Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

МОН: У Бердичеві розпочне роботу спеціальний клас для дітей з особливими освітніми потребами

17 Квітня 2025 • 11:50

Кіл-сть переглядів: 125

Кожна дитина має право на якісні та гарантовані освітні послуги у своїй громаді. У відповідь на запити і потреби сімей, які виховують дітей, що потребують особливої підтримки, вже восени 2025 року в Бердичеві, Фастові та Стрию запрацюють спеціальні класи для дітей з особливими освітніми потребами. Вони функціонуватимуть на базі закладів загальної середньої освіти.

 

Ініціативу впроваджено в межах Всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з ООП», який реалізується на базі закладів загальної середньої освіти за підтримки Міністерства освіти і науки України та благодійного фонду «Люмос Україна». Мета ініціативи — створити систему, у якій кожна дитина почуватиметься невіддільною частиною суспільства та зможе реалізувати свій потенціал у комфортному та безпечному середовищі поруч із домом.

 

Проєкт базується на чотирьох основних засадах, які допоможуть зробити навчання ефективним і комфортним для кожної дитини: 

 

інклюзивний підхід до навчання;

 

оновлений зміст освіти з урахуванням індивідуальних потреб дитини;

 

підготовка педагогів для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

 

дієва корекційно-розвиткова робота.

 

Уже 02–04 квітня відбулися перші зустрічі освітніх експертів із батьками майбутніх учнів спеціальних класів. До обговорення також долучилися адміністрації шкіл, представники управлінь освіти та керівники інклюзивно-ресурсних центрів.

 

Серед ключових тем — підвищення компетентностей педагогів для роботи з дітьми, які мають інтелектуальні, соціоадаптаційні труднощі, а також складні порушення розвитку.

 

Батьки також наголосили на важливості:

 

створення безпечного та комфортного середовища у школах;

 

залучення кваліфікованих асистентів учителя та вихователя;

 

адаптації навчальних програм під індивідуальні потреби кожної дитини;

 

доступу до психологічної підтримки — як для дітей, так і для батьків;

 

організації груп продовженого дня та підготовки дітей до шкільного навчання.

 

Усі зауваження та побажання батьків експерти проєкту візьмуть до уваги, щоб розробити найкращі рішення для роботи спеціальних класів з урахуванням реальних потреб та можливостей дітей з особливими освітніми потребами.

 

Проєкт має стати моделлю для подальшого масштабування в інших громадах України. Це дасть змогу  дітям залишатися вдома, у своїй рідній громаді, а родинам — самостійно обрати оптимальний варіант навчання відповідно до потреб та можливостей своєї дитини. Навчання у спеціальних класах — лише один із таких варіантів.

 

Версія для друку