Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Звіт про результати періодичного відстеження результативності дії розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07.07.2006 №224

04 Листопада 2019 • 10:38

Кіл-сть переглядів: 201

Вид та назва регуляторного акта розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07.07.2006 №224 «Про регулювання цін на газ скраплений» (зі змінами), зареєстроване в Житомирському обласному управлінні юстиції 12.07.2006 за № 35/697.

 

Назва виконавця заходів з відстеження департамент агропромислового розвитку та економічної політики Житомирської облдержадміністрації.

 

Цілі прийняття акта

 

Ціллю прийняття регуляторного акту є приведення нормативно-правової бази у відповідність до вимог нормативно-правових актів України, а саме до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевих рад щодо регулювання цін (тарифів)» (зі змінами та доповненнями) в частині встановлення граничного рівня рентабельності на скраплений газ  що відпускається для побутових потреб населення.

 

Розпорядження спрямоване на реалізацію державної політики ціноутворення на паливно-енергетичному ринку, сприяння безперебійному забезпеченню населення соціально важливим видом палива, недопущення дестабілізації на паливно-енергетичному ринку Житомирської області (далі – область).

 

Строк виконання заходів з відстеження періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта проведено через три роки починаючи з попереднього періодичного відстеження з 09 вересня 2019 року по 22 жовтня 2019 року.

 

Тип відстеження періодичне.

 

Методи одержання результатів відстеження аналітичний метод

 

Дані, на основі яких проводилось відстеження результативності акта інформація спеціалізованих підприємств що здійснюють реалізацію скрапленого газу для потреб населення області, а саме –  ДП «Пропан»,
ТОВ «Укр Балон Постач» та ДП «Полум’я» ПАТ «Коростишівгаз» про обсяги реалізації та роздрібні ціни на скраплений газ для потреб населення та калькуляції цін на газ скраплений.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

Відповідно до Закону України “Про ціни і ціноутворення”, постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» та з метою недопущення надмірного зростання цін розпорядженням визначено, що суб’єктам підприємницької діяльності незалежно від форм власності та організаційно-правових форм при здійсненні торговельної діяльності газом скрапленим, що відпускається населенню для побутових потреб, обмежується рівень рентабельності 5%.

 

Показниками результативності (індикаторами ефективності) дії зазначеного розпорядження визначено:

 

1) кількість суб’єктів підприємницької діяльності, які займаються реалізацією скрапленого газу для потреб населення;

 

2) обсяг реалізації скрапленого газу для потреб населення області у 2016 -2018 роках та першому півріччі 2019 року;

 

3) рівень та динаміка роздрібних цін одного балону скрапленого газу для потреб населення;

 

4) кількість скарг від споживачів щодо необґрунтованого підвищення цін на скраплений газ;

 

5) кількість пропозицій від суб’єктів господарювання які займаються реалізацією скрапленого газу для потреб населення щодо внесення змін до розпорядження.

 

За результатами відстеження встановлено, що на даний час основними підприємствами, які беруть участь у спеціалізованому аукціоні та займаються реалізацією скрапленого газу для потреб населення області, є ДП «Пропан», ТОВ «Укр Балон Постач» та ДП «Полум’я» ПАТ «Коростишівгаз».

 

Дані про обсяги реалізації газу, фактичний рівень рентабельності та роздрібну ціну 1 балону по цих підприємствах наведено нижче.

 

Період ДП «Пропан» ДП «Полумя» ПАТ Коростишівгаз ТОВ «Укр Балон Постач» *
Обсяги реалізації скрапленого газу для потреб населення, тонн
2016 рік 1331,400
2017 рік 2949,471 60,858
2018 рік 1005,019 91,854 325,547
перше півріччя

2019 року

380,787 29,043  

338,943

Фактичний рівень рентабельності, %
2016 рік 4,5
2017 рік 2,0 4,99
2018 рік 4,5 4,99 4,9
І півріччя

2019 року

4,7 4,99  

4,9

Роздрібна ціна 1 балону скрапленого газу для потреб населення, грн./баллон з ПДВ
на 01.07.2016 264,00
на 01.01.2017 261,00 274,45
на 01.01.2018 300,00 274,45
на 01.01.2019 365,00 300,00 327,00
на 01.07.2019 315,00 340,00 280,00

*ТОВ «Укр Балон Постач» постачає газ скраплений з травня 2018 року

 

Наведені дані свідчать, що по ДП «Пропан» ПАТ «Житомиргаз» обсяги реалізації скрапленого газу у 2017 році у порівнянні з 2016 роком збільшилися на 1618,071 тон, або на 121,5%, а у 2018 році у порівнянні з 2017 роком зменшилися на 1944,452 тон, або на 65,9%.

 

По  ДП «Полум’я» ПАТ «Коростишівгаз» – у 2016 році підприємство не займалось реалізацією скрапленого газу для потреб населення. Обсяги реалізації скрапленого газу у 2018 році у порівнянні з 2017 роком збільшилися на 30,996 тон, або на 50,9%.

 

ТОВ «Укр Балон Постач» постачає газ скраплений з травня 2018 року. Обсяги реалізації скрапленого газу за перше півріччя 2019 року у порівнянні з 2018 роком збільшилися на 13,396 тон, або на 4,1%.

 

Реалізація скрапленого газу відбувається за відпускними цінами, відповідно до планових калькуляцій, які формуються підприємствами самостійно, виходячи із закупівельних цін газу на аукціоні, фактичних експлуатаційних витрат за попередній період, та рентабельності не вище граничного рівня, визначеного розпорядженням голови облдержадміністрації.

 

За період з 2016 року у порівнянні з 2017 роком вартість балона газу (21 кг) у ДП «Пропан» зменшилася  на 3,00 грн, або на 1,1%, у 2018 році в порівнянні з 2017 роком вартість зросла на 39,00 грн, або на 14,9%. За станом на 01.07.2019 року у порівнянні з 01.01.2019 року  вартість балона газу зменшилася на 50,00 грн, або на 13,7%.

 

У ДП «Полум’я» ПАТ «Коростишівгаз» у 2018 році вартість балона газу залишилася на тому ж рівні, що і у 2017 році – 274,45 грн. у 2019 році в порівнянні з 2018 роком зросла на 25,55 грн, або на 9,3%. За станом на 01.07.2019 року у порівнянні з 01.01.2019 року  вартість балона газу зросла на 40,00 грн, або на 13,3%.

 

Зростання вартості скрапленого газу відбулося у зв’язку із збільшенням експлуатаційних витрат.

 

У ТОВ «Укр Балон Постач» вартість балона газу за станом на 01.07.2019 року у порівнянні з 01.01.2019 року зменшилася на 47,00 грн, або на 14,4% у зв’язку зі зниженням ціни скрапленого газу на спеціалізованому аукціоні – протягом  травня-червня 2019 року закупівельна ціна газу зменшилася.

 

За період з 2016 року по 01.07.2019 року скарг та пропозицій від споживачів скрапленого газу для потреб населення до облдержадміністрації та департаменту агропромислового розвитку та економічної політики обласної державної адміністрації не надходило.

 

Суб’єкти господарювання також не зверталися до облдержадміністрації з пропозиціями щодо внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07.07.2006 №224 «Про регулювання цін на газ скраплений» (зі змінами) через погіршення фінансових результатів підприємств у зв’язку з встановленим регуляторним актом граничним рівнем рентабельності.

 

Рівень рентабельності на всіх підприємствах не перевищує гранично допустимого рівня 5,0%. Зазначене дає можливість робити висновки, що фактичні рівні рентабельності, які знаходяться у межах граничного, дозволяють здійснювати ефективну діяльність підприємств, створюють економічні умови для подальшого розвитку підприємств, що, в свою чергу, гарантує стабільні надходження до державного та місцевих бюджетів.

 

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.09.2005р. №42726/4/1-05 до листа Мінекономіки від 31.08.2005р. №43-80/56460-10 департамент агропромислового розвитку та економічної політики обласної державної адміністрації щомісячно здійснює моніторинг щодо обсягів реалізації населенню скрапленого газу та середньозважених цін на 1 балон скрапленого газу, які склалися в області.

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей встановлені даним регуляторним актом обмеження забезпечують стабілізацію цінової ситуації на ринку реалізації скрапленого газу області. Враховуючи, що закупівля скрапленого газу для потреб населення проводиться на спеціалізованих аукціонах за аукціонними (нефіксованими) цінами, запроваджений механізм цінового регулювання шляхом встановлення граничного рівня рентабельності господарської діяльності у розмірі 5% є оптимальним.

 

Виходячи з вищезазначеного, розпорядження голови облдержадміністрації від 07.07.2006 №224 «Про регулювання цін на газ скраплений» (зі змінами) на даному етапі вважаємо за необхідне залишити без змін.

Версія для друку