Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення протягом січня-червня 2021 року
13 Липня 2021 • 12:15
Кіл-сть переглядів: 344
На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» та від 05.03.2021 № 144 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2020 році та забезпечення виконання вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування області вживаються заходи щодо оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників.
За звітний період райдержадміністраціями та виконкомами міських рад опрацьовано 12565 звернень, що на 2481 звернення більше порівняно з відповідним періодом минулого року.
Протягом першого півріччя 2020 року на розгляд до облдержадміністрації надійшло 7810 звернень від жителів області,з них: надійшло поштою – 6308, безпосередньо від громадян – 1437, електронною поштою – 70.
Найбільше звернень надійшло до обласної державної адміністрації від жителів Житомирського району – 2294, м Житомира -1526 та від жителів Коростенського району.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість звернень громадян збільшилася на 2026 одиниць.
З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, 99,8% складають заяви (клопотання), 0,1 % – скарги та 0,06 % пропозиції.
З урахуванням 77 колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 12817 громадян, що на 1360 більше ніж за аналогічний період минулого року.
Найбільше колективних звернень надійшло від жителів Житомирського району – 24 або 31,2 % від загальної кількості, звернулося 5309 осіб, м. Житомира – 24 або 31,2 % від загальної кількості, звернулося 2126 осіб та жителів, Коростенського району – 12 або 15,6% від загальної кількості, звернулося 1880 осіб.
Протягом першого півріччя 2021 року до облдержадміністрації надійшло 25 повторних звернень громадян, що складає 0,3 відсотка від загальної кількості звернень.Повторні звернення надійшли від жителів Житомирського району – 8, Бердичівського, Коростенського районів та м. Коростеня по 4, м. Бердичева– 2, м. Житомира, Нов. -Волинського та м. Малина по 1.
У зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 7883 питання, з яких 7751 взято на контроль.
За результатами розгляду за станом на 01 липня 2021 року позитивно вирішено 2581 питання або 32,7 відсотка від загальної кількості, надано роз’яснення норм законодавства або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для їх вирішення по 4407 зверненням або 55,9 відсотка, переслано за належністю відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян» – 85 звернень або 1 відсоток, по 4 питанням або 0,05 відсотка відмовлено, оскільки вирішення порушених питань не передбачено законодавством, або можливе лише в судовому порядку, 73 звернення, тому числі анонімні, не потребували відповіді та 733 звернення або 9,4 відсотка перебуває на контролі у стадії розгляду.
У тематичній структурі звернень домінують питання соціального захисту населення – 4084 або 51,8 відсотка від загальної кількості порушених питань. Основними питаннями для громадян були відмова у призначенні субсидії на наступний термін для домогосподарств, які користувалися житловою субсидією впродовж опалювального періоду 2020/21 року. Отримувачі різних видів державної соціальної допомоги, зокрема багатодітні та малозабезпечені сім’ї; одинокі матері; особи з інвалідністю та інші громадяни пільгових категорій зверталися за сприянням у пришвидшенні виплати коштів, потребували роз’яснень щодо умов отримання фінансової підтримки з боку держави, надання матеріальної та гуманітарної допомоги, у тому числі на лікування, визначення соціального статусу, забезпечення осіб з інвалідністю санаторно-курортним лікуванням або надання відповідної компенсації, виплата передбачених законодавством компенсацій постраждалим від аварії на ЧАЕС тощо.
Найбільше таких питань порушили жителі Житомирського району – 1249, Коростенського району – 730, м Житомира – 695 та Нов. -Волинського району – 512.
Найменше питань цієї категорії порушували жителі м. Новограда -Волинського – 16 та м. Малина – 52.
На другому місці за актуальністю – питання комунального господарства – 1904 або 24,2 відсотка від загальної кількості.
Щодо питань комунального господарства громадянами все частіше порушувалися питання тарифів та розрахунків у комунальній сфері, відсутності та якості надання житлово-комунальних послуг, зокрема централізованого водопостачання. Основні нарікання: протікання дахів будинків, невідремонтовані під’їзди та внутрішньо будинкові мережі, затоплені підвали, відсутність належного утримання територій біля будинків, а також незадовільна робота працівників підприємств і організацій комунальної сфери тощо.
Найбільше таких звернень надійшло від жителів Житомирського району – 571, м. Житомира – 427, Коростенського району – 173та м.Бердичева – 163.
Найменше питань цієї категорії порушували жителі м Нов. – Волинського – 20 та м. Малина – 38.
На третьому місці за актуальністю це питання охорони здоров’я – 498, або 6,3 відсотка від загальної кількості.
У своїх зверненнях громадяни нарікали на неналежну організацію надання екстреної медичної допомоги, проблеми в отриманні електронних рецептів на ліки, забезпечення хворих на цукровий діабет медичними препаратами на пільгових умовах, належне функціонування державних та комунальних закладів тощо.
Найбільше таких питань порушили жителі м. Житомира – 132 та Коростенського району – 51.
Найменше питань цієї категорії порушили жителі м.Нов. -Волинського – 5 та м. Малина – 6.
На четвертому місці питання транспорту і зв’язку – 305 або 3,9 відсотка від загальної кількості.
Актуальним залишається питання реалізації права на пільговий проїзд у транспорті загального користування, недотримання санітарних норм в автомобільному транспорті, незадовільний стан та ремонт автомобільних доріг місцевого значення та інше.
Найбільше таких питань порушили жителі м. Житомира – 110, Коростенського району – 54 та Житомирського району – 40.
Найменше питань цієї категорії порушили жителі м.Нов. -Волинського -4 та м. Малина -7.
На п’ятому місці аграрної політики та земельних відносин – 239 або 3,0 відсотка від загальної кількості.
Проблемним залишається питання отримання у власність земельних ділянок, відмова сільських рад у наданні дозволу на розроблення проєкту землеустрою та інше.
Найбільше таких питань порушили жителі Житомирського району – 95 та Коростенського району – 38.
Найменше питань цієї категорії порушили жителім.Нов. -Волинського та м. Коростеня по 3.
Протягом першого півріччя 2021 року через центральні органи державної влади, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання до облдержадміністрації надійшло 6378 звернень, що складає 81,7% від усіх звернень, отриманих обласною державною адміністрацією за звітний період. Зокрема з: Офісу Президента України надійшло 118 звернень (1,5 %), Кабінету Міністрів України – 29 звернень (0,4%), Верховної Ради України – 19 звернень (0,2 %), ДУ «Урядовий контактний центр» – 6042 звернення(77,3%) від загальної кількості та 170 звернень від інших органів державної влади.
Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб.
Протягом звітного періоду 2313 звернення, що становить 29,9% від загальної кількості, склали звернення цієї категорії громадян.
Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу облдержадміністрації надійшло:
від осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 1743 звернення або 22,3% від загальної кількості.
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 304 звернення або 3,9% від загальної кількості;
від осіб, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 79 звернень або 1% від загальної кількості;
від інвалідів війни та учасників бойових дій – 166 звернень або 2,1% від загальної кількості,
від членів сімей, загиблих військовослужбовців, вдів – 291 звернення.
З метою забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» обласною державною адміністрацією, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування області вживаються заходи з оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників, забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад про стан організації роботи із зверненнями громадян.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 29.01.2021 № 947 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2021 рік», затверджено графік, яким передбачено проведення особистих прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів посадовими особами облдержадміністрації. Однак у зв’язку з карантинними обмеженнями, проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації тимчасово призупинено.
На засіданні колегії обласної державної адміністрації 26 лютого 2021 року проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, за результатами якого видано розпорядження голови облдержадміністрації від 05.03.2021 № 144 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2020 році та забезпечення виконання вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян», затверджено графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації на 2021 рік та графік проведення дня контролю в районних державних адміністраціях на 2021 рік. Звернуто увагу голів районних державних адміністрацій, керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації на посилення персональної відповідальності за належне вирішення у межах своїх повноважень питань, порушених у зверненнях громадян.
Протягом січня-березня 2020 року проведено два засідання колегії в Нов. -Волинській райдержадміністрації та по одному засіданню виконкомів Бердичівської, Малинської та Нов. -Волинської міських рад, заслухано звіти тринадцяти керівників галузевих служб із питань організації роботи із зверненнями громадян. Дані відповідні доручення та зобов’язано керівників органів виконавчої влади вжити невідкладних заходів щодо виявлення та усунення причин, що стали підставою для звернення громадян до органів влади вищого рівня, забезпечення об’єктивного неупередженого їх розгляду, створення умов для участі громадян у перевірці поданих ними заяв чи скарг.
На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» голови Житомирської обласної державної адміністрації. За номером телефону (0412) 42-02-02 жителі області можуть звернутися для вирішення особистих питань.
З січня по червень 2021 року на телефонну «гарячу лінію» голови обласної державної адміністрації звернулося 54 жителя області, з метою отримання роз’яснення чи особисто поспілкуватися з керівником області. У своїх зверненнях громадяни порушували питання роботи комунальних служб – 23, або 42,5%, від загальної кількості, транспорту і зв’язку –13, або 24% від загальної кількості, соціального захисту – 8, або 14,8% та інші.
Усі звернення на телефонну «гарячу лінію» голови обласної державної адміністрації зареєстровані та опрацьовані відповідно до вимог чинного законодавства, з них: вирішено позитивно 22 звернення, на 28 звернень надано роз’яснення та 4 звернення перебуває на контролі.
Графік особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації та номер телефону «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації для інформування громадян розміщено на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації.
У всіх структурних підрозділах обласної державної адміністрації функціонують телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.
За результатами розгляду звернень, які надходили на телефонні «гарячі лінії», позитивно були вирішені питання призначення соціальних допомог багатодітним сім’ям, сім’ям з дітьми, одиноким матерям, субсидій тощо.
Також в усіх районних державних адміністраціях, міських радах на постійній основі працювали телефонні «гарячі лінії». Номери цих телефонів оприлюднено на офіційних вебсайтах. За звітний період усього у такий спосіб звернулося 56277 жителів області. Найбільше, у такий спосіб, звернулося жителів м. Житомира – 34711 та м.Бердичева – 21020.
Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад про стан організації роботи із зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності.
Щоденно громадяни мали можливість отримати безоплатну правову допомогу, яку надавали працівники юридичного управлінням апарату облдержадміністрації. Протягом січня – червня 2021 року надано 37 безоплатних правових консультацій жителям області.
Головою обласної державної адміністрації, головами районних державних адміністрацій, міськими головами приділяється належна увага розгляду звернень від найменш соціально захищених категорій громадян.
Відповідно до абзацу 5 пункту 1 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» керівництвом обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій взято на особистий контроль розгляд звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Звернення громадян зазначених категорій розглядалися особисто головою Житомирської обласної державної адміністрації, для вирішення питань надавалися відповідні доручення.
З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а такожгромадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище.Протягом січня-червня 2021 року за висновками комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу764 жителям області на суму 1 млн 990 тис. 500 грн,З них: одноразову грошову допомогу виділено 161 сім’ї загиблих учасників АТО у розмірі 1 млн 230 тис. грн.
Протягом першого півріччя 2021 року робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалася в засобах масової інформації. Через друковані засоби масової інформації опубліковано більше 70 статей даної тематики.
У зв’язку з карантинними обмеженнями через стрімке поширення в Україні та, зокрема у Житомирській області коронавірусної інфекції особистий прийом громадян не проводився, тому жителі області малиможливість звернутися до керівництва облдержадміністрації під час онлайн-брифінгів, пресконференцій, прямих ефірів, телерадіопрограм, участь у більш ніж з яких протягом звітного періоду взяли голова облдержадміністрації, його заступники та керівники структурних підрозділів облдержадміністрації.
На офіційному вебсайті обласної державної адміністрації у рубриці «Звернення» громадяни можуть ознайомитися із порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами облдержадміністрації, розгляду звернень, щоквартально оновленими інформаційно-аналітичними даними про звернення громадян та статистикою за результатами їх розгляду. Також у рубриці розміщено інформацію про телефонну «гарячу лінію» голови облдержадміністрації,на яку громадяни можуть звернутисяза номером телефону (0412) 42-02-02. Крім того, громадяни можуть заповнити електронну форму для відправлення звернень, що розміщена на головній сторінці вебсайту облдержадміністрації під назвою «Надіслати звернення».
На офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення в рубриці «Новини». Крім того, інформація про проведення прийому громадян головою та заступниками голови облдержадміністрації висвітлюється друкованими й електронними засобами масової інформації та інтернет-виданнями області.
З метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян на базі Житомирського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій у січні та червні 2021 року проведено вісім дистанційних навчань в режимі онлайн з питань забезпечення належного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства. У лютому 2021 року проведено три навчання з питань організації роботи щодо розгляду звернень громадян, два навчання в березні 2021 року, одне у квітні 2021 року та два у травні 2021 року на яких підвищили кваліфікацію 629 державних службовців та посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.
Обласною державною адміністрацією вживаються заходи щодо належного розгляду звернень громадян та вирішення порушуваних ними питань, забезпечується реалізація конституційного права громадян щодо одержання обґрунтованої, повної та своєчасної відповіді на звернення.
Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва облдержадміністрації, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання якісних послуг жителям області.