Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

МОЗ затвердив нові правила виписування рецептів на ліки

22 Травня 2018 • 11:24

Кіл-сть переглядів: 295

1Нова форма рецепту є передумовою для впровадження електронного рецепту, який буде зручнішим як для медзакладів, так і для пацієнтів. Також нові зміни дають право виписувати рецепти лікарям, що здійснюють медичну практику як ФОП.

 

22 травня 2018 року вступили в дію нові вимоги до виписки рецептів на ліки та медвироби. Відповідний наказ МОЗ України (№735 від 18.04.2018 року) було опубліковано в Офіційному віснику України.

 

Головні зміни стосуються нормативного регулювання впровадження електронного рецепту. Проте поки електронний рецепт буде поступово впроваджуватися, нові поля заповнюватимуться на паперових бланках.

 

Нове в правилах виписування рецептів

 

Рецепти форми ф-1 мають містити таку інформацію про лікаря:

  • Найменування закладу охорони здоров’я або ПІП ФОП
  • Адреса закладу охорони здоров’я або ФОП
  • Код ЄДРПОУ/ Реєстраційний номер облікової картки платника податків
  • Реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.

Червоний штамп «Вартість підлягає відшкодуванню» замінено на нове додаткове поле у рецепті – «Джерело фінансування», в якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. Це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіональних програм.

 

У відомостях про пацієнта лікар повинен зазначити прізвище, ініціали та вік пацієнта, а також номер його амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в системі E-health. Також він допоможе уникнути плутанини, у разі якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.

 

Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН – міжнародною непатентованою назвою).

 

Важливо

  • Нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1.
  • Заклади охорони здоров’я можуть використовувати стару форму паперового рецепту ф-1 з червоною печаткою «Вартість підлягає відшкодуванню» до того часу, поки наявні бланки не закінчаться.
  • Нові вимоги до рецепту не поширюватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, не будуть внесені необхідні технічні зміни.

Нагадаємо, електронний рецепт – це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому буде вказано, хто виписав рецепт та яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепту, який треба назвати в аптеці. Доступ до електронної системи рецептів буде обмежений.

 

За бажанням пацієнта лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам’ятати, що роздруковані дані електронного рецепту не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.

 

З розвитком системи «Електронне здоров’я» Е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електронній системі охорони здоров’я.

 

Найближчим часом МОЗ планує розпочати пілотний проект електронного рецепту в рамках програми «Доступні ліки». Обраними регіонами для тестування електронного рецепту є м. Вінниця та Вінницька область, м. Дніпро та Дніпропетровська область, м. Івано-Франківськ та Івано-Франківська область, м. Черкаси та Черкаська область і місто Бахмут.

Версія для друку