Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту змін до Плану заходів на 2024-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2027 року

05 Травня 2025 • 16:15

Кіл-сть переглядів: 26

  1. Замовник

 

Житомирська обласна військова адміністрація

 

10014, м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, 1

 

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

 

План заходів на 2024-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2027 року (далі – План) є головним інструментом для організації роботи органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів регіонального розвитку по виконанню Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2027 року (далі – Стратегія) та ключовим документом, що дозволить підвищити їх відповідальність за розвиток регіону.

 

План містить заходи щодо забезпечення практичної реалізації Стратегії у 2024-2027 роках та є сукупністю п’ятнадцяти регіональних програм розвитку, спрямованих на вирішення інвестиційних завдань Стратегії, які повністю відповідають визначеним у ній оперативним цілям.

 

План розроблено відповідно до Закону України «Про засади державної регіональної політики», згідно з Порядком розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу реалізації зазначених стратегій і планів заходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2023 № 816 (зі змінами) та з використанням методологічних підходів стратегічного і операційного планування, що застосовуються в країнах Європейського Союзу, зокрема проєктного.

 

  1. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

 

План містить:

 

регіональні програми розвитку, спрямовані на вирішення інвестиційних завдань Стратегії;

 

середньострокові організаційні, правові та інші заходи, необхідні для реалізації Стратегії у 2024-2027 роках;

 

інформацію про відповідальних виконавців заходів та строки їх реалізації;

 

індикативні обсяги і джерела фінансування заходів;

 

індикатори оцінювання здійснення заходів та їх цільові значення.

 

План передбачає заходи з розвитку ефективної і конкурентоздатної економіки, територій та залучення всіх резервів для розвитку людського капіталу – основного рушія регіонального розвитку, раціонального використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки регіону. Серед заходів з розвитку галузей (сфер діяльності) можуть бути такі, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності. Для них має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

 

Крім того, в План включені заходи з реалізації економічного і соціального розвитку області, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» також можуть підлягати оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності, зокрема по таких напрямах, як: сільське господарство, промисловість, лісове господарство,  будівництво, транспортне та дорожнє господарство, житлово-комунальне господарство, туризм, поводження з відходами, техногенна безпека, охорона навколишнього природного середовища та іншим.

 

  1. Ймовірні наслідки:

 

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

 

у ході здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Плану, зокрема для таких складових довкілля:

 

атмосферне повітря;

 

водні ресурси;

 

відходи;

 

земельні ресурси;

 

біорізноманіття та рекреаційні зони;

 

а також наслідки для здоров’я населення.

 

б) для територій з природоохоронним статусом:

 

на території області знаходиться 290 об’єктів природно-заповідного фонду загальною площею 143179,8984 га, з них 20 об’єктів загальнодержавного (57940,04 га) та 270 місцевого (85239,8584 га) значення. Відсоток заповідності становить 4,8 %.

 

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки необхідно оцінити ймовірні наслідки для цих територій.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

 

транскордонні наслідки відсутні в рамках зазначеної стратегічної оцінки.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:

 

Зважаючи на комплексність напрямів проєкту змін до Плану, що обумовлює необхідність виконання пріоритетних завдань та заходів для їх забезпечення, які будуть реалізовуватися до 2027 року включно, необхідно здійснити розгляд виправданих альтернатив планованих рішень.

 

Реалізація Плану з урахуванням проєкту змін до нього передбачає позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення, у порівнянні із існуючим станом. Тому найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованого проєкту змін до Плану.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

 

Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація:

 

статистична інформація;

 

інформація, яка включена в інші документи та звіти, що матимуть відношення до Плану;

 

дані моніторингу стану довкілля;

 

доповіді про стан довкілля;

 

експертні оцінки;

 

інша доступна інформація.

 

Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи:

 

порівняльний аналіз регіональних показників із середніми показниками по Україні та показниками регіонів-сусідів і регіонів, що належать до однієї типології;

 

аналіз тенденцій;

 

оцінка ймовірних наслідків.

 

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

 

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проєкту змін до Плану передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього природного середовища. Зокрема, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

 

раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

 

здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

 

здійснення заходів щодо відтворення відновлювальних природних ресурсів;

 

застосування біологічних, хімічних і інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища й безпеку здоров’я населення;

 

збереження територій і об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

 

здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

 

здійснення заходів щодо збереження й невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

 

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

 

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку проєкту змін до Плану повинна враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

Пропонується така структура звіту:

 

  1. Зміст та основні цілі Плану, його зв’язок з іншими документамидержавного планування.
  2. Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’янаселення, та прогнозні зміни цього стану, якщо План не буде затверджений (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  3. Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стануйого здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  4. Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення,які стосуються Плану, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  5. Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються ДДП, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки ДДП.
  6. Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків.
  7. Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків реалізації Плану.
  8. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки).
  9. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків реалізації Плану для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
  10. Резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченоївищезазначеними пунктами, розраховане на широку аудиторію.

 

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

 

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту змін до Плану подаються до Департаменту агропромислового розвитку та економічної політики Житомирської обласної військової адміністрації (м. Житомир, вул. Мала Бердичівська, 25, електронна адреса: analytical@aprdep.zht.gov.ua).

 

Відповідальна особа:

 

Максим Маслюківський (+380674273798).

 

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення цієї Заяви, тобто до 15.05.2025 (включно).

Версія для друку