути досвідченим спеціалістом, він має щонайменше двічі на день оперувати, а не один раз на два тижні. У другому випадку він покине таку лікарню і переїде туди, де дійсно він отримає належну лікарську практику. Саме тому виходить, що вторинна медицина має бути на вищому рівні адмінтерустрою, ніж в стандартному районі», – сказав експерт.

«Розмежування первинного і вторинного рівня дозволяє вперше за всю історію вітчизняної медицини зробити первинний рівень дійсно пріоритетною ланкою, – говорить Вікторія Лехан, лікар вищої кваліфікаційної категорії з організації та управління охороною здоров’я. – За міжнародними даними, добре організована система первинної медичної допомоги замикає на собі 80-90% всіх звернень».

За його словами, Міністерство охорони здоров’я пропонує вторинний рівень медичного обслуговування передати на обласний рівень. Однак в такому випадку не може йти мова про наближення цих послуг до людини.

«В кожній області є 3-4 центри, які можуть взяти на себе ці функції. Ще одна позиція – відстань до відповідної лікарні повинна вкладатися в межі так званого терапевтичного вікна – «золотої» години довозу хворого швидкою допомогою. І це вже дійсно не може бути область. Область має бути поділена на 3-4 округи, які називаються госпітальними округами. До тих пір, доки МОЗ не дійде до розуміння того, що треба це робити, до тих пір реформа не буде йти», – наголосив Юрій Ганущак, зазначивши також, що обласний рівень має забезпечувати третинний рівень медичного обслуговування – це високоспеціалізована медицина.

«Куди людям зручно, туди вони їдуть за послугами. Але краще було б зробити лікарню, де цілодобово працюватимуть потрібні спеціалісти. Реформу треба продовжувати і не зволікати», – сказав експерт.

Версія для друку