Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення у січні-вересні 2022 року

27 Жовтня 2022 • 14:25

Кіл-сть переглядів: 457

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» і  розпорядження голови обласної державної адміністрації від 14.02.2008  № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України  від 07.02.2008 № 109/2008» обласною та районними військовими адміністраціями, виконавчими комітетами міст ужито низку організаційних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

 

Керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», проаналізовано рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

 

Щомісяця здійснюється аналіз звернень громадян, які надходять до обласної військової адміністрації, у тому числі через органи державної виконавчої влади вищого рівня, та забезпечується всебічний, об’єктивний розгляд та надання відповідей авторам звернень у визначені законодавством терміни.

 

Протягомсічня-вересня 2022 року до обласної військової адміністрації з урахуванням 82 колективних звернень звернулося 12328 жителів області, що на 5506осіб менше, ніж за аналогічний період 2021 року.

 

За звітний період зареєстровано та опрацьовано 6244 заяви, скарги та пропозиції громадян, що на 5067 менше, ніж за аналогічний період 2021 року.

 

Громадяни у своїх зверненнях порушили 6267 питань, з них 6205 взято на контроль.

 

Вирішено позитивно  1562 звернення, або 25 % від загальної кількості, на 3832, або 61,3 % від загальної кількості надано роз’яснення.

 

На 01.10.2022 перебуває на контролі  718, або 11,5 % від загальної кількості звернень.

 

Відповідно до вимог абзацу 6 пункту 5 Указу Президента України в обласній військовій адміністрації проводиться постійний моніторинг питань, що порушуються у зверненнях громадян, і вживаються необхідні заходи щодо скорочення можливих повторних звернень. Проте протягом січня-вересня 2022 року до обласної військової адміністрації надійшло 31  повторне звернення, що становить 0,5% від загальної кількості.

 

Із січня по вересень 2022 року до обласної військової адміністрації найбільше  звернень надійшло від жителів Житомирського району – 2755, або 44,1 % від загальної кількості, м. Житомира – 1127, або 18 % від загальної кількості, Коростенського району – 771, або 12,3 % від загальної кількості.

 

Від центральних органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання до обласної військової адміністрації надійшло 5085 звернень, або 81,4 % від загальної кількості.Серед них: з Офісу Президента України – 94 звернення, Кабінету Міністрів України – 35 звернень, Верховної Ради України – 18 звернень та від державної установи «Урядовий контактний центр» – 4938 звернень.

 

Аналіз даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень– 1830, або 29,3 % від загальної кількості надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів і життєвих потреб.Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу обласної військової адміністрації надійшло від:осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 1346 звернень, або 21,6 % від загальної кількості;членів сімей, загиблих військовослужбовців, вдів – 200 звернень, або 3,2 % від загальної кількості; членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 186 звернень, або 3 % від загальної кількості;осіб, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 61 звернення, або 1 % від загальної кількості;інвалідів війни та учасників бойових дій – 37 звернень, або 0,6 % від загальної кількості.

 

У зверненнях громадян, що надійшли на адресу обласної військової адміністрації протягом січня-вересня 2022 року, було порушено 6267 питань різної тематики, що на 5113 звернень менше, ніж за відповідний період 2021 року.

 

Серед основних питань, які порушували громадяни, 3795 стосовно соціального захисту населення, що становить 60% від загальної кількості. Найбільше звернень, у яких порушувалися питання соціального захисту населення,  надійшло від жителівЖитомирського району – 1886, м. Житомира – 513, Коростенського району – 447, Новоград-Волинського      району – 271, Бердичівського району – 193, м. Коростеня– 166 та м. Бердичева–163.

 

На другому місці – звернення з питань комунального господарства – 934, або 14,9% від загальної кількості. Найбільше питань  порушували    жителіЖитомирського району – 278, м. Житомира – 223, м. Бердичева – 80, Бердичівського району – 73та м. Коростеня –63.

 

На третьому місці – звернення з питань охорони здоров`я – 394, або 6,3% від загальної кількості.Найбільше таких питань надійшло від жителів  Житомирського району – 124, м.Житомира – 113, Коростенського   району – 58.

 

На четвертому місці –звернення з питань транспорту і зв’язку – 194, або 3,1% від загальної кількості питань та на п’ятому місці – питання аграрної політики – 117, або 1,9 % від загальної кількості питань.

 

Керівництвом обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій взято на особистий контроль питання щодо розгляду звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому інвалідів війни, жінок, яким присвоєне почесне звання «Мати-героїня» та Героїв України. Особлива увага приділяється  вирішенню проблем, із якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, що  потребують соціального захисту та підтримки.

 

У відділі роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації забезпечено належну реєстрацію звернень в електронній формі  із застосуванням класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження класифікатора звернень громадян».

 

Усі звернення повністю скомплектовані в справи відповідно до вимог чинного законодавства.

 

В обласній військовій адміністрації всі звернення, що надходять, розглядаються керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Авторів звернень завжди повідомляють про результати розгляду.

 

Протягом січня-вересня 2022 року на адресу районних військових адміністрацій та виконкомів міських рад міст надійшло 16259 звернень громадян, що на 2067 звернень менше, ніж за аналогічний період 2021 року.

 

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 20.01.2022 № 17 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2022 рік» затверджено графік, яким передбачено проведення особистих прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів посадовими особами.

 

На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» начальника обласної військової адміністрації, на яку з січня по вересень 2022 року звернулося13 жителів області з метою отримання роз’яснення чи особистого спілкування з керівником області. У своїх зверненнях громадяни порушували питання роботи комунальних служб, транспорту і зв’язку, соціального захисту  тощо.

 

Усі звернення на телефонну «гарячу лінію» начальника  обласної військової адміністрації зареєстровані та опрацьовані відповідно до вимогчинного законодавства.

 

Графік особистого прийому громадян керівництвом обласної військової адміністрації та номер телефону «гарячої лінії» начальника обласної військової адміністрації для інформування громадян розміщено на офіційному вебсайті обласної військової адміністрації.

 

У всіх структурних підрозділах обласної військової адміністрації також функціонують телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.

 

Із метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при обласній військовій адміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим, непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які постраждали від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище.Протягом січня-вересня 2022 року за рішеннями комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 165 громадянам на загальну суму 344 тис. грн.

 

Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на офіційному інтернет-представництві Житомирської обласної військової адміністрації функціонує постійна рубрика «Звернення громадян», в якій можна ознайомитися із нормативно-правовою базою, інформацією, що стосується звернень громадян, контактними телефонами, номером телефону «гарячої лінії» та статистичною інформацією про роботу із зверненнями громадян.

 

Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму  звернення.

 

Серед організаційних заходів, спрямованих на поліпшення роботи щодо розгляду звернень громадян, на базі Житомирського регіонального центру підвищення кваліфікації протягом  третього кварталу 2022 року проведено три дистанційних навчання в режимі онлайн на теми: «Нормативно-правове забезпечення права громадян на звернення», «Види звернень громадян та їх особливості» та «Організація роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади». За програмами семінарів підвищили кваліфікацію 58 державних службовців структурних підрозділів обласної військової адміністрації, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.

 

Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва обласної військової адміністрації, місцевих військових адміністрацій таорганів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів  з метою надання якісних послуг жителям області.

 

Підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2022 року свідчать, що вона залишається пріоритетним напрямом діяльності, вищезазначені заходи спрямовані на забезпечення відкритості дій влади та сприяють  налагодженню ефективної взаємодії з громадськістю.

 

Додатки. Інфографіка.

Версія для друку