Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Звіт про результати періодичного відстеження результативності дії розпорядження голови обласної державної адміністрації від 11.09.2006 № 318регуляторного акта

04 Листопада 2019 • 10:36

Кіл-сть переглядів: 194

Вид та назва регуляторного акта

 

Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 11.09.2006 № 318 «Про встановлення торговельної надбавки на вугілля і торф’яні брикети», зареєстроване в Житомирському обласному управлінні юстиції 13.09.2006 за № 51/713 (далі – регуляторний акт).

 

Назва виконавця заходів з відстеження

 

Департамент агропромислового розвитку та економічної політики Житомирської облдержадміністрації.

 

Цілі прийняття акта

 

Регуляторний акт прийнято на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевих рад щодо регулювання цін (тарифів)» (із змінами та доповненнями) з метою виконання повноважень облдержадміністрації щодо реалізації державної політики ціноутворення на ринку палива та недопущення надмірного зростання цін на вугілля і торф’яні брикети, що відпускаються населенню для побутових потреб.

 

Строк виконання заходів з відстеження

 

Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта проведено через три роки починаючи з попереднього періодичного відстеження з 25 вересня 2019 року по 25 жовтня 2019 року.

 

Тип відстеження

 

Періодичне.

 

Методи одержання результатів відстеження

 

Періодичне відстеження проведено шляхом аналізу даних
ТОВ «Житомироблпаливо», що в основному забезпечує реалізацію вугілля та торф’яних брикетів населенню області для побутових потреб.

 

Дані, на основі яких проводилось відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта проведено на підставі даних, наданих ТОВ «Житомироблпаливо»:

 

1) про обсяги реалізації палива населенню для побутових потреб;

 

2) про роздрібні ціни на паливо, що реалізується населенню для побутових потреб;

 

3) про розмір торговельної надбавки на вугілля і торф’яні брикети, що реалізуються населенню для побутових потреб.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

Пунктом 12 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» (із змінами та доповненнями), до повноважень облдержадміністрації віднесено регулювання встановлення торговельних (постачальницько-збутових) надбавок, нормативів рентабельності на паливно-енергетичні ресурси (вугілля, вугільні брикети, паливо пічне побутове, гас освітлювальний, торф паливний кусковий, дрова, торф’яні брикети, газ скраплений), що відпускаються населенню для побутових потреб.

 

Регуляторним актом суб’єктам підприємницької діяльності споживчого ринку області незалежно від форм власності та організаційно-правових форм при здійсненні торговельної діяльності з продажу вугілля і торф’яних брикетів, населенню для побутових потреб встановлена торговельна надбавка на рівні 20% і 15% до оптових цін виробників відповідно.

 

При цьому, залізничні витрати на транспортування, подачу і прибирання вагонів не включені до торговельної надбавки і нараховуються додатково.

 

Показниками результативності дії регуляторного акта є встановлення економічно обґрунтованих цін на вугілля і торф’яні брикети, що відпускаються населенню для побутових потреб.

 

Дані про обсяги реалізації ТОВ «Житомироблпаливо» палива населенню для побутових потреб, тонн

Вид та марка палива 2016 рік 2017 рік 2018 рік 6 місяців 2019 року
Вугілля марки

ДГ 13-100, всього

3090,300 1718,200
в т.ч. для населення 4,680 1,340
% реалізованої продукції населенню до загального обсягу 0,2 0,08  

Торфобрикети, всього 1347,500 343,808
в т.ч. для населення 17,180 10,126
% реалізованої продукції населенню до загального обсягу 1,3 2,9  

 

Дані  про роздрібні ціни на вугілля та торф’яні брикети, що відпускаються ТОВ «Житомироблпаливо» населенню для побутових потреб, грн

 

Вид палива Ціна за 1 т. палива, грн.
01.01.2017 01.01.2018 01.01.2019 01.07.2019
Вугілля марки ДГ 13-100 2480,00 3700,00
Торфобрикети 1110,00 1250,00

 

Дані про розмір торговельної надбавки на вугілля та торф’яні брикети, що відпускаються ТОВ «Житомироблпаливо» населенню для побутових потреб, %

 

2016 рік 2017 рік 2018 рік 6 місяців 2019 року
Вугілля марки ДГ 13-100 13,0 13,0
Торфобрикети 14,0 13,0

 

Аналіз обсягів реалізації вугілля і торфобрикетів наведених даних свідчить про таке.

 

 

Протягом 2016-2017 років населенню реалізовувалося вугілля марки ДГ 13-100, обсяги реалізації якого у 2017 році зменшилися на 71,4%.

 

При цьому слід зазначити, що питома вага обсягу реалізації вугілля цієї марки в загальному обсязі реалізованої продукції склала в середньому 0,14%.

 

Щодо торфобрикетів, то обсяги їх реалізації населенню у 2017 році зменшилися на 41,1%.

 

При цьому, слід зазначити, що питома вага торфобрикетів в загальному обсязі реалізованої продукції склала в середньому 2,1%.

 

У період з 2018 року та протягом І півріччя 2019 року підприємством не проводилася реалізація твердого палива населенню для побутових потреб.

 

Аналіз цін свідчить про тенденцію їх зростання як по вугіллю, так і по торфобрикетах. Зокрема, на вугілля марки ДГ 13-100 ціни зросли у 2016 році на 41,7%, у 2017 році на 49,2%, на торфобрикети у 2016 році – на 9,9%, у 2017 році – на 12,6%.

 

Роздрібна ціна на продукцію ТОВ «Житомироблпаливо» складається із закупівельної ціни палива, транспортних витрат на його доставку, заробітної плати працівників з нарахуваннями на неї та торговельної надбавки, що враховує витрати на послуги по зберіганню та реалізації палива на території області. Підвищення протягом 2016 – 2017 рр. вартості енергоносіїв та рівня мінімальної заробітної плати обумовили зростання закупівельних, а відтак і роздрібних цін на вугілля і торфобрикети, що відпускаються населенню для побутових потреб, про що свідчать цифри, наведені вище.

 

Не зважаючи на тенденцію зростання цін, аналіз наданих даних свідчить, що фактичний рівень торговельної надбавки на кожен з видів палива в аналізуємому періоді не перевищував рівень, встановлений регуляторним актом.

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей

 

Упродовж звітного періоду звернень та скарг від населення щодо рівня цін на вугілля і торфобрикети та звернень від суб’єктів господарювання щодо зміни рівня торговельної надбавки на них, не надходило.

 

Результати проведеного відстеження підтверджують ефективність дії регуляторного акта.

 

Виходячи з вищезазначеного, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 11.09.2006 № 318 «Про встановлення торговельної надбавки на вугілля і торф’яні брикети» на даному етапі вважаємо за необхідне залишити без змін.

Версія для друку