Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

#безбар’єрність: Особливості спілкування залежно від порушення, яке має людина (зору, слуху, мовлення)

26 Квітня 2024 • 12:10

Кіл-сть переглядів: 169

Особливості спілкування з ветеранами  /  ветеранками, які мають порушення зору:

 

при зустрічі обов’язково назвіть себе та людей, які з вами. Можете описати місце, де ви перебуваєте (якщо це буде доречно);

 

можете запропонувати людині свою руку;

 

завжди звертайтеся напряму до людини з порушеннями зору, а не до її супровідника  /  супровідниці;

 

якщо ви читаєте для людини, яка погано бачить, спочатку розкажіть їй про те, що ви збираєтеся читати. Не пропускайте інформацію, якщо вас про це не попросять.

 

Особливості спілкування з ветеранами  /  ветеранками, які мають порушення слуху:

 

розмовляючи з людиною, дивіться на неї;

 

щоб привернути увагу людини, назвіть її ім’я. Можна помахати їй рукою або легенько постукати по плечу, але це не має бути несподівано. Намагайтеся встановити зоровий контакт, висловлюйте свою думку чітко й лаконічно;

 

говоріть рівно, не варто надмірно підкреслювати що-небудь;

 

якщо вас просять кількаразово повторити щось, спробуйте перефразувати сказане;

 

не затуляйте своє обличчя руками, волоссям чи будь-якими предметами (часто люди з порушеннями слуху чудово читають по губах);

 

не змінюйте тему розмови без попередження. Використовуйте фрази-містки на кшталт: «Добре, тепер ми можемо обговорити…»;

 

запитайте, чи не буде простіше підтримувати зв’язок у переписці;

 

інформацію, яка містить число чи адресу, краще написати.

 

Особливості комунікації з ветеранами  /  ветеранками, які мають порушення мовлення:

 

не ігноруйте людей, яким важко говорити, не перебивайте людину, починайте говорити лише тоді, коли переконаєтеся, що вона договорила;

 

уважно вислухайте людину, будьте терплячими, зачекайте поки людина сама закінчить фразу;

 

не виправляйте людину і не закінчуйте думку за неї;

 

не намагайтеся пришвидшити розмову;

 

не робіть вигляд, що зрозуміли людину, якщо насправді це не так, — краще перепитати;

 

підтримуйте візуальний контакт.

 

Особливості спілкування з ветеранами  /  ветеранками, які мають ментальні порушення:

 

не треба думати, що людина, яка має ментальні порушення, обов’язково потребує спеціального поводження;

 

спілкуйтеся з людиною як з особистістю. Не варто робити передчасних висновків на основі досвіду спілкування з іншими людьми, які мають такий самий діагноз;

 

міфом є думка, що люди, які мають проблеми, пов’язані із ментальним здоров’ям, більше за інших схильні до насильства.

 

Версія для друку