Учасником проекту «Шкільний вчитель нового покоління» став Житомирський університет
14 Червня 2016 • 09:37
Кіл-сть переглядів: 743
Якою має бути нова школа і яка роль вчителя у майбутній школі обговорили представники Міністерства освіти і науки, Британської Ради в Україні, педагогічних університетів під час презентації спільного «Шкільний вчитель нового покоління».
У заході взяли участь заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей, директор навчального центру та екзаменаційних служб Британської Ради в Україні Пол Кім, заступник директора Британської Ради в Україні Наталя Василюк, представники Міністерства освіти і науки України, вищих навчальних закладів, які беруть участь у проекті «Шкільний вчитель нового покоління».
Заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей повідомив, що сьогодні Міністерство працює над створенням нової української школи, з новим змістом, з новими цілями. Разом з тим успіх цієї реформи значною мірою залежить від вчителя, його фахової підготовки. «Без зміни цінностей, без зміни ставлення вчителя до наших учнів ми не змінимо школу», – підкреслив Павло Хобзей.
Сьогодні особливої уваги потребує ланка в системі вищої освіти – підготовка вчителя. За словами заступника Міністра, університети мають академічну автономію, що дає їм можливість запроваджувати програми, не чекати певної вказівки зверху. Вищі навчальні заклади можуть використати у підготовці вчителів допомогу і напрацювання міжнародних організацій. Саме тому проект «Шкільний вчитель нового покоління», напрацьований практиками і міжнародними експертами Британської Ради, має вирішити питання здобуття педагогічного фаху та підготовки нового вчителя, який здатний вирішувати завдання школи.
Директор навчального центру Британської Ради в Україні Пол Кім зазначив, що проект «Шкільний вчитель нового покоління» – це один із кроків викладання англійської мови в Україні. Викладачі розробили типову програму підготовки вчителів англійської мови «Методика навчання англійської мови». «Метою цієї нової програми – є підготовка студентів, які хочуть стати вчителями англійською мови, таким чином, щоб від самого початку свого навчання вони керувалися комунікативним підходом, що дає можливість використовувати більше часу на практику іноземної мови, а не аудиторної теорії», – пояснив Пол Кім.
Окрім того, програма містить навички 21 століття, які надають можливості послуговуватися англійською мовою в житті. На думку директора навчального центру Британської Ради, зміни не відбудуться швидко, але дуже важливо, що від самого початку учасники проекту залишилися відданими принципам цієї реформи і працювали заради змін.
Програма додипломної підготовки вчителя англійської мови складається з шести модулів. Це той шлях, який студенти мають пройти від учнів, що вивчають мову, до вчителів, що її навчають.
У 2016/2017 навчальному році до цього програмного курсу приєднаються 11 університетів, серед яких і Житомирський державний університет імені Івана Франка. Всі 11 вищі навчальні заклади продовжать пілотний проект у 2018-2019 роках для забезпечення безперервного досвіду. За впровадженням програми буде здійснюватися моніторинг, за результатами якого всім університетам, що готують учителів англійської мови, буде пропонуватися приєднуватися до програми.