Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Звіт про результати періодичного відстеження дії регуляторного акта

26 Грудня 2016 • 13:48

Кіл-сть переглядів: 147

Вид та назва регуляторного акта: розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07.07.2006 №224 «Про регулювання цін на газ скраплений» (зі змінами), зареєстроване в Житомирському обласному управлінні юстиції 12.07.2006 за № 35/697.

Назва виконавця заходів з відстеження: департамент економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Житомирської облдержадміністрації.

Цілі прийняття акта:

  1. приведення нормативно-правової бази у відповідність із законодавством України, а саме до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевих рад щодо регулювання цін (тарифів)» (зі змінами та доповненнями);
  2. стабілізація цінової ситуації на ринку реалізації скрапленого газу, забезпечення населення скрапленим газом та створення рівноправних умов для всіх суб‘єктів підприємницької діяльності – постачальників скрапленого газу для побутових потреб населення.

Строк виконання заходів з відстеження: відстеження результативності розпорядження проведено через три роки починаючи з дня закінчення заходів періодичного відстеження результативності акта.

Тип відстеження: періодичне.

Методи одержання результатів відстеження: періодична інформація про рівень закупівельних цін на газ скраплений, дані статистичних спостережень, аналіз діючого законодавства в сфері ціноутворення.

Дані, на основі яких проводилось відстеження результативності: інформація спеціалізованих підприємств про обсяги реалізації та роздрібні ціни на скраплений газ для потреб населення.

Кількісні та якісні значення показників результативності акта: 

відповідно до Закону України “Про ціни і ціноутворення”, постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» та з метою недопущення надмірного зростання цін розпорядженням визначено, що суб’єктам підприємницької діяльності незалежно від форм власності та організаційно-правових форм при здійсненні торговельної діяльності газом скрапленим, що відпускається населенню для побутових потреб, обмежується рівень рентабельності до 5%.

Показниками результативності (індикаторами ефективності) дії зазначеного розпорядження визначено:
1) кількість суб’єктів підприємницької діяльності, які займаються реалізацією скрапленого газу для потреб населення;
2) обсяги реалізації скрапленого газу для потреб населення області у 2014 -2015 роках та першому півріччі 2016 року;
3) роздрібні ціни на скраплений газ для потреб населення за станом на 01.07.2016 в порівнянні з цінами за станом на 01.01.2014.

За результатами відстеження встановлено, що на даний час основними підприємствами, які беруть участь у спеціалізованому аукціоні та займаються реалізацією скрапленого газу для потреб населення Житомирської області, є ДП «Пропан» ПАТ «Житомиргаз» та ПАТ «Коростишівгаз».

Дані про обсяги реалізації газу, фактичний рівень рентабельності та роздрібну ціну 1 балону по цих підприємствах наведено нижче.

 

Період

ДП «Пропан»

ПАТ «Коростишівгаз»

 

Обсяги реалізації скрапленого газу для потреб населення, тонн

2014 рік

1789,310

103,400

2015 рік

1602,560

114,200

перше півріччя 2016 року

427,890

26,200

 

Фактичний рівень рентабельності, %

2014 рік

1,51

0,19

2015 рік

4,5

-1,47

перше півріччя 2016 року

4,5

-2,00

 

Роздрібна ціна 1 балону скрапленого газу для потреб населення, грн./баллон з ПДВ

на 01.01.2015

180,00

181,45

на 01.01.2016

271,00

288,80

на 01.07.2016

264,00

274,45

 

Наведені дані свідчать, що по ДП «Пропан» ПАТ «Житомиргаз» обсяги реалізації скрапленого газу у 2015 році у порівнянні з 2014 роком зменшилися на 186,75 тонн. Протягом 2014-2015 років спостерігалася тенденція збільшення роздрібної ціни, зокрема, за станом на 01.01.2016 роздрібна ціна 1 балону (21 кг) скрапленого газу склала 271 грн. і збільшилася на 91 грн. Проте за станом на 01.07.2016 зафіксовано зниження ціни на 7 грн.

По ПАТ «Коростишівгаз» обсяги реалізації скрапленого газу у 2015 році у порівнянні з 2014 роком збільшилися на 10,8 тонн. Протягом 2014-2015 років спостерігалася тенденція збільшення роздрібної ціни, зокрема, за станом на 01.01.2016 роздрібна ціна 1 балону (21 кг) скрапленого газу склала 288,8 грн. і збільшилася на 107,35 грн. Проте за станом на 01.07.2016 зафіксовано зниження ціни на 14,35 грн.

Зменшення ціни відбулося за рахунок відміни акцизного податку на скраплений газ для населення. При цьому ДП «Пропан» за станом на 01.07.2016 мав фактичний рівень рентабельності 4,5%, ПАТ «Коростишівгаз» – (-2%).

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей: встановлені даним регуляторним актом обмеження забезпечують стабілізацію цінової ситуації на ринку реалізації скрапленого газу області. Враховуючи, що закупівля скрапленого газу для потреб населення проводиться на спеціалізованих аукціонах за аукціонними (нефіксованими) цінами, запроваджений механізм цінового регулювання шляхом встановлення граничного рівня рентабельності господарської діяльності у розмірі 5% є оптимальним. Виходячи з вищезазначеного, розпорядження голови облдержадміністрації від 07.07.2006 №224 «Про регулювання цін на газ скраплений» вважаємо за необхідне залишити без змін.

Версія для друку