Прозорість та підзвітність: аналіз публічних закупівель робочою групою при Житомирській РВА

24 Грудня 2025 • 16:08
Кіл-сть переглядів: 64
На засіданні робочої групи «Прозорість і підзвітність» Житомирської районної державної адміністрації, яке відбулося 16 грудня 2025 року, було проінформовано про закупівлю, яка не була винесена на розгляд робочою групою, а саме публічна закупівля, оголошена Березівською ТГ:
- Березівська сільська рада 17 листопада 2025 року оголосила закупівлю «DJI Mavic 3 Enterprise Series Battery Kit» (UA-2025-11-17-003563-a). Заплановано придбати 2 комплекти товару з очікуваною вартістю 50 000 грн. Дата поставки — до 30 листопада 2025 року, тип оплати — післяплата.
Березівська сільська рада прийняла рішення здійснити дану закупівлю без використання електронної системи шляхом укладення договору з ФОП ВЕНГЕР МИХАЙЛО ВОЛОДИМИРОВИЧ на загальну суму 50 000 грн. Договір підписано сторонами.
Відповідно до даних про проведену закупівлю Березівська сільська рада придбала для потреб Збройних Сил України «DJI Mavic 3 Enterprise Series Battery Kit». Реалізація таких заходів спрямована на зміцнення обороноздатності та забезпечення безпеки військових і цивільного населення в умовах воєнного стану.
На обговорення було винесено 5 закупівель по Житомирському району, а саме:
- Станишівська сільська рада 07 листопада 2025 року оголосила закупівлю «Капітальний ремонт (енергоефективна термосанація) Будинку культури за адресою: вул. Грабовського, 20, с. Кодня Житомирського району» (UA-2025-11-07-012115-a). Заплановано провести капітальний ремонт з очікуваною вартістю 5 430 846 грн. Строк виконання робіт – до 31 травня 2026 року, а оплата проводитиметься після завершення ремонтних робіт. У встановлений строк для участі в закупівлі документи подав лише один учасник – ПП «Компанія СПЕЦРЕМБУД» з ціновою пропозицією 5 404 800 грн.
За результатами розгляду встановлено наявність невідповідностей у поданих учасником документах, про що було повідомлено в порядку та строки, визначені законодавством у сфері публічних закупівель.
Станом на встановлений строк зазначені невідповідності учасником не були усунуті.
Враховуючи вищезазначене, Станишівська сільська рада, керуючись вимогами тендерної документації та нормами законодавства України у сфері публічних закупівель, прийняла рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «Компанія СПЕЦРЕМБУД».
Спеціаліст з публічних закупівель Станишівської територіальної громади Оксана ЗАРУЦЬКА зазначила, що:
Проведення капітального ремонту обумовлене необхідністю ефективного та раціонального використання бюджетних коштів. Низький рівень енергоефективності будівлі призводить до значних фінансових витрат на її утримання та опалення.
Виконання комплексу заходів з термосанації дозволить суттєво скоротити споживання енергоресурсів, зменшити експлуатаційні витрати та забезпечити довгостроковий економічний ефект для бюджету громади.
- 03 листопада 2025 року Березівська сільська рада оголосила закупівлю «Екскаватор навантажувач JCB 3CX Sitemaster в комплекті з навісним обладнанням або еквівалент)» (UA-2025-11-03-006178-a). Заплановано придбати 1 одиницю товару з очікуваною вартістю 5 469 000 грн. Строк поставки – до 20 листопада 2025 року, оплата здійснюватиметься після отримання товару. У встановлений строк для участі в закупівлі документи подав лише один учасник:
– ФОП «Томчук Андрій Михайлович» з ціновою пропозицією 5 469 000 грн.
Враховуючи, що подана тендерна пропозиція відповідала вимогам тендерної документації, даного учасника визначено переможцем процедури. Договір підписаний сторонами.
Спеціаліст з публічних закупівель Березівської сільської ради Діана ПРОГОНОВА зазначила, що дана закупівля здійснюється з метою забезпечення потреб Березівської сільської ради у спеціалізованій техніці для виконання робіт з утримання та благоустрою території громади, експлуатації та ремонту об’єктів комунальної інфраструктури, ліквідації аварійних ситуацій, а також виконання земляних і навантажувальних робіт.
- Романівська селищна рада 07 листопада 2025 року оголосила закупівлю «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Адольфа Кренца від вул. Затишна до вул. Мар’янівська в селищі Романів» (UA-2025-11-07-003629-a). Заплановано провести закупівлю з очікуваною вартістю 1 405 998 грн. Строк виконання робіт – до 31 грудня 2025 року, а оплата проводитиметься після завершення ремонтних робіт. Романівська селищна рада прийняла рішення здійснити дану закупівлю без використання електронної системи, шляхом укладання договору з ФОП ОВАНЯН ОГАНДЖАН АЗАТОВИЧ на загальну суму 1 405 998 грн. Договір підписаний сторонами.
Начальник відділу зазначила, що дана закупівля здійснюється з метою забезпечення безпечного та комфортного пересування мешканців села, підвищення рівня транспортної доступності та підтримки належного стану дорожньої інфраструктури громади. Реалізація даних робіт сприятиме зменшенню ризику дорожньо-транспортних пригод, підвищенню якості обслуговування населення та забезпеченню належного рівня благоустрою села.
- Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва Радомишльської міської ради 06 серпня 2025 року оголосив закупівлю «Капітальний ремонт частини дорожнього покриття по вул. В’ячеслава Чорновола ( від домоволодіння по вул. Дружби,3 до будівлі по вулиці В’ячеслава Чорновола,1) в селі Краснобірка» (UA-2025-11-07-011808-a). Заплановано провести капітальний ремонт з очікуваною вартістю 1 373 006 грн. Строк виконання робіт – до 31 грудня 2025 року, а оплата проводитиметься після завершення ремонтних робіт. Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва Радомишльської міської ради прийняла рішення здійснити дану закупівлю без використання електронної системи, шляхом укладання договору з ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» на загальну суму 1 373 006 грн. Договір підписаний сторонами.
Бухгалтер відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва Галина ДАЦЮК зазначила, що дана закупівля здійснюється з метою покращення технічного стану вулично-дорожньої мережі населеного пункту та забезпечення безпечних і комфортних умов руху транспортних засобів і пішоходів.
Дорожнє покриття на вказаній ділянці перебуває у незадовільному стані внаслідок тривалої експлуатації без проведення капітального ремонту, що призводить до руйнування покриття, утворення вибоїн та ускладнення проїзду транспорту, у тому числі спеціалізованої та аварійно-рятувальної техніки.
Проведення капітального ремонту дозволить відновити експлуатаційні характеристики дорожнього покриття, підвищити рівень безпеки дорожнього руху та продовжити строк служби дорожнього полотна.
- Черняхівська селищна рада 11 листопада 2025 року оголосила закупівлю «Будівництво Алеї пам’яті Героїв на території парку відпочинку ім. Т. Г. Шевченка в селищі Черняхів (коригування)» (UA-2025-11-11-012922-a). Заплановано провести будівництво з очікуваною вартістю 3 586 215 грн. Строк виконання робіт – до 27 грудня 2025 року, а оплата проводитиметься після завершення будівництва. Черняхівська селищна рада прийняла рішення здійснити дану закупівлю без використання електронної системи, шляхом укладання договору з ПП «ЕНЕРГІЯ» на загальну суму 3 586 215 грн.
Відповідно до рішення Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2025 (наказ № 102-з) розпочато моніторингову процедуру, яка наразі триває.
Бухгалтер Черняхівської селищної ради Марина БОНДАР зазначила, що дана закупівля здійснюється з метою вшанування пам’яті захисників України, які віддали життя за незалежність і територіальну цілісність держави. Реалізація проєкту сприятиме формуванню простору національної пам’яті, патріотичному вихованню молоді та благоустрою території селища. Створення Алеї пам’яті має важливе суспільне та культурне значення для жителів громади.
У членів робочої групи «Прозорість і підзвітність» щодо описаних вище закупівель зауважень не було.