Інформація про хід опалювального сезону 2024-2025 р. в територіальних громадах Житомирського району
31 Грудня 2024 • 15:45
Кіл-сть переглядів: 93
Станом на 31 грудня 2024 р. об’єкти соціальної інфраструктури та багатоквартирні будинки Житомирського району теплопостачанням забезпечені. Котельні Житомирського району працюють у штатному режимі, окрім перерв у роботі через планові відключення електроенергії.
Більшість закладів освіти та охорони здоров’я у громадах підключено до опалення ще з 16 жовтня. Раніше виявлені проблеми з теплопостачанням окремих споживачів успішно вирішено завдяки вчасно проведеним ремонтним роботам.
Слід зазначити, що поточний опалювальний сезон перебуває під впливом таких факторів, як: стан об’єктів енергетичної інфраструктури; стан постачання енергоносіїв; погодні умови; забезпеченість громад альтернативними джерелами енергії; енергоощадні заходи серед мешканців, наявність алгоритмів дій у разі надзвичайних ситуацій тощо.
Разом з цим, проходження опалювального сезону в умовах повномасштабного вторгнення рф вимагає оперативного реагування та впровадження різноманітних заходів з забезпечення роботи об’єктів соціальної інфраструктури в умовах екстреного відключення енергопостачання. З цією метою системно проводилося технічне переоснащення та модернізація наявного обладнання, а також впроваджувалися сучасні генеруючі установки.
Для прикладу, у Житомирській міській ТГ завершено реконструкцію системи електропостачання районної котельні РК-8 і запущено сучасну когенераційну установку Jenbacher JMC 312 GS-B.L. з електричною потужністю 635 кВт та тепловою – 695 кВт. У районі продовжується робота зі встановлення систем альтернативного енергозабезпечення, зокрема, забезпеченість закладів соціальної інфраструктури генераторами становить близько 500 од., що значно підвищує їхню стійкість під час можливих атак ворога взимку.
Також в КП «Житомиртеплокомуненерго» та КП «Житомирводоканал» встановлено 84 генератори різних потужностей.
За інформацією Брусилівської селищної ради опалювальний сезон в установах та підприємствах громади проходить стабільно. Переважна більшість об’єктів теплопостачання переведена на альтернативні види палива (дрова), забезпечена електричними генераторами та паливо-мастильними матеріалами до них на випадок пошкодження енергетичних об’єктів у разі надзвичайних ситуацій.
В Радомишльській громаді теплопостачання об’єктів соціальної інфраструктури здійснюється за рахунок котелень на твердому паливі, що забезпечені паливо-мастильними матеріалами на весь опалювальний період. Генераторами забезпечено 26 котелень. Разом з цим, в ЦНАП Радомишльської міської ради та КНП «Радомишльська лікарня» встановлені електричні станції Tesla Powerwall 2.0, що значно посилило стійкість та енергетичну незалежність критично важливих об’єктів під час можливих надзвичайних ситуацій взимку.
За інформацією Брусилівської селищної ради опалювальний сезон в установах та підприємствах громади проходить стабільно, а переважна більшість об’єктів теплопостачання переведена на альтернативні види палива (дрова), забезпечена електричними генераторами та паливо-мастильними матеріалами до них на випадок пошкодження енергетичних об’єктів у разі надзвичайних ситуацій.
Чуднівська міська рада також поінформувала про стале проходження опалювального сезону в закладах освіти, охорони здоров’я, соціальної сфери та про створення робочої групи для здійснення контролю за його ходом. За інформацією з громади заклади соціальної інфраструктури забезпечені генераторами та в достатньому обсязі заготовлено паливні матеріали (дрова та вугілля). Комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства мають у наявності резервні засоби живлення та паливно-мастильні матеріали. Для ліквідації ймовірних наслідків надзвичайних ситуацій передбачені кошти в резервному фонді місцевого бюджету.
За інформацією з Городоцької селищної ради перший етап опалювального сезону пройшов задовільно. Котельні комунальних установ селищної ради були запущені в роботу відповідно до розпорядження на початку опалювального сезону 2024/25. Котельня, що забезпечує централізоване теплопостачання будівель та споруд у смт Городок, почала роботу після розпорядження начальника Житомирського гарнізону, у підпорядкуванні якого знаходиться експлуатуюча котельню організація – Макарівська квартирно-експлуатаційна частина району. На сьогодні котельні працюють без аварій та поломок теплогенеруючого обладнання. План дій у випадку надзвичайних ситуаціях розроблено з урахуванням технічних можливостей громади.
Про стабільність проходження опалювального періоду повідомила Коростишівська міська рада. В житлово-комунальних, енергопостачальних підприємствах громади утворено спеціалізовані ремонтні бригади та організовано цілодобову роботу телефонів «гарячої лінії». Також на постійному контролі тримається питання готовності автономних та аварійних джерел енергії, що можуть бути використані у разі виникнення надзвичайної ситуації на об’єктах житлово-комунального господарства.
За інформацію Черняхівської селищної ради 34 котельні перебувають у робочому стані та забезпечені паливом. Для підтримання сталого теплопостачання придбано 6550 м3 дров паливних. Також в громаді всі заклади соціальної та комунальної сфери забезпечені генераторами різної потужності у кількості 34 одиниці. Питання відпрацювання алгоритму дій у разі пошкодження енергетичних об’єктів на території громади розглядатиметься на позачерговому засіданні місцевої комісії з питань ТЕБ та НС із залученням сил та засобів, які можна використати для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Таким чином, безперебійне проходження опалювального періоду в поточному році – це результат щоденної злагодженої співпраці між керівництвом районної адміністрації та органами місцевого самоврядування та наслідок своєчасної модернізації обладнання та впровадження інновацій на підприємствах теплового господарства.
Відтак, з метою забезпечення стабільного продовження опалювального сезону у 2025 році, керівникам органів місцевого самоврядування Житомирського району слід і надалі тримати на постійному особистому контролі питання організації упередження аварій, проведення оперативних відновлювальних робіт на об’єктах життєзабезпечення та соціальної інфраструктури, а також організувати оперативне реагування профільних служб у випадку надзвичайних подій.