Гендерний профіль українських медіа 2024: більше охоплення, більше аналітики, більше викликів

10 Березня 2025 • 12:52
Кіл-сть переглядів: 68
Другий рік поспіль Національна рада спільно з ГО «Жінки в медіа» досліджує, як виглядає медіасфера крізь призму гендерної рівності. Цьогорічне дослідження стало ще ширшим: уперше до опитування залучили друковані й онлайн-медіа, а також порушили важливі питання – про залучення ветеранів, ВПО та людей з інвалідністю у професію.
Що показали результати?
58% працівників медіа – жінки, але лише 51% серед керівників.
Лише 30% експертних коментарів у новинах належать жінкам.
У телевізійних аналітичних програмах чоловіки переважають серед спікерів.
Попри зміни, стереотипи у контенті все ще присутні.
Війна вплинула на професійну структуру: жінки почали працювати на технічних посадах, які традиційно займали чоловіки.
Рекламний контент поступово змінюється, стає менш дискримінаційним.
Гендерний баланс – це не просто цифри, а якість контенту, кадрова політика і суспільний поступ.
Голова Національної ради Ольга Герасим’юк представить результати дослідження на 69-й сесії Комісії ООН зі статусу жінок.
Ліза Кузьменко, голова ГО Жінки в медіа та членкиня Комісія з журналістської етики, яка модерувала захід, наголосила, що дослідження не лише фіксує поточний стан справ, а й дає можливість впливати на політики медіа у майбутньому.
Україна вже розрахувала власний Індекс гендерної рівності, і він вищий, ніж у деяких країнах ЄС. Але це не привід зупинятися. Гендерна рівність – один із ключових показників демократії, який потребує постійної уваги та дій.
Детальніше про захід та результати дослідження на сайті: https://webportal.nrada.gov.ua/gendernyj-balans-u-media…/