Інформаційно-аналітична довідка про розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій та міських рад у 2024 році
16 Січня 2025 • 11:04
Кіл-сть переглядів: 22
На виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/108 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ), розпорядження обласної військової адміністрації від 11 листопада 2024 року № 866 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 № 109/2008» обласною військовою адміністрацією, районними військовими адміністраціями, органами місцевого самоврядування області створені належні умови для розгляду звернень громадян, запроваджено дієвий контроль за повним, кваліфікованим та об’єктивним розглядом звернень, проводиться робота стосовно забезпечення реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом. Уживаються системні заходи щодо з’ясування причин, які породжують повторні звернення громадян, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих, неповних відповідей, усунення причин, що породжують скарги громадян, забезпечення відкритості і гласності.
Керівництвом обласної військової адміністрації проаналізовано стан організації роботи із зверненнями громадян та вжито невідкладних заходів, спрямованих на недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам, викорінення практики визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз’яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень.
Органами виконавчої влади та місцевого самоврядування області забезпечено всебічний розгляд питань, які порушуються громадянами, обов’язкове надання обґрунтованої відповіді, відпрацьована система контролю за своєчасним і якісним розглядом звернень громадян у визначений законодавством термін. Створені належні умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості ознайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень.
Керівництвом Житомирської обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій узято на особистий контроль розгляд звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів війни та Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Звернення громадян зазначених категорій розглядалися особисто начальником Житомирської обласної військової адміністрації. Для оперативного вирішення питань, порушених у зверненнях цих категорій громадян, керівництвом Житомирської обласної військової адміністрації надавалися відповідні доручення.
Також приділено особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються учасники бойових дій, ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
З метою надання громадянам в оперативному режимі роз’яснень із важливих питань життєдіяльності, а також для прийому усних звернень громадян забезпечено функціонування «гарячих ліній» у Житомирській обласній військовій адміністрації, районних військових адміністраціях, міських радах територіальних громад.
У Житомирській обласній військовій адміністрації забезпечено належне опрацювання, детальний аналіз та контроль за термінами розгляду звернень громадян, що надходять на «гарячу лінію» голови Житомирської обласної державної адміністрації за номером телефону (0412) 42-02-02. У кожному структурному підрозділі обласної військової адміністрації функціонують телефони «гарячої лінії», де громадяни можуть отримати необхідну інформацію та допомогу у вирішенні нагальних питань. Громадянам надавалися відповідні роз’яснення у телефонному режимі, усні звернення, які потребували додаткового опрацювання, розглядалися у визначений законодавством термін, про результати розгляду заявників повідомлено письмово.
На телефонну «гарячу лінію» голови Житомирської обласної державної адміністрації у 2024 році звернулося 559 жителів області, які порушили 675 питань. Зокрема, двісті шість питань – щодо соціального захисту населення, сто двадцять п’ять питань – стосовно охорони здоров’я, дев’яносто чотири питання транспорту та зв’язку тощо.
Протягом 2024 року районними військовими адміністраціями, міськими радами на постійній основі забезпечено роботу телефонних «гарячих ліній», на які надійшло 144687 звернень від жителів області.
У місті Житомирі цілодобово працює телефонна «гаряча лінія», на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста. Протягом звітного періоду на телефонну « гарячу лінію» м. Житомира надійшло 89251 звернення від жителів міста. На телефонні «гарячі лінії» Бердичівської міської ради зверталося 24961 житель міста.
Протягом звітного періоду на телефонні «гарячі лінії» структурних підрозділів обласної військової адміністрації надійшло 343 звернення. Найчастіше громадяни зверталися на «гарячу лінію» Департаменту охорони здоров’я обласної військової адміністрації – 144 звернення, Департаменту освіти і науки обласної військової адміністрації – 77 звернень, Державного архіву Житомирської області – 62 звернення та Служби у справах дітей обласної військової адміністрації – 24.
Найбільш характерні питання, які порушують жителі Житомирської області у телефонному режимі, стосуються комунального господарства. Жителі області гостро реагували на обмеження споживання електроенергії, незадовільний стан житлового фонду, неналежну експлуатацію та утримання прибудинкових територій. Громадяни висловлювали невдоволення тим, що змушені сплачувати за спожиті комунальні послуги великі суми тощо.
Актуальними залишаються питання соціального захисту населення, а саме: неодержання різних видів державної соціальної допомоги, зокрема допомоги малозабезпеченим сім’ям, невиплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, відмови в наданні або невиплаті житлової субсидії. Пільгові категорії населення хвилювали проблеми реалізації права на пільговий проїзд у громадському транспорті та забезпечення необхідними засобами реабілітації тощо.
Оперативного реагування потребували питання надання невідкладної медичної допомоги жителям області, забезпечення медичними препаратами на пільговій основі, отримання лікарських засобів за урядовою програмою «Доступні ліки» тощо.
Працівниками органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надавалася контактна та довідкова інформація про стан розгляду зареєстрованих раніше звернень, роз’яснення стосовно отримання різних видів державної соціальної допомоги тощо.
Офісу Президента України надаються інформаційно-аналітичні, статистичні матеріали з питань розгляду звернень громадян.
Забезпечено проведення засідань постійно діючої обласної комісії з питань розгляду звернень громадян при Житомирській обласній державній адміністрації.
Видано розпорядження обласної військової адміністрації від 23.01.2024№ 17 «Про затвердження графіків перевірок дотримання законодавства про звернення громадян». Протягом 2024 року згідно із затвердженим графіком проведено перевірки у структурних підрозділах обласної військової адміністрації та у районних військових адміністраціях двічі за рік.
Оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах Житомирської обласної військової адміністрації здійснювалося за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади».
Із метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян на базі Житомирського регіонального центру підвищення кваліфікації у 2024 році у дистанційному режимі з використанням платформи Zoom проведено п’ять навчань для працівників Житомирської обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування на тему: «Нормативно-правове забезпечення права громадян на звернення», «Організація роботи із зверненнями громадян в державному органі», «Види звернень громадян та їх особливості», «Особливості розгляду звернень громадян: законодавче підґрунтя» та «Ведення діловодства за зверненнями громадян та забезпечення контролю за їх виконанням».
За програмами семінарів підвищили кваліфікацію 98 осіб, відповідаль-них за організацію роботи із зверненнями громадян. Проведено три тематичні зустрічі для спеціалістів структурних підрозділів Житомирської обласної військової адміністрації з надання методичної допомоги в організації роботи із зверненнями громадян та забезпечення належного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства.
Вжито заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних вебсайтах обласної державної адміністрації і її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
На офіційному вебсайті Житомирської обласної державної адміністрації створено та забезпечено функціонування постійно чинної рубрики «Звернення», в якій громадяни можуть ознайомитися із нормами чинного законодавства, порядком розгляду звернень громадян, порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами Житомирської обласної військової адміністрації, щокварталу оновленими інформаційно-аналітичними довідками про роботу із зверненнями громадян та статистичними даними про результати їх розгляду. Також у рубриці розміщено інформацію про роботу телефонної «гарячої лінії» голови Житомирської обласної державної адміністрації, на яку громадяни можуть звернутися за номером телефону (0412) 42-02-02.
Графік особистого прийому громадян посадовими особами обласної військової адміністрації на 2024 рік оприлюднено на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації. Крім того, інформація про проведення особистих прийомів та їх результати систематично оприлюднюється на офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій у рубриці «Новини», а також висвітлюється засобами масової інформації, інтернет-виданнями області та поширюється у соціальних мережах.
Зокрема протягом звітного періоду на офіційному вебсайті облдержадміністрації розміщено близько 220 публікацій із роз’ясненнями керівництва обласної військової адміністрації та представників структурних підрозділів на запитання громадян з актуальних тем.
Інформація щодо організації роботи з розгляду звернень громадян систематично висвітлювалася в засобах масової інформації, на офіційних сайтах обласної та районних державних адміністрацій, на сайтах територіальних громад, а також у соціальній мережі «Facebook».
Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму для надсилання звернення, що розміщена на головній сторінці вебсайту облдержадміністрації під назвою «Надіслати звернення».
На виконання розпорядження обласної військової адміністрації від 23.01.2024 № 17 «Про затвердження графіків перевірок дотримання законодавства про звернення громадян» двічі за звітний період забезпечено проведення перевірок стану організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах обласної військової адміністрації.
Щомісяця проводилися дні контролю, в рамках яких перевірено стан виконання доручень, даних за результатами розгляду звернень громадян органом державної влади України. Дні контролю проведені у Бердичівській, Житомирській, Звягельській та Коростенській районних військових адміністраціях. Узагальнені матеріали з дорученнями керівництва обласної військової адміністрації надіслані районним військовим адміністраціям для вжиття заходів реагування.
Відпрацьована система контролю за своєчасним і якісним розглядом звернень громадян. Порушення термінів розгляду звернень громадян не виявлено. Посадові та службові особи, які відповідають за організацію роботи та опрацювання звернень громадян, до відповідальності не притягувалися.
За результатами моніторингу підготовлено аналітичні довідки, які надіслано керівникам відповідних установ для вжиття дієвих заходів щодо підвищення рівня організації роботи із зверненнями громадян, об’єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства. Оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах Житомирської обласної військової адміністрації здійснювалося за розробленими показниками згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади».
У 2024 році підготовлено та надіслано структурним підрозділам Житомирської обласної військової адміністрації, районним військовим адміністраціям та виконкомам міських рад чотири інформаційно-аналітичні довідки про роботу із зверненнями громадян, що надійшли на адресу обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій та міських рад територіальних громад з визначенням рейтингів.
Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів Житомирської обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій про стан організації роботи із зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності.
Особисті прийоми громадян керівництвом обласної державної (військової) адміністрації проводилися згідно із затвердженим графіком. Графік особистого прийому громадян на 2024 рік затверджений розпорядженням обласної військової адміністрації від 08.01.2024 № 5. У зв’язку з кадровими змінами оновлений графік особистого прийому громадян затверджений розпорядженням обласної військової адміністрації від 31.10.2024 № 857 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2024 рік».
Графіки особистих прийомів громадян керівництвом затверджені в усіх районних військових адміністраціях, обласній раді та міських радах, згідно з якими передбачено проведення особистих прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів посадовими особами установ.
Керівництвом обласної, районних військових адміністрацій, міськими головами було проведено 530 особистих прийомів громадян, на яких подано 1041 звернення та 125 виїзних прийомів громадян, на яких подано 173 звернення.
Протягом 2024 року Житомирською обласною військовою адміністрацією, районними військовими адміністраціями та органами місцевого самовря-дування області отримано та опрацьовано 136686 звернень громадян, що на 2088 звернень менше, ніж за 2023 рік.
Із загальної кількості звернень – 60456 (44,2 %) надійшло поштою (з яких 5713 звернень – засобами електронного зв’язку), 76230 (55,7 %) отримано під час особистих прийомів громадян керівництвом Житомирської обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, районних рад, міських, сільських та селищних рад територіальних громад.
Із загальної кількості звернень громадян 702 повторних звернення, що складає 0,5 % від загальної кількості звернень за цей період та на 24 звернення менше аналогічного показника 2023 року (протягом 2023 року надійшло 726 повторних звернень).
Протягом звітного періоду до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області надійшло 1455 колективних звернень громадян, що складає 1 % від загальної кількості звернень. Порівняно з 2023 роком кількість колективних звернень зменшилася на 631 (протягом 2023 року надійшло 2086 колективних звернень).
За результатами розгляду звернень вирішено позитивно – 105793 (77,3 %), дано роз’яснення з посиланням на правові норми або необхідність ужиття додаткових дій з боку заявників на 26663 (19,5 %), відмовлено у задоволенні – 641 (0,4 %), оскільки вирішення порушених питань не передбачено чинним законодавством.
Протягом 2024 року жителі області у своїх зверненнях до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування порушили 137109 питань. Найбільш чисельною групою є питання соціального захисту – 65622 або 47,8 % від загальної кількості питань, аграрної політики і земельних відносин – 21104 або 15,3 %; комунального господарства – 6876 або 5 %; сімейної та гендерної політики – 8983 або 5%, житлової політики – 4768 або 3,4 % та охорони здоров’я – 2552 або 1,8 %.
За період з 01 січня по 31 грудня 2024 року на адресу Житомирської обласної військової адміністрації надійшло 6070 звернень від жителів області, з них 241 – електронною поштою. Із загальної кількості звернень в обласній військовій адміністрації опрацьовано 5967 письмових та 32 усних звернення, в яких порушено 6072 проблемні питання від 10139 громадян.
Протягом 2024 року від центральних органів державної влади, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання надійшло 4735 звернень, що складає 78 % від усіх звернень, отриманих Житомирською обласною військовою адміністрацією за звітний період, зокрема з: Офісу Президента України надійшло – 92 звернення (1,5 %), Кабінету Міністрів України – 73 звернення (1,2 %), Верховної Ради України – 41 звернення (0,7 %), державної установи «Урядовий контактний центр» – 4416 (72,7 %) та 113 звернень (1,8 %) від інших державних установ та організацій.
Усі звернення зареєстровано та опрацьовано з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» (із змінами). На питання, порушені у зверненнях громадян, надано обґрунтовані відповіді у визначений законодавством термін.
За результатами розгляду 1719 (28,5 %) звернень задоволено, на 2622 (43,1 %) звернення надано роз’яснення, 1523 (25 %) звернення переслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», 24 (0,3 %) звернення, що не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» та 182 (3 %) звернення знаходяться на розгляді в Житомирській обласній військовій адміністрації.
Із метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при Житомирській обласній державній адміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Одноразова грошова допомога надавалася сім’ям загиблих учасників АТО, внутрішньо переміщеним особам, особам з інвалідністю, учасникам бойових дій, важкохворим громадянам на лікування, протезування, придбання імплантатів, проведення оперативного втручання, на ліквідацію наслідків пожеж тощо.
Протягом 2024 року, за висновками комісії, 738 жителів області отримали одноразову грошову допомогу на суму 5 млн 991 тис. грн.
Із метою підвищення правової освіти населення, роз’яснення конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно проводиться робота щодо надання громадянам безкоштовної правової допомоги та допомоги з соціальних питань через мережу «громадських приймалень», створених у кожній районній військовій адміністрації та у міських територіальних громадах при управліннях праці і соціального захисту населення.
Вищезазначені заходи спрямовані на забезпечення відкритості дій влади та сприяють у налагодженні ефективної взаємодії з громадськістю.
У Житомирській обласній військовій адміністрації створені належні умови для розгляду звернень громадян, запроваджено дієвий контроль за повним, кваліфікованим та об’єктивним розглядом звернень, не допускається надання необґрунтованих відповідей заявникам.
Увага керівництва органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування постійно акцентується на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення своєчасного та всебічного розгляду звернень громадян, що дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області проблеми та задовольняти їх законні вимоги.