Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Костянтин Лопушанський про організацію мобільного зв’язку на Житомирщині в умовах війни

07 Жовтня 2024 • 15:06

Кіл-сть переглядів: 471

Через обстріли армією рф критичної інфраструктури України жителі Житомирщини періодично зіштовхуються з перебоями у роботі мобільного зв’язку. Про те, яка ситуація щодо забезпечення жителів області сталим мобільним зв’язком розповів заступник начальника Житомирської ОВА з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Костянтин Лопушанський.

 

Які оператори забезпечують мобільний зв’язок на території Житомирщини?

 

На території області розміщені станції мобільного зв’язку 3-х національних операторів: ПрАТ «Київстар» , ПрАТ «ВФ Україна» (“Vodafone Україна”), ТОВ «Лайфселл», які забезпечують мобільним зв’язком жителів області.

 

Які заходи вжили оператори щодо забезпечення жителів області зв’язком під час відключень електроенергії?

 

Після атак на енергетичну інфраструктуру мобільні оператори максимально відреагували на ситуацію і на сьогодні  100% критично важливих базових станцій в області забезпечені резервними джерелами живлення – дизель- або бензогенераторами.

 

Для живлення критично важливих базових станцій мобільними операторами було закуплено стаціонарні, пересувні генератори та забезпечено підключення до партнерських  генераторів.

 

Всі інші базові станції забезпечено літієвими батареями живлення, що мають змогу живити комунікаційне обладнання стільникового зв’язку впродовж 4-6 годин. Для їх заміни, а також заправки генераторів пальним операторами разом з підрядними організаціями сформовано спеціальні мобільні бригади, на які покладено обов’язок цілодобово забезпечувати працездатність мобільної мережі в регіоні.

 

Такі батареї набагато краще пристосовані до важких умов експлуатації під час частих і тривалих відключень електропостачання.

 

Впродовж якого терміну оператори зможуть забезпечувати стабільний зв’язок у області у разі тривалого відключення світла?

 

За оцінками операторів у разі виникнення перебоїв електроенергії від стаціонарних мереж вони зможуть надавати послуги мобільного зв’язку та інтернету 3G та 4G впродовж 72 годин, однак у разі перевантаження мереж передачі даних можливі пониження стандартів зв’язку до 2G (швидкість передачі даних до 64 кбіт/сек), тобто буде забезпечення можливості надсилати SMS-повідомлення та користуватися голосовим зв’язком.

 

Крім того, обласною військовою адміністрацією надається сприяння національним операторам мобільного зв’язку щодо розбудови інфраструктури базових станцій мобільного зв’язку уздовж доріг національного та державного значення.

 

Нагадаємо, що у разі відсутності зв’язку, користувачі можуть підключити національний роумінг, який зберігає тарифний план оператора, яким користується абонент.

 

Що потрібно зробити:

 

  • відключити автовибір мережі (на Android: налаштування — мобільна мережа або підключення — оператор. На iOS: параметри — мобільні дані — вибір мережі);
  • знайти й вибрати доступну мережу;
  • якщо зареєструватися не вдалось, спробувати ще раз або вибрати іншу мережу;
  • перевірити можливість вихідного дзвінка, SMS.

 

Оператори зв’язку зауважують, що підключення національного роумінгу передбачає значне навантаження на мережі, що може впливати на якість роботи деяких послуг.

Версія для друку