Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Експерти обговорили реформу загальної середньої освіти

15 Вересня 2015 • 08:23

Кіл-сть переглядів: 668

14 вересня 2015 року відбувся круглий стіл на тему «Реформа середньої освіти: школа  очима батьків, вчителів та директорів шкіл».

 

Під час круглого столу були представлені результати опитування батьків, вчителів та директорів шкіл, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи  імені Ілька Кучеріва» за ініціативою БФ «Інститут розвитку освіти» і МФ «Відродження», щодо реформи загальної середньої освіти.

 

Згідно з дослідженням, переважна кількість опитаних батьків, вчителів та директорів оцінили якість середньої освіти в Україні на середньому рівні. Зокрема, 50% батьків задоволені своїми можливостями впливати на стан справ у школах. Однак близько третини всіх опитаних батьків визнають, що не беруть фактично ніякої участі у житті школи.

 

Як повідомила директор фонду, батьки та вчителі не підтримують ініціативу із запровадження 12-річної системи загальної середньої освіти. «Новації сприймаються вчителями поки що з недовірою. Вчителі не підтримують 12- річну систему навчання, впровадження 3-етапної системи у середній школі, укрупнення малокомплектних шкіл», – розповіла Ірина Бекешкіна.

 

За її словами, існує і позитивна статистика – майже половина вчителів погодилися пройти ліцензування, як одну з умов підвищення їхньої зарплати.

 

Згідно з даними опитування, серед пріоритетних реформ та ініціатив, що могли б допомогти вчителям працювати якісніше, переважна більшість опитаних вчителів та директорів назвали потребу покращити технічний рівень школи та необхідність зміни підходу до оплати вчителя.

 

Голова парламентського комітету з питань науки та освіти Лілія Гриневич підкреслила, що реформа має шанс на успіх тільки тоді, коли її підтримують вчителі і директори шкіл, а також батьки. А це результат добре спланованої комунікаційної та просвітницької політики щодо реформ в освіті з різними групами.

 

Голова комітету привернула увагу учасників круглого столу до досвіду проведення реформи в освіті у Польщі. «У Польщі цій реформі навчали у школах, розбудовуючи вчительське середовище», – зазначила Лілія Гриневич.

 

За її словами, обов’язковою складовою комунікаційного проекту має стати співпраця з медіа. «Засоби масової інформації повинні вчитися, яким чином розповідати про реформу в освіті. Увага засобів масової інформації повинна бути прикута до того, що чекає наших дітей», – підкреслила Лілія Гриневич.

 

Як зазначила Голова комітету ВР України, що школа має перестати ретранслювати знання, а почати готувати дітей до життя. І це повинні розуміти учасники освітнього процесу.

 

Перехід до 12-річного навчання і є та можливість, якою не тільки можна інтегруватися у європейський освітній простір. «Це створює базу для наших дітей для отримання кращої освіти і освіти для життя, а головне – вирівнювання їх можливостей», – наголосила Голова парламентського комітету.

Версія для друку