Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення у січні-вересні 2021 року
11 Жовтня 2021 • 16:07
Кіл-сть переглядів: 263
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008» та 01.10.2021 № 573 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян протягом І півріччя 2021 року» обласною та районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міст обласного значення, вжито ряд організаційних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», проаналізовано рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Щомісяця здійснюється аналіз звернень громадян, що надходять до обласної державної адміністрації, у тому числі через органи державної виконавчої влади вищого рівня, та забезпечується всебічний, об’єктивний розгляд та надання відповідей авторам звернень у визначені законодавством терміни.
Протягом січня-вересня 2021 року до обласної державної адміністрації, з урахуванням 100 колективних звернень, звернулося 17829 жителів області, що на 2305 осіб менше ніж за аналогічний період 2020 року.
Протягом звітного періоду зареєстровано та опрацьовано 11311 заяв, скарг та пропозицій громадян, що на 2674 більше ніж за аналогічний період 2020 року.
Громадяни у своїх зверненнях порушили 11380 питань, з них 10716 взято на контроль.
Вирішено позитивно – 2886 звернень або 26 % від загальної кількості, на 7595 звернень надано роз’яснення або 66,8 % від загальної кількості.
На 01.10.2021 перебувють на контролі – 704 або 6,2 % від загальної кількості звернень.
З січня по вересень 2021 року до облдержадміністрації найбільше звернень надійшло від жителів Житомирського району – 3692 або 32,6 % від загальної кількості, м. Житомира – 2231 або 19,7 % від загальної кількості, Коростенського району – 1608 або 14,2 % від загальної кількості.
Протягом звітного періоду надійшло 35 повторних звернень, з них найбільше від жителів Житомирського району – 12, м. Коростеня – 5, Бердичівського району – 5, Коростенського району – 4.
Від центральних органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання до облдержадміністрації надійшло 9343 звернення або 82,6 % від загальної кількості. Серед них: з Офісу Президента України – 205 звернень, Кабінету Міністрів України – 46 звернень, Верховної Ради України – 32 звернення та від державної установи «Урядовий контактний центр» – 8870 звернень.
Аналіз даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб.
Протягом звітного періоду 3044 звернення або 35,7 % від загальної кількості склали звернення цієї категорії громадян.
Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу облдержадміністрації надійшло від:
осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 2849 звернень або 25,2 % від загальної кількості;
членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 438 звернень або 3,9 % від загальної кількості, що на 34 звернення більше ніж за відповідний період минулого року;
членів сімей, загиблих військовослужбовців, вдів – 423 звернення або 3,7 % від загальної кількості, що на 409 звернень більше ніж за відповідний період минулого року;
осіб, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 118 звернень або 1 % від загальної кількості, що на 47 звернень менше ніж за відповідний період минулого року;
інвалідів війни та учасників бойових дій – 102 звернення або 0,9 % від загальної кількості, що на 14 звернень менше ніж за відповідний період минулого року.
У зверненнях громадян, що надійшли на адресу облдержадміністрації протягом січня – вересня 2021 року, було порушено 11380 питань різної тематики, що на 499 звернень менше ніж за відповідний період 2020 року.
Серед основних питань, які порушували громадяни у зверненнях на адресу облдержадміністрації, 5452 питання соціального захисту населення, що становить 47,9% від загальної кількості. Найбільше звернень, в яких порушувалися питання соціального захисту населення, надійшло від жителів Житомирського району – 1746, Коростенського району – 975, м. Житомира – 894, Новоград-Волинського району – 567, Бердичівського району – 392, м. Коростеня – 313 та м. Бердичева – 277.
На другому місці – звернення з питань комунального господарства – 3081 або 27,1% від загальної кількості. Найбільше питань цієї тематики порушували жителі Житомирського району – 1012, м. Житомира – 701, Бердичівського району – 269, м. Бердичева – 256 та м.Коростеня – 225.
На третьому місці – звернення з питань охорони здоров`я – 762 або 6,7% від загальної кількості питань. Найбільше таких питань надійшло від жителів Житомирського району – 208, м.Житомира – 207, Коростенського району – 86.
На четвертому місці – звернення з питань транспорту і зв’язку – 434 або 3,8% від загальної кількості питань та на п’ятому місці – питання аграрної політики – 351 або 3,1 % від загальної кількості питань.
Керівництвом обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій взято на особистий контроль питання щодо розгляду звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому інвалідів війни, жінок, яким присвоєне почесне звання „Мати-героїня”, та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Протягом січня – вересня 2021 року на адресу районних державних адміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення надійшло 18528 звернень громадян, що на 3226 звернень більше, ніж за аналогічний період 2020 року.
Найбільше звернень громадян розглянуто міськвиконкомами міст обласного значення – 15483 або 83,6% від загальної кількості, райдержадміністраціями – 3045 або 16,4% від загальної кількості.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 29.01.2021 № 947 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2021 рік», затверджено графік, яким передбачено проведення особистих прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів посадовими особами облдержадміністрації. Однак, у зв’язку з карантинними обмеженнями, проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації тимчасово призупинено.
Питання роботи із зверненнями громадян двічі було заслухано на засіданні колегії обласної державної адміністрації. Проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, за результатами якого видано розпорядження голови облдержадміністрації від 05.03.2021 № 144 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2020 році та забезпечення виконання вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян», та 01.10.2021 № 573 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян протягом І півріччя 2021 року». Основним меседжем відповідних розпоряджень є посилення персональної відповідальності за належне вирішення у межах своїх повноважень питань, порушених у зверненнях громадян.
Протягом січня-вересня 2021 року проведено 4 засідання колегії в райдержадміністраціях та 4 засідання виконкомів міських рад, заслухано звіти 16 керівників галузевих служб із питань організації роботи із зверненнями громадян. Дано відповідні доручення та зобов’язано керівників органів виконавчої влади вжити невідкладних заходів щодо виявлення та усунення причин, що стали підставою для звернення громадян до органів влади вищого рівня, забезпечення об’єктивного та неупередженого їх розгляду, створення умов для участі громадян у перевірці поданих ними заяв чи скарг.
На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» голови облдержадміністрації, на яку з січня по вересень 2021 року звернувся 71 житель області, з метою отримання роз’яснення чи особисто поспілкуватися з керівником області. У своїх зверненнях громадяни порушували питання роботи комунальних служб – 30 (42,3 %), транспорту і зв’язку – 15 (20,1 %), соціального захисту – 12 (16,6 %) тощо.
Усі звернення на телефонну «гарячу лінію» голови обласної державної адміністрації зареєстровані та опрацьовані відповідно до вимог чинного законодавства. З них: вирішено позитивно – 26 звернень, на 28 звернень надано роз’яснення та 2 звернення перебуває на контролі.
Графік особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації та номер телефону «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації для інформування громадян розміщено на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації.
У всіх структурних підрозділах обласної державної адміністрації також функціонують телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.
З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня – вересня 2021 року за рішеннями комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 1305 громадянам на загальну суму 4 млн. 128 тис. грн.
Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на офіційному Інтернет-представництві Житомирської обласної державної адміністрації функціонує постійна рубрика «Звернення громадян», в якій можна ознайомитися із нормативно-правовою базою, інформацією, що стосується звернень громадян, контактними телефонами, номером телефону «гарячої лінії» та статистичною інформацією про роботу із зверненнями громадян.
Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму звернення.
Серед організаційних заходів, спрямованих на поліпшення роботи щодо розгляду звернень громадян, на базі Житомирського регіонального центру підвищення кваліфікації за третій квартал 2021 проведено два дистанційних навчання в режимі онлайн на теми: «Нормативно-правове забезпечення права громадян на звернення», «Види звернень громадян та їх особливості розгляду», «Організація роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», «Особливості роботи із зверненнями громадян». За програмами семінарів підвищили кваліфікацію 203 державних службовця структурних підрозділів обласної державної адміністрації, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.
Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва облдержадміністрації, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи з метою надання якісних послуг жителям області.
Підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2021 року свідчать, що відповідна робота залишається пріоритетним напрямом діяльності, вищезазначені заходи спрямовані на забезпечення відкритості дій влади та сприяють у налагодженні ефективної взаємодії з громадськістю.