Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Чому батькам дітей з особливими потребами слід звертатися до ІРЦ

19 Вересня 2018 • 10:00

Кіл-сть переглядів: 649

Діти з порушеннями психофізичного розвитку мають отримувати якісну освіту та соціальну адаптацію в умовах інклюзивної освіти. Саме інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) спрямовані забезпечити права на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти дітей, які мають особливі освітні потреби. В області вже створено 29 інклюзивно-ресурсних центрів для надання освітніх послуг для таких дітей. 

 

Директор Новоград-Волинського інклюзивно-ресурсного центру Наталія Борис наголошує на тому, що для дітей з особливими освітніми потребами слід адекватно змінити та адаптувати умови навчання. Під час навчання таких дітей потрібно враховувати їхні психофізіологічні можливості.

 

Саме інклюзивно-ресурсний центр надає можливість для забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

 

Як і коли батькам слід звертатися до ІРЦ

 

Батьки можуть прийти на консультацію до фахівців ІРЦ за власним бажанням. Також батьки приходять на консультацію за рекомендацією лікаря або ж дослухаються до думки соціального працівника, психолога чи вихователя. Про це розповідає Наталія Борис:

 

«Спершу батьки можуть проконсультуватися з приводу своїх тривог. У разі потреби фахівці ІРЦ проведуть комплексну багатопрофільну оцінку розвитку дитини. Якщо дитина має тяжкі порушення психофізичного розвитку і їй встановлено медичний діагноз, педагоги освітнього закладу, який вона відвідує, так само, як і фахівці ІРЦ, мають роз’яснити батькам важливість такої багатопрофільної оцінки в ІРЦ. Це допоможе надати якісну психолого-педагічну допомогу дитині, адекватно організувати супровід її розвитку, а також забезпечити підтримку батькам».

 

Чи потрібне направлення до ІРЦ?

 

Кожен з батьків, що має дитину з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років, може звернутися за допомогою до ІРЦ за місцем проживання.

 

Фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть допомогти батькам обрати, які саме медичні, психологічні, педагогічні та освітні послуги потрібні їхнім дітям, і де їх можна отримати.

 

 

Освітні послуги в ІРЦ

 

Провідне завдання інклюзивної освіти — розвиток навичок і вмінь дитини з особливими освітніми потребами. Така спрямованість інклюзивної освіти допомагає підвищити академічний, соціальний, емоційний та фізичний потенціал дитини, поліпшити її навички самодопомоги.

 

Фахівці ІРЦ можуть консультувати та інформувати педагогів освітніх закладів, у яких навчають та виховують дітей з особливими освітніми потребами. Тож якщо педагог дезорієнтований і не знає, як спілкуватися з дитиною, як організувати свою роботу відповідно до її потреб і можливостей, він може звернутися до ІРЦ. Спеціалісти центру проконсультують, як адаптувати й модифікувати навчання та освітній простір, які методи роботи слід обирати відповідно до освітніх потреб конкретної дитини.

 

Нагадаємо, що в м. Новоград-Волинський вже працює інклюзивно-ресурсний центр, в якому наразі проводять комплексне обстеження дітей.

Версія для друку