Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Звіт про результати періодичного відстеження дії регуляторного акта – розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 21.08.2013 №251

04 Жовтня 2023 • 09:17

Кіл-сть переглядів: 73

Вид та назва регуляторного акта

 

Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 21.08.2013 №251 «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування»  зареєстроване в Головному управлінні юстиції у Житомирській області 11.09.2013 за № 16/1237.

 

Назва виконавця заходів з відстеження

 

Департамент агропромислового розвитку та економічної політики  Житомирської обласної державної (військової) адміністрації.

 

Цілі прийняття акта

 

1) приведення нормативно-правової бази облдержадміністрації у відповідність до чинного законодавства, а саме постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 №1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевих рад щодо регулювання цін (тарифів)»;

 

2) недопущення необґрунтованого підвищення цін на продукцію громадського харчування, що реалізується суб’єктами господарювання в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах;

 

3) забезпечення стабільної роботи підприємств громадського харчування;

 

4) забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.

 

Строк виконання заходів з відстеження

 

Раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів щодо повторного відстеження (з 11 вересня по 29 вересня 2023 року).

 

Тип відстеження

 

Пперіодичне.

 

Методи одержання результатів відстеження

 

Періодичне відстеження результативності зазначеного розпорядження здійснювалося шляхом відстеження статистичних даних та наявності звернень громадян щодо основних положень розпорядження, аналіз даних про результати фінансово-господарської діяльності підприємств, які надають послуги харчування в  загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, використання існуючої законодавчої та нормативно-правової бази у сфері ціноутворення.

 

Дані, на основі яких проводилось відстеження результативності

 

          Відстеження результативності проводилось на підставі результатів опитування суб’єктів господарювання щодо фінансового стану, моніторингу рівня торговельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах; даних головного управління статистики у Житомирській області, результатів планових перевірок Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

Враховуючи соціальну значимість послуг громадського харчування та з метою забезпечення регулювання цін в цій сфері виданим розпорядженням для суб’єктів підприємницької діяльності обмежено граничний рівень торговельної надбавки (націнки) до 30% на продукцію громадського харчування, що реалізується в загальноосвітніх, професійно-технічних та 50% у вищих навчальних закладах.

 

            Показниками результативності (індикаторами ефективності) дії зазначеного розпорядження визначено кількісні та якісні показники, основними серед яких є:

 

– рівень торговельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах;

 

 – наявність скарг з боку закладів громадського харчування, що здійснюють діяльність у сфері громадського харчування та скарг з боку учнів і студентів, які є їх споживачами;

 

– рівень поінформованості суб’єктів господарювання, що займаються реалізацією продукції громадського харчування з основними положеннями акта.

 

За даними головного управління статистики в Житомирській області на початок навчального року у області працюють:

 

551 загальноосвітніх навчальних закладів, де навчається 137,7 тисяч учнів;

 

24 професійно-технічних навчальних закладів,  де навчається 7,5 тисяч учнів;

 

19 закладів вищої освіти, де навчається 31,0 тисяча студентів.

 

Аналіз інформації отриманої з районних військових адміністрацій свідчить про те, що у районах області (Житомирський, Бердичівський, чотирьох територіальних  громадах Коростенського району) у закладах освіти харчування учнів навчальні заклади здійснюють самостійно по собівартості.

 

У більшій кількості навчальних закладів харчування учнів у закладах професійної  (професійно-технічної) освіти області та студентів у закладах вищої освіти здійснюють фізичні особи підприємці на підставі укладених договорів про надання послуг. Зокрема у Коростенському районі послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у 80 навчальних закладах району, за результатами торгів в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» надає ПП «Школярик». Використання електронної системи публічних закупівель «Prozorro» в області також сприяло конкурентному зниженню цін на продукцію громадського харчування, що реалізується в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах.

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» в 2020/2021 та 2021/2022 навчальних роках в загальноосвітніх закладах у закладах професійної  (професійно-технічної) освіти області та у закладах вищої освіти тривали карантинні заходи.

 

У зв’язку з карантинними заходами та  з військовою агресією рф проти України, в Україні Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
№ 64/2022 введено воєнний стан у більшості загальноосвітніх закладах, закладах професійної  (професійно-технічної) та вищої освіти області у 2021 – 2022 навчальному році був запроваджений дистанційний формат навчання, і харчування учнів, відповідно, не здійснювалось.

 

За період 2020-2023рр. Головним управління Держпродспоживслужби в Житомирській області не проводились планові та позапланові заходи (державного) нагляду (контролю) з питань правильності встановлення та застосування граничних торговельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування, що реалізується у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти,  оскільки з 01.01.2019 відновлено дію Закону України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності», частиною третьою статті 3 якого встановлено, що органам державного нагляду (контролю), їх посадовим особам забороняється здійснювати щодо фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, не передбачені цим Законом. Дія Закону також поширюється на суспільні відносини, пов’язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування встановлення та застосування державних регульованих цін. Звернень (скарг), які могли бути підставами для здійснення позапланових заходів, до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області, не надходило.

 

    Упродовж дії вказаного регуляторного акта, скарг від споживачів щодо необґрунтованого завищення цін на  продукцію громадського харчування, яка реалізується у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах до обласної державної адміністрації не надходило.

 

    Водночас, суб’єкти господарської діяльності, які забезпечують харчуванням учнів (студентів) у навчальних  закладах області також не зверталися до облдержадміністрації  з пропозиціями щодо внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 21.08.2013 №251 «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування» з приводу погіршення фінансових результатів у зв’язку з обмеженням торговельних надбавок (націнок), встановлених регуляторним актом.

 

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, що займаються реалізацією продукції громадського харчування з основними положеннями акта достатній, оскільки розпорядження розміщено на сайті департаменту агропромислового розвитку та економічної політики облдержадміністрації у розділі «Діючі регуляторні акти».

 

З огляду на зазначене, діючий механізм регулювання є достатнім, оскільки сприяє встановленню економічно обґрунтованих цін на продукцію громадського харчування, що реалізується у навчальних закладах області, забезпечує належний соціальний захист  учнів (студентів) та стабільну діяльність суб’єктів господарювання  сфери громадського харчування.

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей

 

Результати проведеного відстеження підтверджують ефективність дії розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 21.08.2013 №251 «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування».

 

Реалізація регуляторного акта не створює додаткових матеріальних, або інших, непередбачених законодавством України, витрат для його виконавців. Відсутність скарг свідчить, що встановлений розмір граничних торговельних надбавок (націнок) сприяв досягненню визначених цілей, якісного та доступного за ціною харчування учнів, збалансованість споживчого попиту та ринкової пропозиції у сфері громадського харчування.

 

На підставі викладеного вважаємо за доцільне розпорядження голови облдержадміністрації від 21.08.2013 №251 «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування» залишити без змін.

Версія для друку