Все про субсидії: запитання-відповідь про субсидії (ЧАСТИНА ІІ)
10 Квітня 2015 • 14:35
Кіл-сть переглядів: 6 869
Продовжуємо перелік запитань, які можуть виникати у жителів області при оформленні субсидій.
— Як правильно заповнювати заяву і декларацію ?
З 1 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення субсидій і форми Заяви та Декларації, що подаються населенням. Зазначені бланки вже розповсюджені УДППЗ «Укрпошта».
Разом із зазначеними бланками розповсюджується пам’ятка, а також інструкції по заповненню цих бланків. У пам’ятці зазначено, що при виникненні додаткових питань, відповіді на них Ви можете отримати у місцевому управлінні праці та соціального захисту населення або за телефонами «гарячих ліній».
Також Ви можете дізнатися більше про програму житлових субсидій з місцевих засобів масової інформації або на сайтах Міністерства соціальної політики України, обласної державної адміністрації, департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації.
— В який термін подавати документи для отримання субсидій?
Постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» набирає чинності з 1 травня 2015 року.
Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням.
Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначатиметься на підставі раніше поданих документів, без необхідності надання Заяви і Декларації.
— Куди здавати заповнені документи на субсидію?
Заповнені заяву і декларацію щодо призначення житлової субсидії необхідно подати до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (за фактичним місцем проживання – для осіб, які орендують житло) особисто або через уповноважену особу органу місцевого самоврядування чи надіслати поштою.
— Що необхідно для отримання субсидії?
Для призначення субсидії необхідно подати до управління праці та соціального захисту населення лише два документи – заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, форма яких спрощена. Не подаються довідки про доходи зареєстрованих осіб, відповідна інформація зазначається у декларації.
У разі коли дохід заявника зменшився порівняно з попереднім календарним роком, житлова субсидія може бути призначена на підставі доходів за останні шість місяців за умови надання довідки до органу соціального захисту населення про доходи таких осіб за цей період.
Оскільки з 1 травня отримають право на субсидію особи, які проживають у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, і на яких відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг, то разом із заявою і декларацією подається договір найму (оренди) житла.
— Хто має право отримати субсидію ( варіанти з кількістю зареєстрованих)?
Чинним Положенням про порядок надання субсидій визначено, що субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу.
Детальніше про те, який розмір платежу буде платити сім’я у разі призначення житлової субсидії в залежності від кількості зареєстрованих осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, можна дізнатися на сайті обласної державної адміністрації.
Розмір субсидії розраховується як різниця між розміром плати зажитлово-комунальні послуги за соціальними нормативами та розміром обов’язкового платежу.
— Що робити, якщо субсидію вже отримували?
Якщо Ви отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років і у Вас не змінилися обставини, за яких призначалася субсидія, то на наступний період субсидія призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління праці та соціального захисту населення і подання Заяви та Декларації.
— Відсутній зв’язок з гарячими телефонними лініями інших відповідальних за оформлення субсидій установ і організацій.
У зв’язку зі змінами до Положення про порядок надання населенню житлових субсидій та після отримання відповідних бланків заяви та декларації зросла кількість звернень громадян на телефони «гарячих ліній». Зважаючи на цей факт, на сьогодні важко зв’язатися з особами, які надають консультації за вказаними телефонами.
Слідкуйте за новинами. У наступних новинах на сайті облдержадміністрації будуть опубліковані відповіді на інші запитання, із якими найчастіше звертаються до кол-центрів підприємств-надавачів послуг, зокрема:
- При заповнені «доходів» вказувати суму нарахованих коштів, чи за виключенням податків ( всіх чи певного: ПДФО, ВЗ, ЄСВ)? Які джерела про фінансові доходи має використовувати споживач?
- При зазначенні суми дивідендів ( у пенсіонера ) показувати суму річну чи помісячну?
- Чи враховуються в додаткові доходи грошові перекази на банківську картку (наприклад, мати – сину)?
- При відсутності одного з прописаних і при неможливості отримати довідку з місця його фактичного проживання : яким документом підтвердити факт відсутності особи для отримання субсидії на фактично проживаючих?
- Якщо в квартирі прописаний студент, який в минулому році отримував стипендію, а в поточному влітку йде працювати, коли сповіщати про зміну його доходів?
- Якщо дружина і чоловік мають два об’єкти нерухомості і прописані кожен в своєму приміщенні, яка величина і в якому об’єкті їх нерухомості рахується «на домогосподарство».
- Що таке «грошове забезпечення»?