Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Розпорядження № 31 від 29.01.2018

02 Лютого 2018 • 20:31

Кіл-сть переглядів: 164

УКРАЇНА

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

голови обласної державної адміністрації

 

29.01.2018

 

№ 31

Про підсумки роботи із зверненнями
громадян у 2017 році та забезпечення
виконання в області вимог законодавства
України щодо розгляду звернень громадян

 

 

 

Органами виконавчої влади та місцевого самоврядування області вживалися заходи щодо забезпечення виконання в області вимог Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», актів Уряду щодо розгляду звернень громадян.

Протягом 2017 року облдержадміністрацією, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування області отримано та опрацьовано (з урахуванням колективних) 200402 звернення громадян, що на 5575 звернень менше ніж за 2016 рік.

Із загальної кількості звернень – 93181 (46,4%) надійшло поштою, 107221 (53,5%) отримано на особистому прийомі. За результатами розгляду вирішено позитивно – 143406 (71,5%), дано роз’яснення – 50315 (25,1%) з посиланням на правові норми або необхідність вжиття додаткових дій з боку заявників, відмовлено у задоволенні – 1380 (0,6%), оскільки вирішення порушених питань не передбачено чинним законодавством.

Переважна кількість звернень розглянута виконавчими органами сільських рад, сільських рад ОТГ – 91294, або (45,5%) від загальної кількості, селищних рад, селищних рад ОТГ – 31719, або (15,8 %) від загальної кількості, міських рад міст обласного значення – 30494, або (15,2 %) від загальної кількості, райдержадміністраціями – 20040, або (9,9%) від загальної кількості.

Протягом 2017 року у зверненнях до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування громадянами порушено 202175 питань. Найбільш чисельною групою є питання соціального захисту – 75398, або (37,6%) від загальної кількості питань, аграрної політики і земельних відносин – 39334, або (19,6%) від загальної кількості, комунального господарства – 12534, або (6,2%) від загальної кількості, житлової політики -10800, або ( 5,3%) від загальної кількості тощо.

За період з 1 січня по 31 грудня 2017 року на адресу облдержадміністрації надійшло 10663 звернення громадян. Порівняно з попереднім роком кількість звернень громадян збільшилася на 90,4%. У тому числі на особистому прийомі в облдержадміністрації протягом 2017 року громадянами подано 560 звернень, що майже в два з половиною рази більше ніж у 2016 році.

З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, 99,9% складають заяви (клопотання), 0,1% – скарги та пропозиції.

З урахуванням 304 колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 40 тис. жителів області, якими порушено близько11 тис. різноманітних питань, з них: 10517 питань взято на контроль, або (98,6%), задоволено питань, порушених у зверненнях громадян – 1829 або (17,1%) від загальної кількості, на 7085, або (66,4%) питань надано роз’яснення, 1749 або (16,4%) питань знаходяться на контролі в облдержадміністрації.

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до облдержадміністрації надійшло від жителів таких районів та міст області: м.Житомира (92422, або 22% від загальної кількості звернень), Житомирського району (855, або 8 %). м.Коростеня (672, або 6,3 %), Баранівського району (546, або 5,1 %) та Коростишівського району (445, або 4,1 %).

Найменша кількість звернень надійшла з Малинського району (95, або 0,8 %); Бердичівського району (102, або 0,9 %) та Народицького району (111, або 1%).
За характером основних питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях до облдержадміністрації, питання соціального захисту складають – 5887 (53,6%) до загальної кількості питань. Перш за все це – клопотання щодо надання матеріальної та гуманітарної допомоги, у тому числі на лікування, оформлення житлових субсидій, призначення та вчасної виплати різних видів соціальної допомоги, перегляду розміру пенсії, забезпечення інвалідів спецавтомобілями, визначення соціального статусу, забезпечення інвалідів санаторно-курортним лікуванням або надання відповідної компенсації, виплата передбачених законодавством компенсацій постраждалим від аварії на ЧАЕС тощо.

На другому місці питання комунального господарства – 1969 питань, або (17,9%) від загальної кількості. Актуальними залишаються питання щодо тарифів та розрахунків за оплату житлово-комунальних послуг, якісне надання житлово-комунальних послуг, необхідності проведення ремонту та незадовільного утримання житлового фонду і прибудинкових територій.

Третє місце за актуальністю посідають питання охорони здоров’я – 609 питань, або (5,5%) від загальної кількості. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушують питання: надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками, неналежне функціонування державних і комунальних закладів.

Також відмічається збільшення кількості звернень з питань транспорту і зв’язку – 519, або (4,7%) від загальної кількості. Переважна більшість, це питання пільгового перевезення соціально незахищених категорій населення.

Протягом 2017 року до облдержадміністрації надійшло 56 звернень від членів сімей загиблих військовослужбовців, від інвалідів війни – 95 звернень, або 0,8% від загальної кількості, учасників війни та бойових дій – 170 звернень, або 1,6% від загальної кількості, від членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 483 звернення, або 4,5% від загальної кількості, від потерпілих від аварії на ЧАЕС – 120 звернень, або 1,1% від загальної кількості, від інвалідів загального захворювання, ветеранів праці та інших пенсіонерів – 2570 звернень, або 24,1% від загальної кількості.

Відповідно до затвердженого графіка керівництвом облдержадміністрації протягом звітного періоду проведено 86 особистих прийомів громадян під час яких звернулося 560 жителів області. Найбільше звернень надійшло від жителів м. Житомира – 187(33,6%), Радомишльського району – 42 (7,5%), Овруцького району – 41 (7,3%), Любарського району – 41 (7,3%), Ємільчинського – 41 (7,3%), Пулинського – 33 (5,9%), Житомирського району – 36 ( 6,4%), Черняхівського району – 10 (4,5%). За отриманими на прийомах зверненнями керівництвом облдержадміністрації надавались доручення відповідним структурним підрозділам щодо їх розгляду та вирішення питання по суті.

Велика увага керівництва області під час проведення особистих прийомів громадян, приділялася безпосередньому спілкуванню з мешканцями області, що стало для жителів області реальним засобом звернутися задля вирішення нагальних проблем або висловлення пропозицій з питань, що їх турбують. Забезпечено проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України, ветеранів війни та праці, інвалідів, учасників АТО, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітним сім’ям та іншим громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки.

Протягом 2017 року за висновками комісії з надання одноразової допомоги громадянам області, шляхом визначення причин та враховуючи ступінь потреби, 1863 жителя області отримали одноразову грошову допомогу на суму 2 млн. 900 тис.грн.

Також надана матеріальна допомога 43 внутрішньо переміщеним особам на суму 105 тис. грн.

З метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян на базі Житомирського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій проведено три тематичні короткострокові семінари.

За даними надходження звернень громадян з районів і міст протягом 2017 року, враховуючи критерії, визначені Адміністрацією Президента України та Урядом, можна визначити рейтингову оцінку роботи місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із зверненнями громадян.

Найкращі показники з сумою місць 109 мають м.Нов.-Волинський, Ємільчинський район, найгірший з сумою місць 34 має м.Коростень (таблиця 18).

Протягом 2017 року забезпечено щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого здійснено перевірки стану виконання доручень у 23 райдержадміністраціях, за результатами яких складені відповідні довідки, проаналізовані та узагальнені питання, що порушують громадяни у зверненнях, особливо повторних, виявлені причини, що їх породжують. За результатами такого аналізу надавалась методична допомога щодо вдосконалення організації роботи із зверненнями громадян.
На офіційних веб-сайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення в рубриці «Новини». Крім того, інформація про проведення прийому громадян головою та заступниками голови облдержадміністрації висвітлюється обласними та всеукраїнськими засобами масової інформації.

Враховуючи, що робота із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах та на виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 25 січня 2018 року:

1. Головам райдержадміністрацій, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, рекомендувати міським головам:

1) Забезпечувати безумовне виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України та Уряду щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення, належний розгляд звернень та оперативне вирішення обґрунтованих заяв і скарг громадян та розглянути на засіданнях колегій, виконавчих комітетів місцевих рад області питання про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2016 році та стан виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

2) Затвердити графіки проведення особистих та виїзних прийомів громадян на 2018 рік, передбачивши у них виконання п.6 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, зокрема обов’язкову участь в особистому прийомі заступників керівників відповідних органів, проведення особистого прийому не рідше чотирьох разів на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів громадян, та забезпечувати проведення прийомів громадян відповідно до графіків.

3) Забезпечити дотримання в роботі із зверненнями громадян Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та Класифікатора звернень громадян, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 14.04.97 № 348 та від 24.09.08 № 858 відповідно.

 

4) Вжити додаткових заходів для вдосконалення роботи щодо розгляду звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, засобів масової інформації, посилити контроль за виконанням відповідних доручень щодо вирішення порушених у зверненнях питань.

5) Забезпечувати якісно новий рівень організації розгляду звернень громадян та участь заявників при розгляді їх звернень з метою недопущення випадків безпідставної відмови, проявів упередженості, халатності та формалізму у задоволенні законних вимог заявників, що сприятиме у зменшенні кількості повторних звернень.

6) Звернути особливу увагу на вирішення питань, порушених у колективних зверненнях, та першочерговий розгляд проблем соціально незахищених верств населення і осіб, які мають особливі заслуги перед Україною.

7) Здійснювати розгляд проблемних питань, що потребують вирішення органами влади на засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.

 

8) Аналізувати та узагальнювати питання, що порушуються у зверненнях громадяни, особливо у повторних, виявляти причини, що їх породжують, за результатами аналізу вносити пропозиції щодо вирішення найбільш актуальних проблем.

 

9) Здійснювати постійний моніторинг питань, що порушують громадяни під час дзвінків на „прямі” та „гарячі” телефонні лінії, „телефони довіри”, результати оприлюднювати в засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах.

 

2. Структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадмініст-раціям, рекомендувати міськвиконкомам про виконання розпорядження поінформувати облдержадміністрацію через відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації до 05 липня 2017 року разом з інформацією про виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48.

 

3. Затвердити графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у районних державних адміністраціях на 2018 рік, що додається.

 

4. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 03.08.2017 № 303 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 1півріччя 2017 року».

 

5. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації згідно з розподілом обов’язків.

 

 

Голова адміністрації

І.П. Гундич

 

 

Завантажити розпорядження

Версія для друку