Аналіз регуляторного впливу проекту “Про затвердження Порядку надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області у новій редакції”
13 Березня 2017 • 09:17
Кіл-сть переглядів: 340
1. Визначення та аналіз проблеми
Станом на сьогоднішній день на території Житомирської області існують визначенні та затвердженні у встановленому порядку правила, які регламентують процедуру видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів.
Проте у зв’язку із прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1136 “Про внесення змін до Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів” зазначені правила потребують внесення змін.
У зв’язку з чим, суб’єкти господарювання, які здійснюють розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області не мають чіткого механізму реалізації права на розміщення зовнішньої реклами, передбаченого Законом України «Про рекламу».
Враховуючи важливість зазначеного питання та керуючись положеннями Законів України «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про автомобільні дороги» та Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2012 року №1135 (зі змінами), Житомирська обласна державна адміністрація розробила проект розпорядження “Про затвердження Порядку надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області у новій редакції” (далі – Розпорядження).
Механізм вирішення питання, запропонований у проекті, відповідає потребам та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
|
Держава |
+ |
|
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
|
2. Цілі державного регулювання
Проект Розпорядження розроблено з метою практичної реалізації статті 16 Закону України «Про рекламу» та з метою врегулювання відносин, які виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
В якості альтернативи для досягнення встановлених цілей пропонується два способи:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
залишення існуючої ситуації |
Альтернатива 2 |
прийняття регуляторного акта |
Перша альтернатива не є прийнятною, оскільки це не надасть можливість суб’єктам господарювання у сфері реклами отримати на законних підставах дозвіл на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів.
Застосування другої альтернативи надасть можливість врегулювати відносини, які виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області, практичної реалізації положень статті 16 Закону України «Про рекламу».
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Забезпечення практичної реалізації положень статті 16 Закону України «Про рекламу» щодо розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Київської області. |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Впровадження процедури видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області. Унеможливлення хаотичного та незаконного розміщення зовнішньої реклами. |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
|
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0 |
0 |
12 |
45 |
57 |
|
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
21 |
79 |
х |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Забезпечення прозорої процедури розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів житомирської області, що в свою чергу надасть можливість. Забезпечення розвитку ринку рекламних послуг |
Відсутні |
Затвердження Розпорядження матиме вплив на продуктивність суб’єктів господарювання, які надають рекламні послуги.
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 |
Відсутність порядку, що буде регулювати відносини, які виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області |
Альтернатива 2 |
4 |
Встановлення чіткої та прозорої процедури розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомисрької області |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
1 |
0 |
Проблема продовжує існувати |
Альтернатива 2 |
4 |
0 |
Проблема вирішена |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
|
Альтернатива 1 |
Існування проблеми |
Х |
|
Альтернатива 2 |
Вирішення проблеми |
0 |
5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Основними механізмами, які забезпечують визначеної проблеми є встановлення чітких правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Житомирської області, зокрема, Розпорядження спрямоване на встановлення правил організації діяльності по видачі, відмові у видачі, переоформленні, видачі дубліката та анулювання дозволів; встановлено механізми демонтажу рекламних засобів, а також вимоги, заборони та обмеження до розміщення зовнішньої реклами, здійснення контролю за дотриманням вимог Порядку тощо.
6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Витрати на виконання вимог регуляторного акта з боку органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та суб’єктів підприємництва відсутні.
Тест малого підприємництва додається.
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії Порядку необмежений. Регуляторний акт може втратити чинність у зв’язку із змінами в законодавстві України.
8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Основними показниками результативності регуляторного акта є:
- надходження коштів до Державного бюджету у зв’язку з безпосередньою дією регуляторного акту;
- кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується;
- обсяг коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб – середній.
9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом за соціологічним методом шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.
Повторне відстеження результативності акта буде здійснюватися через рік після набрання чинності цим актом шляхом аналізу якісних і кількісних показників.
У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів, які передбачається встановлювати шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього акта, буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін.
Для проведення відстеження у якості цільових груп будуть залучені суб’єкти господарювання, які звертаються до управління промисловості розвитку інфраструктури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації для отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів та їх громадські об`єднання.