Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Успіх буде, коди люди повірять у дієздатність громад

11 Листопада 2015 • 07:57

Кіл-сть переглядів: 649

Багато запитань щодня виникають у керівників новостворених об’єднаних територіальних громад. З ними вони звертаються і до регіонального Офісу реформ.

 

Як підготуватися та провести першу сесію в новоствореній об’єднаній територіальній громаді? Як правильно сформувати представницькі органи місцевого самоврядування, на які невдовзі ляже левова частка відповідальності за організацію життя в громаді? Як безболісно звільнити та працевлаштувати працівників органів місцевого самоврядування, що ліквідовуються у зв’язку з об’єднанням громад? Як не допустити соціальної напруги в селах, селищах на період, коли відбуватиметься передача майна, приміщень на баланс об’єднаних територіальних громад?

 

Упродовж останнього тижня в Офісі реформ побували представники Червоненської об’єднаної громади Андрушівського району, яких сьогодні серед інших найбільше хвилює питання передачі майна та приміщень бюджетних закладів та належний супровід соціального захисту їх працівників, забезпечення безперервності надання людям належних послуг на час перехідного періоду; представники Дубрівської сільської об’єднаної громади, які цікавилися підготовкою Статуту громади, процедурою внесення змін до інших установчих документів, які регламентуватимуть роботу нової ради та її виконкому та багатьох інших.

 

«Це цілком логічно, що до нас щодня їдуть керівники новостворених громад, консультуються телефоном. Адже багато чого в їхній теперішній роботі  є незрозумілим та абсолютно новим Ми спільно з ними по-новому вивчаємо базове законодавство, надаємо роз’яснення, звертаємося у вищі інстанції за більш кваліфікованою допомогою. Але жодного звернення, жодного запиту не залишаємо без розгляду та уваги», – каже директор Офісу реформ у Житомирській області Роман Слідзевський. І додає, що основна робота Офісу реформ сьогодні і полягає в тому, щоб по максимуму допомогти територіальним громадам у вирішенні їх актуальних питань – підготовка до перших сесій, утворення ліквідаційних комісій, проходження процедури реєстрації громад, ліквідації ОМС, які входять до складу об’єднаних громад, проведення інвентаризації та багато інших.

 

Керівник Офісу реформ наголошує, що, консультуючи представників новостворених об’єднаних громада, він радить у щоденній роботі користуватися законодавчою базою, яка є. Зокрема, уважніше переглянути Господарський, Цивільний Кодекси України, Закони України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». «Ми вже надіслали на адресу новостворених ОТГ перелік нормативно-правових актів, якими можна користуватися в роботі. А крім того – поетапні кроки роботи на найближчу перспективу. І навіть проекти рішень першої сесії».

 

За словами Романа Слідзевського, на 42% нормативно-правова база для роботи об’єднаних громад є, а решта 56% – залежить від прийняття змін у Конституцію України та Закони України. Але при цьому зауважує, що успіх реформи місцевого самоврядування хоча великою мірою залежить від наявності нормативно-правової бази, але ще більшою – від управлінців-менеджерів на місцях, від того, наскільки вміло і ефективно вони зможуть організувати життя в об’єднаних громадах у нових умовах. І від підтримки розпочатої реформи населенням. 

Версія для друку