Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Аналіз регуляторного впливу проекту розпорядження голови облдержадміністрації “Про внесення змін до деяких актів голови Житомирської обласної державної адміністрації”

16 Жовтня 2015 • 06:09

Кіл-сть переглядів: 215

Назва регуляторного акту: Розпорядження голови Житомирської облдержадміністрації «Про внесення змін до деяких актів голови Житомирської обласної державної адміністрації», (яким вносяться зміни до розпорядження голови Житомирської облдержадміністрації від 05.10.2011 р. № 344 «Про затвердження Порядку надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються для придбання техніки та технологічного обладнання сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Житомирській області 26.10.2011 за № 74/1168)

Регуляторний орган: Житомирська обласна державна адміністрація

Розробник документа: Управління агропромислового розвитку Житомирської облдержадміністрації.

Відповідальна особа: Заступник начальника управління – начальник відділу фінансово-кредитного забезпечення аграрної економіки та врегулювання відносин власності Добринська Н.К.

Контактний телефон – 47-47-50, е-mail upragro-ztobl@ukrpost.ua

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

 

У зв’язку із змінами, що відбулися у чинному законодавстві, а саме: прийняттям розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.03.2015 № 357-р «Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності» який передбачає усунення регуляторних бар’єрів і впровадження більш простих і прозорих процедур регулювання бізнесу та наказу Міністерства юстиції України від 31 березня 2015 року №466/5 «Про деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» затверджено Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Порядок отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України.

Згідно вищевказаного наказу отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України та їх посадовими особами може здійснюватися відповідно до розділу VII Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 грудня 2012 року № 1846/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2105/22417, лише до 01 жовтня 2015 року.

З 01 жовтня 2015 року отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України та їх посадовими особами буде здійснюватися тільки згідно Порядку отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 31 березня 2015 року № 466/5.

Вищевказаний порядок визначає умови та підстави для отримання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України та їх посадовими особами відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців в електронній формі з метою здійснення ними повноважень, визначених законом.

Отже зміни у чинному законодавстві зумовили прийняття зазначеного регуляторного акту з метою усунення регуляторних бар’єрів і впровадження більш простих і прозорих процедур регулювання бізнесу та виключення деяких документів та довідок із переліку, зазначеного для участі у конкурсі сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами відповідно до Порядку надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються для придбання техніки та технологічного обладнання сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами, затвердженого розпорядженням голови Житомирської облдержадміністрації від 05.10.2011 р. № 344, зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Житомирській області 26.10.2011 за № 74/1168 (із змінами), а саме:

  • довідку про включення до ЄДРПОУ; 
  • довідки про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків та страхових внесків та загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, видані органами державної податкової адміністрації та Пенсійного фонду України

Крім того, відповідно до розпоряджень голови Житомирської облдержадміністрації від 09.04.2015 № 116 «Про зміну найменувань та утворення структурних підрозділів обласної державної адміністрації» та від 03.08.2015 № 229 «Про затвердженням Положень про структурні підрозділи обласної державної адміністраціях» відбулася зміна найменування департаменту агропромислового розвитку обласної державної адміністрації на управління агропромислового розвитку облдержадміністрації.

Таким чином виникла неузгодженість між діючим розпорядженням голови Житомирської облдержадміністрації від 05.10.2011 р. № 344 «Про затвердження Порядку надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються для придбання техніки та технологічного обладнання сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Житомирській області 26.10.2011 за № 74/1168 (зі змінами) із діючим законодавством та зміною найменування юридичної особи.

Запропонований регуляторний акт не має на меті змінити існуючий Порядок надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються для придбання техніки та технологічного обладнання сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами, а пов’язані виключно із змінами, що відбулися у чинному законодавстві.

2. Визначення цілей державного регулювання

Проект розпорядження голови Житомирської облдержадміністрації «Про внесення змін до деяких актів голови Житомирської обласної державної адміністрації» розроблено з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та зменшення кількості документів і довідок.

3. Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання

 

  1. залишення існуючої ситуації без змін;
  2. застосування ринкових механізмів;
  3. прийняття запропонованого розпорядження.

 

Під час розробки проекту розпорядження було розглянуто низку альтернативних способів досягнення визначених цілей.

Перший спосіб – залишення існуючої ситуації без змін призведе до невідповідності існуючого Порядку надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються для придбання техніки та технологічного обладнання сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами вимогам чинного законодавства України.

Другий спосіб – застосування ринкових механізмів також не вирішує існуючої проблеми.

Таким чином прийняття запропонованого проекту розпорядження є єдиним можливим та найбільш ефективним способом для усунення регуляторних бар’єрів і впровадження більш простих і прозорих процедур регулювання бізнесу та визначених цілей.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи:

 

Для впровадження даного регуляторного акту необхідно здійснити наступні організаційні заходи:

  • погодити проект розпорядження із окремими структурними підрозділами облдержадміністрації, причетними до його виконання;
  • з метою одержання зауважень і пропозицій розмістити проект розпорядження та аналіз регуляторного впливу цього проекту на веб-сайті Житомирської обласної державної адміністрації;
  • погодити проект даного регуляторного акту з уповноваженим органом;
  • отримати висновок Головного територіального управління юстиції у Житомирській області;
  • після прийняття розпорядження забезпечити інформування громадськості про вимоги даного регуляторного акту шляхом його оприлюднення на веб-сайті Житомирської обласної державної адміністрації oda.zt.gov.ua в розділі «Регуляторні акти».

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту:

 

Прийняття проекту розпорядження спрямоване на виконання п. 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731.

До зовнішніх чинників, які потенційно можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, можна віднести зміни в законодавчих актах України.
Впровадження вимог даного регуляторного акту не потребує додаткових витрат з Державного бюджету та місцевих бюджетів.

Для суб’єктів господарської діяльності дотримання вимог проекту розпорядження не спричинить збільшення витрат.

Контроль та нагляд за додержанням вимог проекту розпорядження планується здійснювати до завершення строку дії даного регуляторного акту.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта:

 

Запропоновані зміни дозволять забезпечити досягнення визначених цілей. Перешкод для реалізації норм цього регуляторного акту у разі його прийняття немає.

Негативних результатів від прийняття регуляторного акта не очікується. Реалізація акту не потребує витрат із Державного бюджету.

 

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Приведення у відповідність до вимог чинного законодавства

Не передбачено

Інтереси суб’єктів господарювання

Спрощення ведення бізнесу шляхом зменшення кількості документів та довідок та  усунення регуляторних бар’єрів і впровадження більш простих і прозорих процедур

Не передбачено 

Інтереси громадян

Не передбачено

Не передбачено

 

7. Обґрунтування строку дії акту:

 

Розпорядження голови Житомирської облдержадміністрації «Про внесення змін до деяких актів голови Житомирської обласної державної адміністрації» обмежується дією Програми розвитку агропромислового комплексу Житомирської області на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17.03.11 № 148 яка завершується 31.12. 2015 року. 

 

8. Визначення показників результативності акту

 

Показниками результативності проекту є уникнення колізій між розпорядженням голови Житомирської облдержадміністрації від 05.10.2011 р. № 344 «Про затвердження Порядку надання і використання коштів обласного бюджету, що спрямовуються для придбання техніки та технологічного обладнання сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Житомирській області 26.10.2011 за № 74/1168 (із змінами) та нормами розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.03.2015 № 357-р «Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності», наказу Міністерства юстиції України від 14.12.2012 № 1846/5 «Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 р. за N 2105/22417 та наказу Міністерства юстиції України від 31 березня 2015 року №466/5 «Про деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» і зміною назви юридичної особи.

Впровадження розпорядження не спричинить зменшення розміру надходжень до державного і місцевих бюджетів, може мати лише позитивний вплив.

Розмір коштів, що витрачатиметься суб’єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акта – відсутні.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта – високий. Даний регуляторний акт після підписання буде роміщено на веб-сайті Житомирської обласної державної адміністрації oda.zt.gov.ua в розділі «Регуляторні акти», інформацію про прийняття відповідного розпорядження буде опубліковано в газеті «Житомирщина». Окрім цього, даний регуляторний акт буде направлено в районні державні адміністрації для розповсюдження серед населення.

9. Визначення заходів з відстеження результативності акту:

 

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватися до дати набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.

Відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься управлінням агропромислового розвитку облдержадміністрації в рамках відстеження результативності основного регуляторного акта упродовж усього строку його дії.

Повторне відстеження буде проведено за місяць до закінчення терміну дії регуляторного акту.

Періодичне відстеження не буде проводитись у зв’язку із втратою чинності регуляторного акту 31.12.2015 року у зв’язку із завершенням дії Програми розвитку агропромислового комплексу Житомирської області на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17.03.11 № 148.

Версія для друку