Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Доходи 159 громад, що об’єдналися минулого року, зросли в п’ять разів

26 Травня 2016 • 06:25

Кіл-сть переглядів: 774

Якщо порівняти бюджети громад до і після об’єднання, то після вони отримали значні фінансові переваги. Ці громади вже отримали кошти і повноваження не лише утримувати апарат чиновників і слідкувати за благоустроєм, а й підвищувати рівень надання більшості послуг на своїй території.

 

Про це повідомив Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода під час оприлюднення Мінрегіоном моніторинг фінансової спроможності 159 об’єднаних територіальних громад, утворених минулого року.

 

«Всі 159 об’єднаних громад, у яких 25 жовтня 2015 року відбулися вибори, з початку цього року вийшли на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. І моніторинг мав показати, як це вплинуло на наповнення їхніх бюджетів. Показники вийшли дуже красномовними», — сказав В’ячеслав Негода.

 

Зокрема, за даними моніторингу, затверджений обсяг доходів загального фонду місцевих бюджетів об’єднаних громад на 2016 рік з трансфертами з державного бюджету становить 4553 млн грн, що більше майже у 5 разів від уточнених показників місцевих бюджетів громад, які увійшли до складу об’єднання, на 2015 рік.

 

Завдяки змінам до податкового та бюджетного законодавства у контексті децентралізації обсяг власних доходів місцевих бюджетів об’єднаних громад зріс більше ніж у 2 рази: з 0,8 млрд грн у 2015 році до майже 1,9 млрд грн у 2016 році.

 

Основним джерелом доходів став податок на дохід фізичних осіб (ПДФО).

 

Наступний за вагомістю податок, як показує моніторинг, є плата за землю – 335 млн. грн. (18 % власних доходів), єдиний податок — 242 млн. грн. (13 %), акцизний податок – 209 млн. грн. (11 %).

 

«Моніторинг також засвідчив, що більшість грошей, які отримують об’єднані громади, вони планують використати вже не на утримання апарату чиновників, як раніше, а на проекти, що поліпшать життя людей на цих територіях», — сказав В’ячеслав Негода.

 

За даними моніторингу, найбільше витрат на утримання службовців заплановано у бюджеті Тетерівської об’єднаної громади Житомирської області — 58%, а найменше – у бюджеті Калинівської об’єднаної громади Вінницької області — 6%.

 

Довідково. Моніторинг фінансової спроможності об’єднаних територіальних громад, у яких відбулися перші місцеві вибори 25 жовтня 2015 року та які у 2016 році мають прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом, підготовлено Мінрегіоном України за сприяння швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO та технічної підтримки шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні».

 

Аналітичні та графічні матеріали підготовлено на підставі офіційної інформації, отриманої Мінрегіоном від обласних державних адміністрацій.

Версія для друку