Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Сформувати виконком ради і написати бюджет

11 Грудня 2015 • 09:57

Кіл-сть переглядів: 901

Сьогодні в об’єднаних територіальних громадах області триває перехід до нового формату роботи. Новоствореним радам потрібно утворити адаптований до потреб громади виконком, сформувати проект бюджету об’єднаної територіальної громади і відповідно до вимог Бюджетного Кодексу України до 31 грудня ухвалити його. Крім того, рада має затвердити стратегічний план розвитку території громади, в якому передбачити реалізацію чітких інвестиційних проектів.

Це програма мінімум для новостворених рад об’єднаних територіальних громад. Щоб її професійно, швидко та безболісно виконати, голови дев’ятьох об’єднаних територіальних громад спільно з Офісом реформ у Житомирській області ініціювали зустріч з директором департаменту фінансів обласної державної адміністрації Ганною Ємченко. Зібрання, в якому брали участь всі заступники керівника департаменту фінансів, відбулося 10 грудня.  

Учасники зустрічі обговорили, як оптимально керувати об’єднаною територіальною громадою, які основні структурні складові виконкому запровадити, за якими раціональними критеріями підходити до їх формування, як розрахувати видатки на утримання апарату виконкомів рад і взагалі як правильно підійти до формування бюджету об’єднаної територіальної громади на наступний рік.

Учасники розмови зійшлися на думці, що при формуванні керівних органів влади в об’єднаній територіальній громаді потрібно виходити з характеру завдань та викликів, які виникають перед громадою, а також враховувати фінансову спроможність та майно, які знаходяться у розпорядженні громади. Найприйнятнішими для громад може бути утворення чотирьох основних структурних підрозділів: загально-організаційний; фінансово-економічний та інвестиційна сфера; соціально-гуманітарна сфера та земельно-господарчих відносин і благоустрою території.

Директор департаменту фінансів облдержадміністрації Ганна Ємченко зауважила, що, починаючи з нового року кожна об’єднана територіальна громада переходить на прямі стосунки з Державним бюджетом України і набуває статусу міста обласного значення. Крім того, відповідно до реформи з децентралізації влади у неї з’являється додатковий фінансовий ресурс, а відтак і додаткова відповідальність. Зі своєї сторони вона пообіцяла максимум сприяння департаменту фінансів облдержадміністрації головам об’єднаних територіальних громад у вирішенні їх фінансово-бюджетних та інших питань.

Офіс реформ, здійснюючи супровід роботи в об’єднаних територіальних громадах,  аналізує і роз’яснює діюче і нове законодавство. Але чим більше громади працюють над удосконаленням своєї системи, тим більше запитань у них виникає.

 

Тому їм потрібні прямі консультації фахівців, які б допомагали знаходити найбільш оптимальні шляхи розв’язання тих чи інших проблемних питань новостворених громад і їх керівників. Багато департаментів облдержадміністрації вже відгукнулися на запити об’єднаних територіальних громад, зокрема, департамент: фінансів; департамент економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва, департамент містобудування. Архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства, – зазначив керівник Офісу реформ у Житомирській області Роман Слідзевський.

Цього ж дня голови об’єднаних територіальних громад  брали участь у нараді керівників області з головами районних державних адміністрацій та керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації. На яких обговорювалися питання затвердження місцевих бюджетів на 2016 рік та стан виконання бюджету 2015 року, використання коштів фонду регіонального розвитку, проходження осінньо-зимового опалювального сезону, ситуація щодо оформлення житлових субсидій; допомога учасникам антитерористичної операції та інші.

Версія для друку