Протокольне рішення засідання територіальної тристоронньої соціально-економічної ради від 13 травня 2019 року
12 Червня 2019 • 16:18
Кіл-сть переглядів: 282
ПРИСУТНІ:
Члени територіальної тристоронньої соціально-економічної ради, керівники обласних організацій та установ інші запрошені.
Головуючий – голова Федерації профспілок області – Паламарчук Неля Анатоліївна
СЛУХАЛИ:
- Про виконання заходів діючої територіальної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в області, за 2018 рік.
ВИРІШИЛИ:
- Інформації щодо питання порядку денного взяти до відома.
- Департаменту агропромислового розвитку та економічної політики облдержадміністрації:
1) Упродовж року здійснювати заходи щодо підтримки інвестиційних проектів, у яких передбачається впровадження сучасних технологій.
2) Сприяти створенню умов для відкриття нових підприємств, у тому числі з іноземним капіталом.
3) Спільно з роботодавцями посилити роботу щодо презентації продукції виробленої в області та пошуку ринків її збуту.
4) Посилити роботу щодо залучення інвестицій та впровадженню інновацій на промислових підприємствах області, створення нових робочих місць.
5) Сприяти розширенню асортименту продукції та сприяння підприємствам у відновленні раніше втрачених та пошуку нових ринків збуту. Вживати заходів щодо забезпечення стабільної роботи підприємств області.
6) Сприяти усуненню диспропорцій у розвитку малого і середнього підприємництва у міській і сільській місцевостях.
7) Надавати консультативно-методологічну допомогу органам місцевого самоврядування, у тому числі ОТГ, з питань розвитку та підтримки підприємництва.
8) Забезпечити організацію і проведення заходів, зокрема семінарів, нарад, засідань за круглим столом з метою популяризації підприємництва, у тому числі серед окремих категорій населення (внутрішньо переміщених осіб, звільнених у запас або відставку, молоді, інших осіб).
- Департаменту праці, соціальної та сімейної політики облдержадміністрації:
1) Вивчати стан соціально-трудових відносин, проведення соціального діалогу у містах та районах області, надавати райдержадміністраціям, міськвиконкомам, об’єднаним територіальним громадам відповідні роз’яснення та рекомендації щодо їх покращання.
2) Забезпечити постійну роз’яснювальну роботу щодо дотримання норм законодавства з праці.
3) Проводити інформаційно-просвітницьку діяльність у сфері попередження насильства в сім’ї, формування культури гендерної рівності.
- Департаменту регіонального розвитку облдержадміністрації сприяти:
1) У реалізації державних та обласних програм з реконструкції та модернізації об’єктів закладів соціальної сфери (освіти, охорони здоров’я, соціального захисту).
2) Проведенні роботи щодо запровадження заходів обласної програми стимулювання населення ОСББ та ЖБК до впровадження енергозберігаючих заходів.
3) Забезпеченню термомодернізації будівель, у тому числі бюджетних закладів та установ.
- Управлянню охорони здоров’я облдержадміністрації сприяти:
1) Здійсненню профілактичних, лікувальних та організаційних заходів, спрямованих на зниження захворюваності населення у т.ч. груп ризику з соціально-небезпечних хвороб, зокрема заходів щодо догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД.
2) Забезпеченню спільно з управлінням Держпраці області контролю за дотриманням законодавства з питань ВІЛ-інфекції/СНІДу у сфері праці та подолання дискримінації ВІЛ-інфікованих та хворих на вірусний гепатит.
3) Формуванню сучасної медичної інфраструктури у сільській місцевості на рівні ОТГ для підвищення доступності та якості медичного обслуговування центрами первинної медичної допомоги.
4) Впровадженню заходів, спрямованих на зниження материнської, перинатальної та малюкової смертності.
5) Підвищенню ефективності та якості надання екстреної медичної допомоги населенню області.
6) Залученню у сільську місцевість медперсоналу та підвищенню рівня його кваліфікації.
- Управлінню освіти і науки облдержадміністрації:
1) Формувати державне замовлення на підготовку кадрів з урахуванням середньострокових прогнозів потреб економіки та соціальної сфери області у кваліфікованих робітничих кадрах.
2) Забезпечити впровадження інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами у закладах освіти області.
3) Підвищувати ефективність профорієнтаційної роботи серед шкільної молоді щодо вибору майбутнього виду діяльності (професії) і тенденцій розвитку ринку праці.
4) Спільно з обласним центром зайнятості, райдержадміністраціями, міськвиконкомами сприяти у забезпеченні першим робочим місцем випускників професійно-технічних навчальних закладів, у тому числі осіб з числа дітей – сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
- Управлінню національно-патріотичного виховання, молоді та спорту облдержадміністрації забезпечити:
1) Проведення заходів з активізації національно-патріотичного виховання дітей та молоді на всіх рівнях у тісній взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування і громадськістю, спрямованих на популяризацію та утвердження здорового і безпечного способу життя серед молоді.
2) Організацію фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів з олімпійських та неолімпійських видів спорту, спорту інвалідів, ветеранів. Забезпечення належного функціонування обласних закладів фізичної культури і спорту.
- Структурним підрозділам облдержадміністрації:
1) Спільно з місцевими органами виконавчої влади та самоврядування вжити заходів щодо погашення боргів із виплати заробітної плати на підприємствах галузі, включаючи підприємства, які призупинили свою діяльність, за необхідністю у встановленому порядку запровадити порушення справ про їх банкрутство.
2) Спільно з обласним центром зайнятості забезпечити виконання заходів обласної програми зайнятості на 2018-2020 роки.
3) Рекомендувати включати представників профспілкової сторони та сторони роботодавців до складу робочих груп з розробки проектів обласних програм, стратегій, планів та залучати до роботи комісій з актуальних для сторін питань.
- Рекомендувати управлінню Держпраці в області посилити контроль за додержанням роботодавцями законодавства з праці та умов колективних договорів.
- Головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам, головам об’єднаних територіальних громад:
1) Забезпечити дотримання мінімальних гарантій з оплати праці на підприємствах усіх форм власності, взаємодію з цих питань з контролюючими і правоохоронними органами.
2) Узяти на постійний контроль питання щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати та погашення заборгованості з її виплати на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності, ефективної роботи відповідних районних (міських) комісій, здійснення упереджувальних заходів щодо недопущення виникнення нових боржників.
3) Забезпечити ефективну діяльність робочих груп з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення із залученням контролюючих та правоохоронних органів, громадських організацій та представників виконавчих органів об’єднаних територіальних громад. Результати їх роботи розглядати щоквартально на засіданнях відповідних тристоронніх соціально-економічних рад.
4) Збільшити фінансування заходів щодо подолання дитячої безпритульності і бездоглядності з місцевих бюджетів.
5) Забезпечити представництво профспілок і роботодавців у складі колегій, робочих груп, комісій.
- Спільному представницькому органу роботодавців Житомирської області:
1) Провести роботу щодо запровадження соціального діалогу в об’єднаних територіальних громадах.
2) Забезпечити проведення засідань за «круглим столом» і семінарів-навчань з керівниками підприємств з питань трудового законодавства за участю фахівців департаменту праці, соціальної та сімейної політики облдержадміністрації та інших зацікавлених структур області.
- Федерації профспілок області:
1) Провести роботу щодо запровадження соціального діалогу в об’єднаних територіальних громадах.
2) Здійснювати громадський контроль за дотриманням роботодавцями законодавства з праці.
3) Посилити роз’яснювальну роботу щодо збереження та створення первинних профспілкових організацій на підприємствах, установах, організаціях різних форм власності.
4) Не допустити масового вивільнення працівників на підприємствах, в установах та організаціях області.
СЛУХАЛИ:
- Про впровадження елементів дуальної форми здобуття освіти у закладах вищої та професійної (професійно-технічної) освіти області.
ВИРІШИЛИ:
- Інформації щодо питання порядку денного взяти до відома.
- Управлінню освіти і науки облдержадміністрації:
1) Ініціювати налагодження співпраці закладів освіти з роботодавцями щодо підготовки фахівців (робітників) за дуальною формою навчання, в тому числі шляхом ініціювання створення програм дуального навчання.
2) Сприяти укладанню угод між підприємствами та закладами освіти на підготовку фахівців (робітників) за дуальною формою здобуття освіти.
3) Створити на базі сайту управління зручний для роботодавців веб-ресурс, який передбачає перелік ПТНЗ із зазначенням професій, які здобувають учні професійно – технічних навчальних закладів області.
4) Активізувати роботу щодо поінформованості молоді про можливості здобуття професійної освіти, особливо для молоді, проживаючої у сільській місцевості.
5) Проінформувати соціальних партнерів щодо виконання діючої територіальної угоди щодо створення обласного центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості на базі одного із існуючих професійно-технічних навчальних закладів області.
6) Звернутися до органів місцевого самоврядування щодо виділення з відповідних місцевих бюджетів коштів на модернізацію матеріально-технічної бази професійно – технічних навчальних закладів області та оснащення їх сучасним обладнанням та технікою.
7) Сприяти прискоренню впровадження дуальної форми освіти в ПТНЗ Житомирської області з урахуванням європейського досвіду.
8) Звернутися до Міністерством освіти і науки України щодо спрощеного механізму отримання ліцензій на новоутворенні ПТНЗ.
9) Посприяти отриманню навчальними закладами ліцензій про надання освітніх послуг та свідоцтв про атестацію за професіями: водій навантажувача, транспортувальник (обслуговування механізмів), оператор лінії у виробництві харчової продукції (виробництво напоїв), слюсар-сантехнік, слюсар-електрик з ремонту електроустаткування, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж, оператор котельні.
У разі відсутності державних стандартів професійно-технічної освіти порушити клопотання перед Міністерством освіти і науки України щодо розроблення державних стандартів за цими професіями.
10) Спільно з обласним центром зайнятості та організаціями роботодавців області:
10.1) Опрацювати питання розширення мережі закладів, які впроваджуватимуть дуальну форму здобуття освіти.
10.2) Розширити перелік професій, підготовка за якими буде здійснюватися за дуальною формою здобуття освіти.
10.3) Організувати проведення галузевих «круглих» столів з питань впровадження дуальної форми здобуття освіти.
10.4) Провести роботу щодо організації професійного навчання дорослого населення (безробітних), утому числі за дуальною формою здобуття освіти.
11) Спільно з обласним центром зайнятості, райдержадміністраціями, міськвиконкомами, об’єднаними територіальними громадами:
11.1) Сформувати перелік підприємств, організацій, установ, на яких можливе впровадження дуальної форми здобуття освіти.
11.2) Вивчити потребу підприємств у підготовці фахівців за дуальною формою здобуття освіти з конкретних професій.
11.3) Сприяти підвищенню привабливості професійної освіти та підняттю престижу робітничих професій шляхом впровадження дуальної форми здобуття освіти.
11.4) Сприяти у забезпеченні першим робочим місцем випускників професійно-технічних навчальних закладів, у тому числі осіб з числа дітей – сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
12) Спільно з навчально-методичним кабінетом професійно-технічної освіти у Житомирській області здійснювати організаційно-методичний супровід освітнього процесу з елементами дуальної форми навчання.
13). Спільному представницькому органу роботодавців області:
1) Провести опитування (анкетування) серед роботодавців щодо можливостей впровадження дуальної форми здобуття освіти.
2) Взяти під особистий контроль виконання плану заходів з реалізації концепції державної системи професійної орієнтації населення в Житомирській області.
3) Сприяти створенню умов для проходження учнями професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та оплачуваної виробничої практики.
- Федерації профспілок області:
1) Здійснювати громадський контроль за підготовкою робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах за замовленнями підприємств, установ та організацій області.
2) Спільно з управлінням освіти і науки облдержадміністрації звернутися до Житомирської обласної ради щодо вирішення питання з фінансування ремонту покрівлі виробничого корпусу ПТУ №12 м. Бердичіва.
СЛУХАЛИ:
- 3. Про затвердження плану роботи територіальної тристоронньої соціально-економічної ради на 2019 рік.
ВИРІШИЛИ:
Затвердити план роботи територіальної тристоронньої соціально-економічної ради на 2019 рік.
СЛУХАЛИ:
- Про передачу повноважень головування на засіданнях ТТСЕР у 2019 році.
ВИРІШИЛИ:
Передати головування на 2019 рік від профспілкової сторони стороні роботодавців – голові правління Спільного представницького органу роботодавців Житомирської області – Бутенку С.Г.
Голова територіальної тристоронньої
соціально-економічної ради, голова
Федерації профспілок Житомирської
області Неля ПАЛАМАРЧУК
Секретар Ольга ГРОМОВА