В ІРЦ області фахівці проводять комплексну оцінку дітей для визначення особливих освітніх потреб
07 Листопада 2018 • 11:18
Кіл-сть переглядів: 301
На Житомирщині вже створено 29 інклюзивно-ресурсних центрів. Деякі вже проводять комплексну оцінку дітей з особливими освітніми потребами та за її результатами напрацьовують індивідуальні плани корекційно-розвивальних занять.
В області створена велика мережа інклюзивно-ресурсних центрів. Так у районах діє 29 центрів, котрі надають психолого-педагогічну допомогу та забезпечують системне кваліфіковане супроводження дітей з особливими освітніми потребами. У чотирьох центрах вже проводять комплексну оцінку. Це Новогуйвинський ІРЦ, Овруцький ІРЦ, Новоград-Волинський ІРЦ, Коростишівський ІРЦ.
У більшості інклюзивно-ресурсних центрів наразі завершується процес призначення директорів. Паралельно створюється матеріально-технічна база центрів та підшуковуються фахівці, котрі працюватимуть в цих закладах. Спеціалісти потім проводять комплексну оцінку дітей, батьки яких звернулися до ІРЦ, з метою визначення особливих освітніх потреб кожної дитини. За висновками цієї оцінки розробляють рекомендації щодо освітньої програми надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини. Ці рекомендації передають до дошкільного закладу або школи, де з дітками проводять корекційні заняття штатні фахівці. Якщо ж у школі немає, наприклад, дефектолога, тоді спеціаліст з ІРЦ приходить до навчального закладу, або батьки дітей приводять на заняття до центру.
В інклюзивно-ресурсних центрах надають послуги дітям з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років. За потреби педагоги ІРЦ працюють з дітьми і вдома.
Зазвичай в інклюзивно-ресурсних центрах працюють такі спеціалісти:
- психолог;
- логопед;
- дефектолог;
- реабілітолог.
Нагадаємо, що у Житомирі триває триденний тренінг для директорів інклюзивно-ресурсних центрів області на тему «Планування і організація ІРЦ».