Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Звіт за результатами оцінки корупційних ризиків в діяльності Житомирської обласної державної адміністрації

04 Квітня 2018 • 09:05

Кіл-сть переглядів: 152

                                                                             Розділ II Антикорупційної   Програми

                                                                        

                                                                              ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                              Голова Житомирської обласної

                                                                              державної адміністрації

                                                                                                            

                                                                                                                І. П. Гундич

 

                                                                              ” ____ ”  _______________ 2018      

 

ЗВІТ

за результатами оцінки корупційних ризиків

в діяльності Житомирської обласної державної адміністрації

 

В рамках підготовки Антикорупційної програми Житомирської обласної державної адміністрації на 2018 рік відповідно до вимог Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 грудня 2016 року № 126, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2016 року за № 1718/29848 та Методичних рекомендацій щодо підготовки антикорупційних програм органів влади, затверджених рішенням Національного агентства питань запобігання корупції від 19.01.2017 року № 31 в обласній державній адміністрації проведено оцінку корупційних ризиків.

Оцінка корупційних ризиків проводилась Комісією з оцінки корупційних ризиків (далі-Комісія), яка утворена розпорядженням голови облдержадміністрації від 20.02.2017 № 54 «Про створення в обласній державній адміністрації комісії з оцінки корупційних ризиків».

З метою проведення оцінки корупційних ризиків усім структурним підрозділам облдержадміністрації, відповідно до Робочого плану з оцінки корупційних ризиків у діяльності Житомирської обласної державної адміністрації (далі-Робочий план), який затверджено головою Комісії з оцінки корупційних ризиків 21.02.2018 року, було доручено здійснити попередню ідентифікацію корупційних ризиків у середині цих підрозділів шляхом проведення опитування (інтерв’ювання) їх працівників, дослідженням нормативно-правових актів, положень про структурні підрозділи та посадових обов’язків певних працівників, результатів внутрішніх аудитів, аналізу звернень громадян та публікацій у засобах масової інформації. Секретарем Комісії-головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції апарату облдержадміністрації з членами Комісії проведено інструктивне заняття з методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади та ознайомлено з прикладами корупційних ризиків які є характерними для усіх органів влади, а також заходів щодо їх усунення (мінімізації).

 

Для залучення громадськості до процесу ідентифікації корупційних ризиків на офіційному сайті облдержадміністрації відповідно до доручення заступника голови-керівника апарату облдержадміністрації від 08.02.2018 №0781/42/2-18 року було розміщено відповідне оголошення щодо можливості представникам громадськості, експертам у сфері антикорупційної діяльності надати пропозиції (зауваження) відносно корупційних ризиків у діяльності облдержадміністрації для їх врахування при оцінюванні, а також Робочий план.

 

Згідно до Робочого плану, об’єктами оцінки корупційних ризиків було визначено наступні сфери діяльності облдержадміністрації:

управління персоналом;

надання адміністративних послуг;

управління матеріальними ресурсами;

проведення процедур закупівель;

бюджетна діяльність, управління фінансами;

система внутрішнього контролю;

 

заходи щодо запобігання корупції.

Джерелами інформації для виявлення (ідентифікації) та оцінки корупційних ризиків були :

нормативно-правові акти;

положення про структурні підрозділи:

штатні розписи та номенклатура справ;

плани роботи структурних підрозділів;

порядок надання адміністративних послуг (ліцензування, дозвільна система);

взаємодія з установами, організаціями, які належать до сфери управління структурного підрозділу;

функціональні обов’язки державних службовців;

інтерв’ювання / анкетування працівників;

результати аудитів , перевірок та їх висновки;

звернення фізичних та юридичних осіб та відповіді на них;

інформація з відкритих джерел;

матеріали роботи із запобігання та виявлення корупції.

Комісія проаналізувала стан виконання Антикорупційної програми облдержадміністрації за 2017 рік на підставі Звіту про виконання заходів Антикорупційної програми за 2017 рік та визнала, що усі заплановані практичні кроки щодо зменшення (мінімізації) встановлених корупційних ризиків виконано. Вдалось досягти покращення у сфері забезпечення доступу до публічної інформації та дотримання принципів прозорості та неупередженості при публічному висвітлюванні на офіційному веб-сайті облдержадміністрації інформації щодо діяльності облдержадміністрації; забезпечення доступу громадськості до обговорення проектів нормативно-правових актів облдержадміністрації; забезпечення контролю за діями посадових осіб, наділених владними повноваженнями при здійсненні діяльності у сфері надання адміністративних послуг, ліцензування.

Разом з цим, комісія приходить до висновку щодо необхідності перенесення певних корупційних ризиків, встановлених у 2017 році до плану заходів, щодо їх реалізації на 2018 рік у зв’язку з необхідністю продовження постійного контролю та їх актуальністю. Це корупційні ризики у сфері управління персоналом, які виникають під час проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державної служби, проведення спеціальної перевірки, у сфері надання адміністративних послуг, ліцензування та дозвільної діяльності, у сфері публічних закупівель, а також у сфері управління бюджетним фінансуванням. Для мінімізації зазначених ризиків заплановано заходи постійного характеру.

Також Комісія відзначає той факт, що у зв’язку із змінами у законодавстві держави, в діяльності облдержадміністрації ідентифіковані нові корупційні ризики.

Зокрема:

З 1 січня 2018 року набули чинності Закони України

«Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування»;

«Про внесення змін до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо вдосконалення механізму фінансування дорожньої галузі»;

«Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення дорожньої галузі»
згідно яких обласна державна адміністрація є балансоутримувачем автомобільних доріг місцевого значення, а головним розпорядником коштів, які виділяються із державного та місцевого бюджетів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг місцевого значення є управління дорожнього будівництва та інфраструктури облдержадміністрації. Комісією ідентифіковані нові корупційні ризики у сфері бюджетного фінансування, пов’язаного з ремонтом, будівництвом та утриманням автомобільних доріг місцевого значення.

З 1 січня 2018 року набув чинності закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», який передбачає у тому числі реформування системи платних медичних послуг що надаються населенню.

Згідно постанови КМУ від 25.12.1996 №1548 до повноважень обласних державних адміністрацій належить регулювання (встановлення) тарифів на платні послуги, які надаються лікувально-профілактичними державними і комунальними закладами охорони здоров’я та видання з цього питання нормативно-правового акту, а отже існує ймовірність недоброчесної поведінки посадової особи та вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення. 

 

У результаті проведеної ідентифікації корупційних ризиків та їх оцінки шляхом дослідження зовнішнього та внутрішнього середовища обласної державної адміністрації на предмет виявлення чинників корупційних ризиків у нормативно-правових актах та організаційно-управлінській діяльності члени Комісії відзначили наступні корупційні ризики та дали їх опис у Додатку 1.

Заходи щодо зменшення (мінімізації) виявлених корупційних ризиків представлено у Додатку 2.

 

Голова Комісії                                                                                   О. О.  Ясюнецький

 

Секретар Комісії                                                                               О. М. Хабчук

Версія для друку