Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Звіт про результати періодичного відстеження дії регуляторного акта – розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 20.09.2006 № 337

23 Грудня 2022 • 15:31

Кіл-сть переглядів: 166

Вид та назва регуляторного акта

 

Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.09.2006 р. № 337 «Про обмеження рівня рентабельності на дрова», зареєстроване в Житомирському обласному управлінні юстиції 25.09.2006 р. за № 53/715 (далі – розпорядження).

 

Назва виконавця заходів з відстеження

 

Департамент агропромислового розвитку та економічної політики Житомирської обласної військової адміністрації.

 

Цілі прийняття регуляторного акта

 

Ціллю прийняття регуляторного акта є приведення нормативно-правової бази у відповідність до вимог нормативно-правових актів України, а саме до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевих рад щодо регулювання цін (тарифів)» (зі змінами та доповненнями) в частині обмеження рівня рентабельності при виробництві дров, що відпускаються населенню для побутових потреб на умовах франко-верхнього складу.

 

Дія розпорядження спрямована на забезпечення реалізації державної політики ціноутворення на паливно-енергетичному ринку.

 

Строк виконання заходів з відстеження

 

Відстеження дії регуляторного акта проводилося через три роки починаючи з дня закінчення заходів попереднього періодичного відстеження з листопада 2022 року по грудень 2022 року.

 

Тип відстеження

 

Періодичне.

 

Методи одержання результатів відстеження:

 

Аналітичний метод.

 

Дані, на основі яких проводилось відстеження:

 

Інформація лісогосподарських підприємств, які здійснюють реалізацію дров для побутових потреб населення, а саме: про обсяги реалізації, роздрібні ціни та калькуляції цін на дрова паливні для потреб населення.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

Розпорядженням визначено, що суб’єктам підприємницької діяльності незалежно від форм власності та організаційно-правових форм при виробництві дров, що відпускаються населенню для побутових потреб на умовах франко-верхнього складу, обмежений рівень рентабельності до 5% їх повної собівартості.

 

Показниками для оцінки результативності (індикатори ефективності) дії зазначеного розпорядження визначено:

 

1) кількість суб’єктів підприємницької діяльності, які займаються реалізацією дров паливних для побутових потреб населення;

 

2) обсяги реалізації дров паливних для побутових потреб населення області за 2019 – 2021 роки та 9 місяців 2022 року;

 

3) рівень та динаміка роздрібних цін одного кубічного метра дров для побутових потреб населення;

 

4) кількість скарг від споживачів щодо необґрунтованого підвищення цін на дрова паливні для побутових потреб населення;

 

5) кількість пропозицій від суб’єктів господарювання, які займаються реалізацією дров паливних для побутових потреб населення щодо внесення змін та/або доповнень до розпорядження.

 

Дані про обсяги реалізації, середні оптові ціни на дрова паливні для побутових потреб населення по групах (за видами порід) та фактичний рівень рентабельності у розрізі лісогосподарських підприємств наведені у таблиці нижче.

 

Період І група

(дрова з твердолистяних порід та берези)

ІІ група

(дрова з хвойних порід та вільхи)

ІІІ група (дрова з м’яко-листяних порід)
Обсяги реалізації дров паливних

для побутових потреб населення, куб. м

Лісогосподарські підприємства ЖОКАП «Житомироблагроліс»
за станом на 01.01.2020 17081,7 19882,9 1243,0
за станом на 01.01.2021 20154,7 24266,2 1140,8
за станом на 01.01.2022 25092,0 31333,5 2413,5
за станом на 01.10.2022 15490,8 18107,7 1066,7
Лісогосподарські підприємства Житомирського обласного управління

лісового та мисливського господарства

за станом на 01.01.2020 68940,0 52130,0 6923,0
за станом на 01.01.2021 69913,0 41848,0 6996,0
за станом на 01.01.2022 81939,0 39076,0 6813,0
за станом на 01.10.2022 74854,0 32208,0 6479,0
Середня роздрібна ціна на дрова паливні

для побутових потреб населення, грн. за куб. м з ПДВ

Лісогосподарські підприємства ЖОКАП «Житомироблагроліс»
за станом на 01.01.2020 341,8 266,2 243,4
за станом на 01.01.2021 333,1 268,8 239,1
за станом на 01.01.2022 321,9 251,9 234,1
за станом на 01.10.2022 496,5 378,3 356,4
Лісогосподарські підприємства Житомирського обласного управління

лісового та мисливського господарства

за станом на 01.01.2020 352,9 287,3 266,6
за станом на 01.01.2021 326,1 250,0 242,7
за станом на 01.01.2022 440,2 369,8 351,4
за станом на 01.10.2022 727,1 594,8 554,4
Фактичний рівень рентабельності, %
Лісогосподарські підприємства ЖОКАП «Житомироблагроліс»
за станом на 01.01.2020 2,1 2,0 1,5
за станом на 01.01.2021 2,3 4,8 1,0
за станом на 01.01.2022 2,3 1,6 1,3
за станом на 01.10.2022 2,6 2,2 1,9
Лісогосподарські підприємства Житомирського обласного управління

лісового та мисливського господарства

за станом на 01.01.2020 3,5 2,4 1,9
за станом на 01.01.2021 3,0 2,4 1,9
за станом на 01.01.2022 3,3 2,6 2,2
за станом на 01.10.2022 3,7 2,9 2,4

 

За результатами аналізу та оцінки встановлено наступне.

 

  1. На даний час на території області реалізацію дров паливних для потреб населення здійснюють 10 дочірніх підприємств Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради (далі – ЖОКАП «Житомироблагроліс») та 13  державних підприємств Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства (далі – лісогосподарські підприємства).

 

Лісогосподарськими підприємствами проводиться розрахунок вартості дров паливних, що реалізуються населенню на умовах франко-верхнього складу, відповідно до Методичних рекомендацій з формування собівартості продукції (робіт, послуг) на підприємствах, що належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України, затверджених наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 14.05.2013 р. № 124. Собівартість лісопродукції калькулюється в розрахунку на кубічний метр деревини.

 

  1. 2. Полісогосподарських підприємствахЖОКАП «Житомироблагроліс» обсяги реалізації дров паливних для побутових потреб населення склали: за 2019 рік 38,2 тис. куб. м, за 2020 рік – 45,6 тис. куб. м, що на 7,4 тис. куб. м або на 19,4% менше ніж у 2019 році, за 2021 рік – 58,8 тис. куб. м, що на 13,2 тис. куб. м або на 28,9% більше ніж за 2020 рік. За 9 місяців 2022 року підприємством реалізовано 34,7 тис. куб. м деревини.

 

Наведені дані свідчать про стійку тенденцію збільшення обсягів реалізації.

 

По лісогосподарських підприємствах Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства за 2019 рік реалізовано 128,0 тис. куб. м, за 2020 рік – 118,7 тис. куб. м, що на 7,8 тис. куб. м або на 7,8% менше ніж у 2019 році, за 2021 рік – 127,8 тис. куб. м деревини, що на 9,1 тис. куб. м або на 7,7% більше ніж у 2020 році. За 9 місяців 2022 року підприємством реалізовано 113,5 тис. куб. м деревини.

 

Наведені дані свідчать про нестійку динаміку обсягів реалізації.

 

  1. 3. Вартість дров для побутових потреб населення в залежності від породи на лісогосподарських підприємствахЖОКАП «Житомироблагроліс»у 2019 році становила 243,4 – 341,8 грн за куб. м, у 2020 році – 239,1 – 333,1 грн. за куб. м та зменшилася у порівнянні з 2019 роком на 4,30 – 8,70 грн за куб. м або на 1,8 – 2,5%, у 2021 році – 234,1 -321,9 грн. за куб. м та зменшилася у порівнянні з 2020 роком на 5,0 – 11,2 грн. за куб. м або на 2,1 – 3,4%, за станом на 01.12022 року – 356,4 – 496,5 грн. за куб. м та у порівнянні з 01.01.2021 року зросла на 122,3 – 174,6 грн за куб. м або на 59,2 – 54,2%.

 

Вартість дров для побутових потреб населення в залежності від породи по лісогосподарських підприємствах Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства у 2019 році становила 266,6 – 352,9 грн. за куб. м, у 2020 році – 242,7 – 326,1 грн. за куб. м та зменшилася у порівнянні з 2019 роком на 23,9 – 26,8 грн. за куб. м або на 9,0 – 7,6%, у 2021 році – 351,4 – 440,2 грн. за куб. м та зросла у порівнянні з 2020 роком на 108,7 – 114,1 грн. за куб. м або на 44,8 – 35,0%., за станом на 01.10.2022 року – 554,4 – 727,10 грн. за куб. м, та у порівнянні з 01.01.2021 року зросла на 203,00 – 289,9 грн за куб. м або на 57,8 – 65,2%.

 

  1. 4. Чинниками коливання цін на дрова паливні для побутових потреб населення є:

 

по лісогосподарських підприємствах ЖОКАП «Житомироблагроліс» зниження ціни в 2020 році відбулося в основному за рахунок зменшення витрат на утримання і експлуатацію обладнання на 14,1%; в 2021 році – сировини і матеріалів на 12,8%, загальновиробничих витрат на 28,4%; а в 2022 році зростання вартості дров відбулося за рахунок збільшення сировини і матеріалів на 8,3%, основної заробітної плати з відрахуваннями в середньому на 39,4 %, загальновиробничих витрат – на 98,2%;

 

по лісогосподарських підприємствах Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства, в 2020 році зниження ціни на дрова відбулося за рахунок зменшення загальновиробничих витрат в основному на 54,7% та адміністративних витрат на 15,9%; в 2021-2022 роках відбулося зростання ціни за рахунок збільшення основної та додаткової заробітної плати з відрахуваннями на 97,2%, сировини та матеріалів – на 11,6% та ріст адміністративних витрат в 2,5 раза.

 

  1. 5. Фактичні значення рентабельності при калькулюванні не перевищуютьграничного рівня, встановленого розпорядженням.

 

За аналізуємий період:

 

скарги від населення з питання рівня цін на дрова паливні для побутових потреб населення до облдержадміністрації та департаменту агропромислового розвитку та економічної політики облдержадміністрації не надходили;

 

суб’єкти господарювання не зверталися до облдержадміністрації з пропозиціями щодо внесення змін та/або доповнень до розпорядження.

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей

 

Запровадження цього регуляторного акта упереджує необґрунтоване зростання роздрібних цін на дрова паливні для побутових потреб населення і водночас не створює перешкод для здійснення діяльності суб’єктів господарювання, що здійснюють їх реалізацію.

 

Ураховуючи вищезазначене, вважаємо за необхідне залишити розпорядження без змін.

Версія для друку