Переваги інклюзивної освіти: обмежені можливості – безмежні здібності
19 Липня 2018 • 14:47
Кіл-сть переглядів: 4 968
Житомирщина активно працює у сфері запровадження інклюзивної освіти і щороку збільшується кількість інклюзивних класів у школах. У цьому навчальному році такі класи були 183 навчальних закладах області.
Крім цього, 434 дитини з особливими потребами навчалися в області у звичайних класах разом з однолітками цьогоріч. Тоді як минулого року таких дітей, які відвідували звичайні школи, було менше 300.
Кожна дитина повинна мати однакові можливості для навчання.
Інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями.
Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами:
• Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
• Однолітки відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
• Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
• Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
• У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими дітьми та можливість брати активну участь у громадському житті.
Переваги інклюзивної освіти для інших дітей, які вчаться:
• природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
• налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
• співробітництву.
• поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Переваги інклюзивної освіти для педагогів та фахівців:
• Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
• Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
• Педагоги починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.
Переваги інклюзивної освіти для батьків дітей з особливими потребами:
• Батьки бачать, що їх дитина стає менш ізольованою від навколишнього світу.
• Батьки отримують можливість працювати.
• Життя родини стає наближеним до життя звичайної сім’ї.
• Мають змогу отримати підтримку та спілкування з іншими батьками.
Завдяки інклюзивній освіті дитина з особливостями вчиться життєдіяльності в суспільстві здорових людей, у нього формується направленість до нормального, повноцінного життя і тут головне в тісному співробітництві з сім’єю, сформувати у дитини сприйняття своєї хвороби не як обтяжливої життєвої обставини, а як певного образу життя.
Проте справжня інтеграція та інклюзія передбачає обов’язковий психолого-педагогічний супровід дитини фахівцями (корекційний педагог, психолог, лікар, соціальний працівник).
Про те, як оформити дитину з особливими освітніми потребами на інклюзивне навчання читайте в покроковій інструкції.