Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Розпорядження № 199 від 01.07.2015

03 Липня 2015 • 09:17

Кіл-сть переглядів: 1 142

УКРАЇНА

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

голови обласної державної адміністрації

 

01.07.2015

 

№ 199

Про стан дотримання трудового законодавства в області та погашення заборгованості до Пенсійного фонду

 

 

 

Питання щодо дотримання державних гарантій з оплати праці, погашення боргів із заробітної плати та до Пенсійного фонду на підприємствах області перебуває на контролі в обласній державній адміністрації.

Завдяки вжитим заходам в області відбувається позитивна динаміка зменшення загальної суми заборгованості із виплати заробітної плати упродовж 2015 року.

Згідно із статистичними даними за станом на 1 червня 2015 року загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах області становила 9,3 млн.грн. і зменшилася упродовж січня – травня поточного року на 3,5 млн.грн. або на 27,4 %.
Борги із виплати заробітної плати за даними статзвітності мають місце в 10 із 28 територіальних одиниць області: в Андрушівському, у Брусилівському, Коростишівському, Новоград-Волинському, Попільнянському районах, містах Житомирі, Бердичеві, Малині, Коростені, Нов.-Волинському.

Проблемним залишається питання з підвищення рівня оплати праці в області.

Середньомісячна заробітна плата найманих працівників області за січень-квітень 2015 року становила 2831 грн. і зросла порівняно з відповідним періодом попереднього року на 11,4 % (по Україні – на 12,9 %). Проте рівень заробітної плати в області залишається на 897 грн. або на 24,1 % нижче, ніж у середньому по державі (3728 грн.).

Ураховуючи інфляційні процеси, індекс реальної заробітної плати становив 75,2 %.

У державному рейтингу за цими показниками область займала 22 місце.

За видами економічної діяльності найнижчою є заробітна плата в установах тимчасового розміщування й організації харчування (1640 грн.), у сфері мистецтва, спорту, розваг та відпочинку (2100 грн.), будівельних організаціях (2223 грн.), в установах охорони здоров’я та надання соціальної допомоги (2273 грн.).

За умови повного використання законодавчо встановленого робочого часу рівень заробітної плати штатного працівника в області міг бути вищим на 7,4 % або на 209 грн.

У 18 територіальних одиницях області рівень заробітної плати є нижчим за середній по області. Найменшою є заробітна плата у Брусилівському, Лугинському, Любарському, в Андрушівському, Ємільчинському районах, де її рівень за січень – березень 2015 року був меншим за середньообласний на 20 %.

Основними причинами низького рівня заробітної плати є запровадження режимів неповної зайнятості через економічні труднощі та нелегальна праця.

За статистичними даними упродовж січня – березня ц.р. питома вага працівників області, які працювали у режимах неповного робочого часу та вимушеної неповної зайнятості, зменшилася порівняно з відповідним періодом попереднього року на 0,8 відсоткових пункта і становила 5,5 % до середньооблікової кількості штатних працівників.

Проте частка працівників, які працювали в таких режимах на підприємствах, в установах, організаціях окремих територіальних одиниць, є значно більшою : м. Коростеня – 24,7 %, м. Бердичева – 14,2 %, у Малинському та Овруцькому районах – 11,2 % та 10,5 % від чисельності штатних працівників відповідних міст та районів.

Найбільша кількість працівників, які працювали неповний робочий день (тиждень) та знаходилися у відпустках без збереження заробітної плати, спостерігалася у переробній промисловості (5595 чол. або 15,1% штатних працівників зазначеного виду діяльності), на підприємствах транспорту, складської та поштової діяльності (4493 чол. або 31,4%).

Згідно із статистичними спостереженнями питома вага працівників, які відпрацювали 50% і більше робочого часу, встановленого на березень ц.р., та яким нараховано заробітну плату у межах мінімального розміру, становила 4,2% і зменшилася порівняно з відповідним періодом минулого року на 2 відсоткових. пункта. Проте зазначений показник є більшим за середній по державі (3,7%).

За даними звітності з єдиного соціального внеску за березень 2015 року 7,6 % від загальної кількості застрахованих осіб отримали заробітну плату меншу за мінімальну. Найбільша частка таких працівників – у Лугинському (17,1%), Чуднівському, Ружинському (по 14,5%), Романівському (13,7%), в Олевському (12,9%) районах.

Внаслідок законодавчого обмеження щодо здійснення контролюючими органами перевірок, упродовж 2015 року в області знижено ефективність роботи з питання легалізації заробітної плати та зайнятості населення.

Упродовж січня – травня 2015 року порівняно з відповідним періодом минулого року наполовину зменшено кількість перевірок, здійснених в районах та містах області робочими групами (комісіями) з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, на третину – кількість осіб, працю яких легалізовано, а також надходжень до місцевого бюджету.

У Бердичівському, Брусилівському, Народицькому, Радомишльському, Ружинському, Черняхівському, Чуднівському районах, місті Малині у 2015 році діяльність у цьому напрямі не проводилася взагалі.

Проблемним залишається питання щодо погашення заборгованості перед Пенсійним фондом України та із сплати єдиного соціального внеску страхувальниками області.

Загальна сума заборгованості із сплати єдиного соціального внеску зросла упродовж поточного року на 12,2 млн.грн. або на 14,5 % і за станом на 01.06.2015 становила 96,5 млн.грн.

Упродовж 5 місяців цього року в області забезпечено виконання планових показників із власних надходжень на 141,5%. При плані 14,1 млн.грн. надійшло 20 млн.грн.

Завдяки вжитим заходам, відбулося зменшення заборгованості економічно активних платників із сплати страхових внесків на 1,9 млн.грн., сума якої за станом на 01.06.2015 становила 14,1 млн.грн. Проте загальна сума цього боргу залишається значною і складає 74,6 млн.грн.
Підприємства, які перебувають у сфері діяльності органів місцевого самоврядування, заборгували до Фонду 11,1 млн.грн. Найбільшу заборгованість мають підприємства комунальної сфери м. Малина (3,8 млн.грн.), Любарського (937,9 тис.грн.), Олевського (868,6 тис.грн.) районів та м. Житомира (824,6 тис.грн.).

Потребує поліпшення стан організації роботи щодо погашення боргів із сплати страхових внесків підприємствами агропромислового комплексу, загальний борг яких складає 6,8 млн.грн., із фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, – 16,1 млн.грн.

Найбільші борги мають сільгосппідприємства Баранівського (2,5 млн.грн.), Володарсько – Волинського (2,7 млн.грн.), Любарського (2 млн.грн.), Олевського (1,8 млн.грн.), Черняхівського (1,8 млн.грн.) районів.

Продовжують зростати суми невідшкодованих платниками області усіх форм власності витрат із виплати пенсій, призначених на пільгових умовах, які упродовж цього року зросли на 4,2 млн.грн. або на 24,2 % та становлять 88,3 млн.грн.; з них по економічно активних платниках – 17,2 млн.грн.

Одним із чинників збільшення надходжень до Пенсійного фонду і бюджетів усіх рівнів є відновлення роботи підприємств, залучення інвестицій і створення нових робочих місць.

Натомість в області щороку спостерігається зменшення кількості штатних працівників. Так, за статистичними даними за період з 2008 року їх кількість зменшилася на 57 тис. осіб або на 20,4 % і становила за квітень ц.р. 222 тис. осіб.

З метою забезпечення реалізації конституційних прав громадян області на своєчасне одержання винагороди за працю не нижчу, визначену законом, виконання вимог статей 6, 16, 24, 28 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» в частині дотримання державних гарантій у сфері праці, погашення заборгованості перед Пенсійним фондом України та із сплати єдиного соціального внеску відповідно до рішення колегії обласної державної адміністрації від 25 червня 2015 року:

1. Попередити голів райдержадміністрацій, міських голів, керівників департаментів та управлінь облдержадміністрації про персональну відповідальність за повноту вжитих заходів щодо погашення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах усіх форм власності та сплати обов’язкових соціальних платежів суб’єктами господарювання усіх форм власності відповідних територіальних одиниць та видів економічної діяльності.

2. Андрушівській, Брусилівській, Нов.-Волинській, Коростишівській, Попільнянській райдержадміністраціям, рекомендувати Житомирському, Бердичівському, Коростенському, Малинському, Нов.-Волинському міськвиконкомам забезпечити виконання графіків погашення заборгованості із виплати заробітної плати по підприємствах – боржниках, передбачивши погашення до кінця 2015 року не менше 50 % від суми заборгованості, що утворилася за станом на 01.05.2015.

3. Брусилівській, Андрушівській, Лугинській, Ємільчинській, Любарській, Баранівській, Ружинській, Червоноармійській, Чуднівській райдержадміністраціям провести детальний аналіз причин низького рівня заробітної плати штатних працівників, посилити контроль за дотриманням мінімальних гарантій з оплати праці та виконанням умов колективних договорів у цій сфері на підприємствах усіх форм власності.

4. Бердичівській, Брусилівській, Народицькій, Радомишльській, Ружинській, Черняхівській, Червоноармійській райдержадміністраціям, рекомендувати Малинському міськвиконкому забезпечити діяльність робочих груп з питань легалізації виплат заробітної плати та зайнятості населення.

5. Баранівській, Житомирській, Коростишівській, Овруцькій, Попільнянській райдержадміністраціям вжити заходів щодо підвищення ефективності роботи з легалізації заробітної плати та зайнятості населення.

6. Головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам:
1) Здійснювати постійний облік та контроль за погашенням заборгованості із виплати заробітної плати за даними звітності з єдиного соціального внеску , а також по колу підприємств-банкрутів, які не звітують до статистичних органів, у першочерговому порядку – на підприємствах комунальної власності.
2) Взяти під особистий контроль питання діяльності робочих груп з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення щодо виявлення осіб без належного оформлення трудових відносин, у тому числі сезонних працівників; забезпечити співпрацю з цих питань з органами державної фіскальної служби, контролюючими та правоохоронними органами, органами місцевого самоврядування.
3) Розглянути питання щодо включення до складу робочих груп з питань легалізації виплат заробітної плати та зайнятості населення делегованих представників від організацій роботодавців та голів координаційних рад профспілок.
4) на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 08.06.2015 №22721/1/1-15 затвердити графіки із погашення заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків та фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, погодивши їх із територіальними органами Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду в області, та забезпечити їх виконання;
поліпшити стан організації роботи із погашення боргу платників шляхом посилення відповідальності керівників підприємств – боржників;
заслухати впродовж Ш кварталу 2015 року на засіданнях відповідних районних (міських) комісій керівників підприємств-боржників із сумою заборгованості зі сплати єдиного та страхових внесків понад 10 тис.грн.
5) Проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань дотримання законодавства з праці, податкової дисципліни.

7. Департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації:
1) Забезпечити координацію роботи щодо погашення боргів із виплати заробітної плати з усіма задіяними структурами та систематичне проведення засідань обласної комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.
2) Щотижня здійснювати моніторинг стану погашення заборгованості із виплати заробітної плати у територіальному розрізі, про результати якого щопонеділка доповідати керівництву облдержадміністрації.
3) Інформувати райдержадміністрації, міські ради, структурні підрозділи облдержадміністрації та обласні структури про результати моніторингу стану погашення заборгованості із виплати заробітної плати в області щомісяця; про рівень заробітної плати – щокварталу.
4) Постійно проводити роз’яснювальну роботу з питань дотримання законодавства про працю.

8. Рекомендувати:
1) Малинській міській раді вирішити питання щодо погашення заборгованості із виплати заробітної плати та сплати страхових внесків на КП «Паперовик» та ДКП «Малинміськводоканал»;
2) головному управлінню Державної фіскальної служби в області:
посилити співпрацю з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо легалізації виплати заробітної плати та виявлення осіб без належного оформлення трудових відносин;
здійснювати моніторинг виконання графіків погашення заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та вживати передбачених чинним законодавством заходів впливу до боржників;
3) головному управлінню Пенсійного фонду України в області здійснювати моніторинг виконання графіків погашення заборгованості із сплати страхових внесків та фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах та вживати передбачених чинним законодавством заходів впливу до боржників;
4) головному територіальному управлінню юстиції в області забезпечити контроль за діяльністю арбітражних керуючих щодо повноти вжиття заходів з погашення заборгованості із виплати заробітної плати;
5) Федерації профспілок області посилити контроль за дотриманням законодавства з праці на підприємствах області та відповідний захист конституційних прав працюючих на належну заробітну плату і своєчасну її виплату.

9. Просити управління МВС України в області вживати заходів, передбачених Кримінально-процесуальним кодексом України, щодо фактів порушення законодавства з оплати праці на підприємствах області. Інформацію щодо кримінальних правопорушень у цьому напрямі щомісяця надавати для узагальнення департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації.

10. Головам райдержадміністрацій, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації , рекомендувати міським головам, головному управлінню Пенсійного фонду України в області, головному управлінню Державної фіскальної служби в області про хід виконання зазначеного розпорядження інформувати департамент праці та соціального захисту населення облдержадміністрації щомісяця не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним періодом.

11. Департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації узагальнену інформацію про хід виконання зазначеного розпорядження надавати облдержадміністрації щомісяця 30 числа.

12. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 14.07.2014 № 185 «Про стан погашення заборгованості із виплати заробітної плати та рівень оплати праці в області».

13. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника голови облдержадміністрації Дмитренка Г. В.

  

 

Голова адміністрації С.О. Машковський

  

 

Завантажити розпорядження

Версія для друку