Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Розпорядження № 303 від 03.08.2017

08 Серпня 2017 • 07:44

Кіл-сть переглядів: 139

УКРАЇНА

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

голови обласної державної адміністрації

 

03.08.2017

 

№ 303

Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 1 півріччя 2017 року

 

 

 

Робота із зверненнями громадян у Житомирській обласній державній адміністрації протягом 1 півріччя 2017 року здійснювалася відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативно-правових актів, що регламентують роботу із зверненнями громадян.

Аналіз стану реалізації громадянами конституційного права на звернення, виконання розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008», від 30.01.2017 №24 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 року та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» свідчить, що облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області.

Протягом січня-червня 2017 року до райдержадміністрацій та виконкомів міських рад надійшло 24620 звернень, що на 1576 менше порівняно з відповідним періодом минулого року.

Протягом першого півріччя 2017 року на адресу облдержадміністрації надійшло 4146 звернень від жителів області в яких порушено 4298 питань. У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість звернень громадян збільшилася на 1129 одиниць, що складає 27,2% від загальної кількості.

Найбільше звернень громадян на адресу облдержадміністрації надійшло з таких регіонів:

  • м. Житомира – 997 (24,05 від загальної кількості; січні-червні 2016 року 28,2%);
  • Житомирського району – 371 (8,9% від загальної кількості; січні-червні 2016 року 7,4%);
  • Баранівського району – 273 (6,6% від загальної кількості; січні-червні 2016 року 3,9%);
  • м. Коростеня – 262 (6,3% від загальної кількості; січні-червні 2016 року 4,4%);
  • Коростишівського району – 151 (3,6% від загальної кількості; січні-червні 2016 року 2,8%);
  • Черняхівського району – 146 (3,5% від загальної кількості; січні-червні 2016 року 4,0%);
  • Хорошівського району – 127 (3,1% від загальної кількості; січні-червні 2016 року 3,5%);
  • Овруцького району – 124 (3,0% від загальної кількості; січні-червні 2016 року 3,6%);
  • Коростенського району 122 (2,9 від загальної кількості; січні-червні 2016 року 2,1 %).

Найменше звернень громадян на адресу облдержадміністрації надійшло з м.Малина, Малинського та Народицького районів.

З урахуванням 183 колективних звернень до облдержадміністрацій звернулося 27693 громадянина, що на 14686 більше ніж за аналогічний період минулого року.

Найбільше колективних звернень надійшло від жителів Житомирського, Пулинського, Романівського, Черняхівського, Чуднівського районів, міст Бердичева, Житомира та Коростеня.

Колективних звернень з Андрушівського, Брусилівського, Ємільчинського, Народицького, Нов.-Волинського, Попільнянського, Ружинського, Хорошівського районів та м.Нов.-Волинського не надходили.

У своїх зверненнях до облдержадміністрації громадянами порушено 4298 питань, що на 579 більше порівняно з 2016 роком.

Переважна більшість порушених питань стосувалася соціального захисту –2428 або 56,4% від загальної кількості порушених питань (2016 р. – 54,6%), комунального господарства – 514 або 11,% від загальної кількості (2016 р. – 5,6%), охорони здоров’я – 232 або 5,3% від загальної кількості (2016 р. – 4,0%), транспорту і зв’язку – 214 або 4,9% від загальної кількості (2016 р.- 3,8%), аграрної політики та земельних відносин 132 або – 3% (2016 р. – 2,3%), житлової політики – 2,4% (2016 р. – 2,8%), тощо.

За станом на 1 липня 2017 року позитивно вирішено 764 звернення, на 1971 звернення надано роз’яснення, 1223 звернення перебуває на контролі.

Протягом 1 півріччя 2017 року центральними органами влади, засобами масової інформації, народними депутатами України відповідно до частини 3 статті 7 Закону України «Про звернення громадян» на розгляд до обласної державної адміністрації скеровано 2604 звернення жителів області, що складає 62,7% від усіх звернень отриманих обласною державною адміністрацією за вказаний період ( у 2016 році – 32,3%).

Через Адміністрацію Президента України надійшло 187 звернень (4,5%), Кабінет Міністрів України – 191 звернення (4,6%), Верховну Раду України – 57 звернень (1,4), народних депутатів України – 396 звернень (9,5%), інші центральні органи державної влади та ЗМІ – 1773 звернення (42,7%).

Протягом 1 півріччя 2017 року до обласної державної адміністрації надійшло 8 повторних зверненнь громадян з Андрушівського, Житомирського, Ружинського, Коростенського, Хорошівського районів, м.Житомира та м.Коростеня.

Найбільша кількість звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації в розрахунку на 10 тис. населення становлять звернення жителів Баранівського району – 67, Черняхівського району – 51, Житомирського району – 49, Лугинського району – 46, Пулинського району – 41при середньому показнику по області – 33 звернення.

Найменшу активність виявили жителі Бердичівського району – 11, м.Малина – 16, Чуднівський району – 17, Романівського району – 18, Малинський району – 18 звернень на 10 тис. населення.

Протягом першого півріччя на особистому прийомі громадян до керівництва області звернулося 217 жителів області від яких подано 111 звернень.

Переважна кількість звернень надійшла під час особистого прийому громадян керівництвом області від жителів: м.Житомира – 51, або 45,9% від загальної кількості, Житомирського району – 17, або 15,3% від загальної кількості, Овруцького району – 6, або 5,4% від загальної кількості, Баранівського району – 5, або 4,5% від загальної кількості, Коростенського району – 5, або 4,5% від загальної кількості та Радомишльського району – 4, або 3,6% від загальної кількості.

За даними надходження звернень громадян з районів і міст області за 1 півріччя 2017 року, враховуючи критерії, встановлені Адміністрацією Президента України та Урядом України визначено рейтингову оцінку роботи місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із зверненнями громадян.

Найкращі показники із сумою 105 балів має Малинський район, 99 балів – Ємільчинський район та 98 балів – м.Малин.

Найгірші показники із сумою 50 балів має м.Коростень, 50 балів – Баранівський район та 51 бал Коростенський район.

Протягом першого півріччя забезпечено щомісячне проведення «днів контролю», здійснено перевірку стану виконання доручень в 11 райдержадміністраціях, а саме: Андрушівській, Попільнянській, Житомирській, Бердичівській, Ружинській, Радомишльській, Коростишівській, Брусилівській, Коростенській, Овруцькій та Черняхівській райдержадміністраціях.

В окремих райдержадміністраціях спеціалісти, які відповідають за організацію роботи із зверненнями громадян, виконують ряд функцій, що не дає їм можливості належним чином контролювати хід розгляду звернень громадян, займатися аналітичною роботою, надавати методичну та практичну допомогу структурним підрозділам та виконавчим органам місцевого самоврядування в організації цієї роботи.

Відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» забезпечено проведення моніторингу організації роботи із зверненнями в департаменті економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва облдержадміністрації, департаменті фінансів облдержадміністрації, департаменті праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, департаменті містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства облдержадміністрації, управлінні агропромислового розвитку облдержадміністрації, управлінні сім»ї, молоді та спорту облдержадміністрації, управлінні охорони здоров»я облдержадміністрації, управлінні екології та природних ресурсів облдержадміністрації, управлінні культури облдержадміністрації, управлінні освіти і науки облдержадміністрації, управлінні інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації та у службі у справах дітей облдержадміністрації. За результатами проведеного моніторингу підготовлені аналітичні довідки та надіслані керівникам установ для вжиття необхідних заходів для забезпечення об»єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства.

З метою підвищення рівня доступності органів виконавчої влади для громадян розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 20.12.2016 №435 «Про затвердження пілотного проекту організації та проведення особистих прийомів громадян у режимі відеоконференц-зв’язку» затверджено порядок проведення особистих прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації та райдержадміністрацій в режимі відеоконференц-зв’язку.

Протягом звітного періоду проведено 8 особистих прийомів громадян в режимі відеоконференц-зв’язку, що дало можливість 35 жителям області обговорити та вирішити найбільш актуальні питання з керівництвом обласної державної адміністрації.

В облдержадміністрації забезпечено реєстрацію та відповідний розгляд звернень громадян, які надходять на «гарячу лінію» за номером телефону (0412)-47-51-49. У кожному департаменті та управлінні обласної державної адміністрації функціонують постійно діючі телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія на яку громадяни міста можуть звернутися у будь-який час для вирішення проблемних питань, або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста. Всього за звітний період на такі телефонні «гарячі лінії» звернулося 14518 жителів області.

За перше півріччя 2017 року до облдержадміністрації надійшло та опрацьовано 126 електронних звернень.

Увага керівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування постійно акцентується на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення на всіх рівнях кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області проблеми та задовольняти законні їх вимоги.

Ураховуючи, що рівень роботи із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах і державі в цілому та на виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 28 липня 2017 року:

 

1. Головам райдержадміністрацій, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації та рекомендувати міським головам:

1) Вживати заходів до безумовного виконання в області вимог Закону України „Про звернення громадян”, актів Президента України та Уряду щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.

2) Створити належні умови для розгляду письмових звернень та здійснення особистого прийому громадян. Зокрема відповідними нормативними актами закріпити за цією ділянкою роботи посадових і службових осіб, звільнити спеціалістів, які відповідають за роботу із зверненнями громадян, від виконання інших обов׳язків, забезпечити цю ділянку роботи комп’ютерною технікою та необхідною документацією, передбаченою Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348. В райдержадміністраціях та міськвиконкомах належно обладнати спеціальні приміщення (кімнати) для проведення особистого прийому громадян.

3) Підвищити персональну відповідальність посадових та службових осіб за належне реагування на пропозиції, заяви і скарги громадян, за розв’язання проблем, що спричиняють обґрунтовані звернення громадян до органів влади усіх рівнів.

4) Не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих, неповних відповідей за зверненнями громадян та з порушенням встановлених законодавством термінів. Викорінити практику визнання заяв чи скарг громадян необґрунтованими без роз׳яснення авторам звернень порядку оскарження прийнятих за ними рішень.

5) Забезпечити на всіх рівнях регулярний, відповідно до затверджених графіків, особистий прийом громадян, у тому числі виїзний прийом, та роботу „гарячих” телефонних ліній.

6) Узяти під особистий контроль розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів війни, Героїв Соціалістичної праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

7) Не рідше ніж два рази на рік розглядати питання роботи із зверненнями громадян на засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконкомів міських рад. Щокварталу здійснювати аналітичну роботу із зверненнями громадян, відповідні документи надсилати до структурних підрозділів, виконкомів сільських і селищних рад для врахування у практичній роботі. Домагатися усунення причин, що породжують обґрунтовані скарги до центральних органів влади.

8) Раз на рік здійснювати моніторинг роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах та виконкомах сільських і селищних рад, надавати їм необхідну методичну та практичну допомогу в організації цієї роботи. Постійно проводити навчання, семінари, наради з працівниками, які безпосередньо займаються організацією роботи щодо розгляду звернень громадян.

9) Запроваджувати нові форми і методи роботи, які б упереджували надходження звернень громадян до органів влади усіх рівнів, зокрема, здійснювати опитування жителів населених пунктів, проводити сходи сіл, громадські слухання тощо, що дозволить своєчасно виявляти проблеми та вживати заходів щодо їх розв’язання.

10) Через засоби масової інформації систематично інформувати населення про роботу із зверненнями громадян, давати роз’яснення з найбільш актуальних питань, що турбують людей. Відповідну інформацію помістити на офіційних веб-сайтах.

11) Забезпечити належне виконання заходів щодо виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування”, затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48.

2. Звернути увагу заступників голови облдержадміністрації, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, голів райдержадміністрацій, міських голів на їх персональну відповідальність за забезпечення виконання законодавства, актів Президента України та Уряду з питань звернень громадян, за належне вирішення в межах своїх повноважень обґрунтованих заяв і скарг громадян, а також за вжиття ефективних заходів щодо запобігання виникненню підстав для надходження обґрунтованих повторних звернень громадян до органів влади усіх рівнів.

3. Структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністра-ціям, рекомендувати міськвиконкомам про виконання цього розпорядження поінформувати облдержадміністрацію через відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації до 3 січня 2018 року разом з інформацією про виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 14.02.08 № 48.

 

4. Відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації надати узагальнену інформацію про виконання цього розпорядження до 25 січня 2018 року разом з інформацією щодо виконання розпорядження від 14.02.08 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008».

5. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 30.01.2017 №24 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян».

6. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови – керівника апарату облдержадміністрації Ясюнецького О.О.

 

 

Голова адміністрації

І.П. Гундич

 

 

Завантажити розпорядження

Версія для друку