Аналітична записка до звіту про виконання у за 2019 рік Плану заходів на 2018-2020 роки з реалізації Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2020 року
03 Липня 2020 • 13:05
Кіл-сть переглядів: 365
Звіт
з оцінки результативності виконання у 2019 році Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2020 року та плану заходів
з її реалізації
Вступ
Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2020 року, затверджена рішенням Житомирської обласної ради від 19 березня 2015 року №1403 (далі – Стратегія), реалізується у два етапи: перший – 2015-2017 роки; другий – 2018-2020 роки.
План заходів на 2018-2020 роки з реалізації Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2020 року, затверджений рішенням Житомирської обласної ради від 22 грудня 2016 року № 413 (далі – План), є плановим документом для другого етапу.
Відповідно до статей 15 та 23 Закону України «Про засади державної регіональної політики» облдержадміністрації проводять моніторинг та оцінку результативності реалізації регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, готують та подають відповідні звіти на затвердження обласним радам.
Згідно з пунктом 19 Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 932, звіти подаються до 25 числа другого місяця року, що настає за звітним.
Облдержадміністрацією, на підставі звітів, що надійшли від структурних підрозділів облдержадміністрації, територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування – відповідальних за реалізацію заходів (далі – відповідальні виконавці), та наявних даних офіційної статистики, підготовлено звіт про результати проведення моніторингу виконання плану заходів на 2018-2020 роки з реалізації Стратегії за 2019 рік (далі – звіт про моніторинг) та звіт з оцінки результативності реалізації Стратегії та плану заходів з її реалізації за 2019 рік (далі – звіт з оцінки результативності).
Характеристика звіту
Звіт з оцінки результативності підготовлений на підставі звіту про моніторинг.
В ньому наведена оцінка стану реалізації проектів регіонального розвитку за 2019 рік в розрізі програм, в які вони об’єднані, та виконання прогнозних індикаторів по них.
У додатках 1 і 2 до звіту з оцінки результативності наведені:
порівняльна оцінка виконання індикаторів, узгоджених з Державною стратегією регіонального розвитку на період до 2020 року, на досягнення прогнозованих значень яких спрямована Стратегія (додаток 1 до Стратегії);
перелік виконаних проектів регіонального розвитку (далі – проекти).
Стан виконання проектів та індикаторів
Виконання проектів
Заходи Плану – це 239 проектних ідей, які об’єднані у 3 програми, що відповідають стратегічним цілям, визначеним у Стратегії, у тому числі 98 – у програму «Стійкий розвиток багатогалузевої конкурентоспроможної економіки області», 57 – у програму «Розвиток сільських територій та територій навколо міст області», 84 – у програму «Розвиток людського капіталу та підвищення стандартів життя населення».
У рамках усіх програм у 2019 році передбачалося розпочати виконання 26 проектів, у т.ч. у рамках програми «Стійкий розвиток багатогалузевої конкурентоспроможної економіки області» – 12 проектів, у рамках програми «Розвиток сільських територій та територій навколо міст області» – 4 проектів, у рамках програми «Розвиток людського капіталу та підвищення стандартів життя населення» – 10 проектів.
Також продовжувалася реалізація 179 проектів, розпочатих у 2018 році.
Станом на 01.01.2020 з початку реалізації Плану заходів фактично у рамках усіх програм 45 проектів виконано, у т.ч. у звітному періоді – 15, 74 – виконувалися, у тому числі 1 – початок реалізації якого передбачався у 2020 році, 120 – не розпочаті.
Із 26 проектів, розпочатих у 2019 році 4 – виконані, 9 – виконувалися, 13 – не розпочаті.
У рамках програми «Стійкий розвиток багатогалузевої конкурентоспроможної економіки області» з початку реалізації Плану заходів 17 проектів виконані, із яких у звітному періоді – 5, 31 – виконувався, 50 – не розпочаті.
У рамках програми «Розвиток сільських територій та територій навколо міст області» з початку реалізації Плану 10 проектів виконані, із яких у звітному періоді – 6, 17 – виконувалися, 30 – не розпочаті.
У рамках програми «Розвиток людського капіталу та підвищення стандартів життя населення» з початку реалізації Плану 18 проектів виконані, з яких у звітному періоді – 6, 26 – виконувалися, 40 – не розпочаті.
Фактичні джерела фінансування проектів
Основними джерелами фінансування проектів у звітному періоді були кошти державного фонду регіонального розвитку та кошти місцевих бюджетів. В незначних обсягах залучалися кошти інвесторів.
Причини невиконаних та виконання не в повному обсязі проектів
Основною причиною не повного/низького рівня виконання проектів, що реалізувалися, а також не розпочатих, є відсутнє або недостатнє фінансування.
Також негативно вплинули такі чинники:
відхилення окремих проектів, на реалізацію яких передбачалося залучити співфінансування з державного фонду регіонального розвитку, за результатами конкурсного відбору;
недостатня ініціатива окремих територіальних громад та інших суб’єктів регіонального розвитку реалізувати проекти;
низький рівень участі суб’єктів господарювання у співфінансуванні проектів, які реалізуються або будуть реалізовуватися на територіях, на яких вони здійснюють свою діяльність;
вплив інфляційних процесів, що призводить до здорожчання будівельних матеріалів, вартості послуг, необхідність виконання додаткових робіт у рамках розпочатих проектів та, у зв’язку з цим, коригування проектно-кошторисної документації, укладання нових угод з партнерами.
Виконання індикаторів по проектах
По 45 проектах, які виконані, прогнозні значення індикаторів досягнуті.
Із 74 проектів, які виконувалися, по 7 – прогнозні індикатори перевиконані, по 7 – досягнуті, по 60– досягнуті не в повному обсязі.
Порівняльна оцінка виконання індикаторів, узгоджених з Державною стратегією регіонального розвитку на період до 2020 року, на досягнення прогнозованих значень яких спрямована Стратегія (додаток 1 до Стратегії), проведена шляхом порівняння їх фактичних значень згідно даних офіційної статистики та відомчих даних з базовим значенням за 2013 рік і прогнозними на 2016 і 2020 роки.
Висновки
Завдяки реалізації проектів регіонального розвитку у звітному періоді вдалося отримати результати по виконанню завдань, спрямованих на досягнення визначених стратегічних цілей, а саме щодо:
сприяння експортоорієнтованим підприємствам у просуванні продукції і послуг на зовнішні ринки;
сприяння залученню інвестицій у розвиток області шляхом промоції інвестиційного потенціалу;
підвищення рівня впровадження енергоефективних заходів на об’єктах бюджетної сфери та житловому секторі;
реконструкції та будівництва сільськогосподарських підприємств і відповідно збільшення їх потужностей;
реконструкції та будівництва загальноосвітніх навчальних закладів, дошкільних закладів, закладів охорони здоров’я, спортивних та культурних об’єктів;
поліпшення каналізаційних мереж та очисних споруд у населених пунктах, якості питної води і відповідно поліпшення стану навколишнього-природного середовища;
покращення благоустрою в населених пунктах.
Це забезпечило подальший розвиток територіальних громад, територій і регіону в цілому та підвищення стандартів життя населення області.
Додатки: на 7 арк. в 1 прим.
Голова Житомирської обласної
державної адміністрації
25 лютого 2020 року |
________ |
В.І. Бунечко |
Додаток 1 до звіту з
оцінки результативності
Порівняльна оцінка індикаторів,
узгоджених з Державною стратегією регіонального розвитку на період до 2020 року, на досягнення прогнозованих значень яких спрямована Стратегія (додаток 1 до Стратегії)
Найменування цілі Стратегії | Найменування індикатора, одиниця виміру | Базове значення індикатора
(2013 рік) |
Прогнозне значення індикатора
|
Фактичне значення індикатора | Стан виконання індикатора (з порівняльною оцінкою фактичного, базового і прогнозного, %) | Проблемні питання, їх вплив на виконання завдання (з поясненням причини їх виникнення та зазначенням механізму вирішення) | |||
2016 | 2020 | 2013 | 2016 | 2020 | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Підвищення конкурентно-спроможності регіонів | Валовий регіональний продукт (у фактичних цінах) у розрахунку на одну особу, гривень | 195511 | 27339 | 38464 | 614703 | 314,4 | 224,8 | 159,8 | |
Наявний дохід у розрахунку на одну особу, гривень | 21452 | 24118 | 31324 | 527154 | 245,7 | 218,6 | 168,3 | ||
Обсяг прямих іноземних інвестицій у розрахунку на одну особу, дол. США | 306,1 | 372 | 482 | 198,65 | 64,9 | 53,4 | 41,2 | Зменшення обумовлено:
частковим вилученням іноземного капіталу (ліквідація окремих підприємств, перереєстрація в інші регіони України, зміна у складі засновників на користь резидентів України); від’ємною курсовою різницею унаслідок зміни курсу валют іноземних держав відносно долара США; реєстрацією частини підприємств з іноземними інвестиціями, що здійснюють діяльність в області, за межами регіону та відповідно звітуванням про здійснені іноземні інвестиції за місцем реєстрації; змінами в обліку Держстатом прямих іноземних інвестицій (дані формуються з урахуванням адміністративних даних НБУ про ринкову вартість прямих інвестицій) та відповідним коригуванням показників попередніх періодів в сторону зменшення обсягів залучених інвестицій. |
|
Експорт товарів у розрахунку на одну особу, дол. США | 480 | 521 | 569 | 592,3 | 123,4 | 113,7 | 104,1 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Підвищення конкурентно-спроможності регіонів | Кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. наявного населення, одиниць | 49 | 58 | 67 | 534 | 108,2 | 91,4 | 79,1 | У зв’язку із девальвацією національної валюти структура розподілу суб’єктів малого і середнього підприємництва за їх критеріями зазнала змін. За останніми статистичними даними в області спостерігається збільшення кількості малих підприємств. |
Кількість середніх підприємств у розрахунку на 10 тис. наявного населення, одиниць | 4 | 5 | 8 | 34 | 75,0 | 60,0 | 37,5 | ||
Обсяг реалізованої інноваційної продукції, відсотків загального обсягу реалізованої промислової продукції | 5,5 | 5,2 | 6,9 | 0,53 | 9,1 | 9,6 | 7,2 | Неналежна взаємодія наукових інститутів та виробничих підприємств, низький рівень комерціалізації інноваційних винаходів. Пропозиції до вирішення – створення в області Регіонального центру комерціалізації технологій та підприємництва. | |
Площа земель природно-заповідного фонду, тис. га | 136,6 (за станом на 01.01.2013) |
459,3 | 626,4 | 137,6 | 100,7 | 29,9 | 22,0 | Проблемним питанням є отримання погоджень від лісогосподарських підприємств (власників та користувачів земельних ділянок), на землях яких планується створення об’єктів та територій природно-заповідного фонду. | |
Питома вага площі природно-заповідного фонду до площі адміністративно-територіальної одиниці, відсотків | 4,6
(за станом на 01.01.2013) |
15,4 | 21 | 4,6 | 100 | 29,9 | 21,9 | ||
Територіальна соціально-економічна інтеграція | Загальний коефіцієнт вибуття сільського населення (на 1 тис. наявного сільського населення), проміле | 16,7 | 15,3 | 11,4 | 18,84 | 112,6 | 122,9 | 164,9 | |
Рівень обладнання загальної площі житлового фонду водопроводом (сільська місцевість), відсотків | 12 | 10,1 | 11,55 | 15,43 | 128,3 | 152,5 | 133,9 | ||
Демографічне навантаження на 1 тис. осіб постійного населення віком 16–59 років (сільська місцевість), проміле | 748
(за станом на 01.01.2013) |
687,3 | 635,1 | 7404 | 98,9 | 107,7 | 116,5 | Основною причиною зростання демографічного навантаження на 1 тис. осіб постійного населення віком 16-59 років є виїзд працездатного населення за кордон та інші області України. | |
Демографічне навантаження на 1 тис. осіб постійного населення віком 16–59 років (міська місцевість), проміле
|
552
(за станом на 01.01.2013) |
520,3 | 504,8 | 6394 | 115,8 | 122,8 | 126,6 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Територіальна соціально-економічна інтеграція | Охоплення дітей дошкільними навчальними закладами (сільська місцевість), відсотків кількості дітей відповідного віку | 48 | 52 | 72 | 79,5 | 165,6 | 152,9 | 110,4 | |
Щільність автомобільних доріг загального користування з твердим покриттям державного та місцевого значення (I та II категорії), км доріг на 1 тис. кв. км території | 23,9 | 24,3 | 25,8 | 24,6 | 102,9 | 101,2 | 95,3 | ||
Середньомісячна номінальна заробітна плата штатних працівників, гривень | 2561 | 3542 | 4634 | 8528 | 333,0 | 240,8 | 184,0 | ||
Забезпеченість населення лікарями усіх спеціальностей на 10 тис. населення на кінець року, лікарів | 37,6 | 40,7 | 41,6 | 34,2 | 91,0 | 84,0 | 82,2 | ||
Рівень обладнання загальної площі житлового фонду водопроводом (міська місцевість), відсотків | 65,3 | 66,4 | 67,3 | 64,53 | 98,8 | 97,1 | 95,8 | ||
Рівень смертності на 1 тис. населення, проміле | 16,5 | 16 | 15,3 | 16,56 | 100 | 103,1 | 107,8 | Основними причинами смерті населення Житомирщини у 2019 році залишаються хвороби системи кровообігу, новоутворення та зовнішні причини смертності. Основу структури смертності населення області склали:
хвороби системи кровообігу – 70,8% проти 70,7% за 11 місяців 2018 року; новоутворення – 11,1% проти 11,7% за 11 місяців 2018 року; зовнішні причини смерті – 5,3% залишаються на рівні минулого року; хвороби органів травлення – 3,9%, проти 3,5% за 11 місяців 2018 року; хвороби органів дихання – 2,1% проти 2,2% за 11 місяців 2018 року.
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Територіальна соціально-економічна інтеграція | Охоплення дітей дошкільними навчальними закладами (міська місцевість), відсотків кількості дітей відповідного віку | 82 | 84 | 94 | 94,6 | 115,4 | 112,6 | 100,6 | |
Питома вага утилізованих відходів, відсотків загальної кількості утворених відходів | 13,3 | 29,3 | 30,7 | 153 | 112,8 | 51,2 | 48,9 | Відмінено облік відповідно до п. 11 ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру | |
Рівень безробіття за методологією Міжнародної організації праці, відсотків | 9,3 | 9,1 | 8,7 | 9,55 | 102,2 | 104,4 | 109,2 | Проблемними питаннями, які негативно впливають на досягнення значення індикатора, є дисбаланс між попитом та пропозицією робочої сили на ринку праці, низький рівень заробітної плати за вакансіями, напруженість на ринку праці у сільській місцевості. Покращенню показників ринку праці сприятимуть заходи щодо професійної орієнтації громадян, підтримка підприємництва і самозайнятості населення, зростання інвестиційного потенціалу. |
Примітки:
1 – дані за 2012 рік;
2 – дані за 2016 рік;
3 – дані за 2017 рік.
4 – дані за 2018 рік;
5 – дані станом за 9 місяців 2019;
6 – оперативні дані за 11 місяців 2019 року;
Додаток 2 до звіту з
оцінки результативності
Перелік виконаних проектів регіонального розвитку
Програма «Стійкий розвиток багатогалузевої конкурентоспроможної економіки області»:
- Інформування, підтримка та популяризація механізмів стимулювання населення та ОСББ до впровадження енергоефективних заходів у квартирах та будинках.
- Реконструкція теплових пунктів з встановленням теплових лічильників в житлових будинках міста Коростеня.
- Капітальний ремонт топкової корпусу початкової школи Іршанського НВК «Гімназія-ДНЗ» по вул. Шевченка, 11 в смт Іршанськ Хорошівського району.
- Термомодернізація ДНЗ №1 по вул. І. Франка, 14 в смт Черняхів Черняхівського району.
- Термомодернізація ДНЗ №4 по вул. Володимирській, 13 в смт Черняхів Черняхівського району.
- Капітальний ремонт даху та заміна вікон (заходи енергозбереження) Крилівської ЗОШ І-ІІ ступенів по вул. Заможного, 2а в селі Крилівка Андрушівського району.
- Реконструкція котельні ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Шевченка, 33А в селі Чижівка Чижівської об’єднаної територіальної громади Новоград-Волинського району.
- Реконструкція будівлі Володарсько-Волинського Центру розвитку дитини «Веселка» по вул. Незалежності, 25, в смт Хорошів Хорошівського району (термосанація з урахуванням утеплення стін).
- Реконструкція котельні Народицької центральної районної лікарні по вул. Замкова,115 в смт Народичі Народицького району.
- Теплосанація центральної районної лікарні по вул. Ринкова, 3Б в смт Хорошів Хорошівського району.
- Реконструкція котельні КП «Новоград-Волинськтеплокомуненерго» по вул. Шевченка, 1 умісті Новограді-Волинському.
- Капітальний ремонт даху та заміна вікон і вхідних дверей (заходи енергозбереження) Червоненського центру дозвілля (спортивного комплексу) по вулиці Терещенка,5б в смт Червоне Андрушівського району.
- Капітальний ремонт (енергоефективні заходи) приміщення Ласківського сільського будинку культури по вул. Шевченка, 9/32 в селі Ласки Народицького району.
- Реконструкція та модернізація вуличного освітлення в місті Овручі Овруцького району.
- Реконструкція приміщення Овруцької міської бібліотеки для дорослих в центр надання адміністративних послуг Овруцької міської ради за адресою: Житомирська обл., м. Овруч, вул. Героїв Майдану, 21.
- Реконструкція приміщень адміністративної будівлі по вул. Гулія, 7 в смт Іршанськ Хорошівського району для розміщення центру надання адміністративних послуг.
- Створення Житомирського обласного туристично-інформаційного центру.
Програма «Розвиток сільських територій та територій навколо міст області»:
- Облаштування плавального басейну в молодіжно-спортивному комплексі «Юність» в смт Ємільчине Ємільчинського району.
- Створення багатофункціональних спортивних майданчиків із синтетичним покриттям у місті Малині.
- Влаштування штучного покриття для спортивного майданчика по вул. Центральна, 1А в селі Курне Пулинського району.
- Будівництво спортивного майданчика із штучним покриттям в смт Хорошів Хорошівського району.
- Капітальний ремонт будинку культури по вул. Новоград-Волинській, 88 А в селі Рогачів Баранівського району.
- Капітальний ремонт частини Підлубівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів для закладу дошкільної освіти «Барвінок» Ємільчинської об’єднаної територіальної громади.
- Реконструкція з добудовою ясла-садочку «Чебурашка» по вул. Богдана Хмельницького, 5 в смт Попільня Попільнянського району.
- Реконструкція дошкільного навчального закладу по вул. Адмірала Левченка, 133 у селі Дубрівка Дубрівської об’єднаної територіальної громади.
- Реконструкція загальноосвітньої школи №1 по вул. Шевченка, 4 в смт Ємільчине Ємільчинського району.
- Запровадження в Овруцькій територіальній громаді роздільного збору сміття з метою покращення екологічної безпеки прикордонних територій.
Програма «Розвиток людського капіталу та підвищення стандартів життя населення»:
- Реконструкція вуличного освітлення у 9-ти населених пунктах Тетерівської об’єднаної територіальної громади Житомирського району.
- Капітальний ремонт вулиці Н.Репкіна у місті Овручі Овруцького району.
- Капітальний ремонт Привокзальної площі у місті Овручі Овруцького району.
- Капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці Щорса від вулиці Куйбишева до перетину з вулицею Коростенською в смт Черняхів Черняхівського району.
- Капітальний ремонт вул. Шевченко села Добринь Хорошівського району.
- Будівництво доріг (не тверде покриття) району індивідуальної забудови по вулицях Житомирська, С. Фролова, Вишнева, Джерельна, О. Богуша, Європейська, Набережна, Озерна, Західна в смт Іршанськ Хорошівського району.
- Реконструкція станції знезалізнення в місті Баранівці Баранівського району.
- Будівництво каналізаційних мереж по вул. Білявського в місті Овручі Овруцького району.
- Будівництво каналізаційних мереж по провулку Тітова у місті Овручі Овруцького району.
- Будівництво підвідного газопроводу до села Огіївка Ружинського району.
- Будівництво підвідного газопроводу до села Городок Ружинського району.
- Реконструкція дороги О-061729 Парипси-Ставище через села Саверці та Почуйки Попільнянського району.
- Реконструкція приміщення котельні під фізкультурно – оздоровчий комплекс по вул. Гетьмана Виговського, 15 Б в місті Овручі Овруцького району.
- Будівництво мережі водопостачання у селі Великі Гадомці Бердичівського району.
- Реконструкція підземного водозабору у місті Овручі Овруцького району.
- Технічне переоснащення ВНС № 1 другого підйому у місті Овручі Овруцького району.
- Технічне переоснащення ВНС № 2 другого підйому у місті Овручі Овруцького району.
- Будівництво артезіанської свердловини в селі Норинці Народицького району.