Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Інформаційно-аналітична довідка про розгляд звернень громадян у 2019 році

27 Січня 2020 • 17:15

Кіл-сть переглядів: 194

З метою забезпечення виконання вимог Указу  Президента  України  від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48  «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування  області вживаються заходи щодо оперативного вирішення порушених у зверненнях  питань, задоволення законних вимог заявників.

 

За звітний період райдержадміністраціями та виконкомами міських рад опрацьовано 32829 звернень, що на 8326 звернень менше у порівнянні з відповідним періодом 2018 року.

 

Зменшення кількості звернень громадян відбулося в 22 райдержадміністраціях та 3 міських радах, зокрема: в Житомирській міській раді на 2096 та в Бердичівській міській раді на 774, в Житомирській райдержадміністрації на 632, в Радомишльській райдержадміністрації на 584, в Попільнянській райдержадміністрації на 282, в Хорошівській райдержадміністрації на 280, в Бердичівській райдержадміністрації на 252, в Народицькій райдержадміністрації на 250, в Брусилівській райдержадміністрації на 204, в Любарській райдержадміністрація на 175 та в Романівській райдержадміністрації на 172 звернення.

 

Кількість звернень, що надійшли на адресу облдержадміністрації  2019 р. у порівнянні з попереднім роком збільшилась на 1776 одиниць та становить 15570 звернень, з яких 258 – колективні, а 19 – повторні.

 

Найбільше звернень громадян надійшло до облдержадміністрації від жителів м. Житомира – 3202 або 20,5% від загальної кількості звернень, Житомирського району – 869 або 5,6%, м. Бердичева – 808 або 5,1%, м. Коростеня – 729 або 4,7%,  Олевського району – 693 або 4,4%,  Баранівського  району – 657 або 4,1% та Овруцького району – 639 або 4%.

 

Найменше звернень громадян надійшла від жителів  Народицького -104 або 0,6% та Малинського районів – 133 або 0,8 %.

 

Від центральних органів державної влади України, до яких звернулись жителі області, на розгляд та виконання до облдержадміністрації надійшло 11599 звернень або 74,5% від їх загальної кількості. Зокрема від Офісу Президента України надійшло 591 звернення, від Кабінету Міністрів України 160 звернень, від Верховної Ради України 319 звернень, з Урядової «гарячої лінії» 10240 звернень, від інших центральних органів влади 289 звернень.

 

З числа осіб, які звернулись із заявами, клопотаннями та скаргами до облдержадміністрації майже третину становлять звернення від найменш соціально захищеної категорії населення.

 

Від осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів надійшло 3523 звернення або 22,6% від загальної кількості, що на 215 звернень більше ніж за відповідний період минулого року; від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 444 звернення або 2,9% від загальної кількості, що на 78 звернень менше ніж за відповідний період минулого року; учасників, інвалідів війни та учасників бойових дій 288 звернень, що становить 1,8 %  від загальної кількості, що на 19 звернень менше у порівнянні з 2018 роком.

 

У зверненнях громадян, що надійшли на адресу облдержадміністрації протягом 2019 року, було порушено 15652 питання, з них узято на контроль 15410 (99%). За результатами розгляду задоволено – 2792 (18,1 %) питання, на 11295 (73,3%) питань надано роз’яснення, решта – 1323 питання або 8,6% перебуває на контролі в облдержадміністрації.

 

За характером питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях до облдержадміністрації, питання соціального захисту складають 54,1% (8475 звернень) до загальної кількості питань. Громадяни звертаються з клопотаннями про надання матеріальної допомоги, у тому числі на лікування, оформлення житлових субсидій, призначення та вчасної виплати різних видів соціальної допомоги, перегляду розміру пенсії, забезпечення інвалідів спецавтомобілями, визначення соціального статусу, забезпечення інвалідів санаторно-курортним лікуванням або надання відповідної компенсації, виплата передбачених законодавством компенсацій постраждалим від аварії на ЧАЕС тощо.

 

На другому місці питання комунального господарства – 3539 питань або 22,6% від загальної кількості. Актуальними залишаються питання щодо тарифів та розрахунків за оплату житлово-комунальних послуг, якісне надання житлово-комунальних послуг,  необхідності проведення ремонту та  незадовільного утримання житлового фонду і прибудинкових територій.

 

Третє місце за актуальністю посідають питання охорони здоров’я 798 питань або 5% від загальної кількості. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушують питання надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками, неналежне функціонування державних і комунальних медичних закладів.

 

На четвертому місці питання транспорту і зв’язку 554 або 3,5% від загальної кількості. Переважна більшість – це питання пільгового перевезення соціально незахищених категорій населення.

 

На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та розпорядження  голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48  «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» проведено аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, який свідчить про те, що облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області.

 

Питання щодо розгляду звернень громадян розглянуто на засіданнях колегії облдержадміністрації у лютому та липні 2019 року. На виконання рішення колегій видані розпорядження голови облдержадміністрації від 11.02.2019 № 46 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2018 році» та від 31.07.2019 № 278 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 1 півріччі 2019 року».

 

У 2019 році проведено 94 засідання колегій райдержадміністрацій, 5 засідань виконкомів рад міст обласного значення. Прозвітували про відповідну роботу 146 керівників галузевих служб та 48 сільських і селищних голів. Видані відповідні розпорядження голів районних державних адміністрацій та зобов’язано керівників органів виконавчої влади вжити невідкладних заходів щодо об’єктивного розгляду звернень громадян.

 

За затвердженими графіками проведено дні контролю, в рамках яких здійснено перевірки стану виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади в 23 райдержадміністраціях. Крім того здійснено моніторинг організації роботи із зверненнями громадян у 4 департаментах та 9 управліннях облдержадміністрації. Рівень організації розгляду звернень громадян визначено позитивним.

 

Проведено 9 засідань постійно діючої комісії з питання розгляду звернень громадян при облдержадміністрації, розглянуто стан вирішення 12 проблемних питань жителів області, прийнято відповідні рішення.

 

На підставі виданого розпорядження голови облдержадміністрації від 09.01.2019 № 5 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2019 рік» керівництвом облдержадміністрації проведено 125 особистих та 42 виїзних прийоми громадян. Під час особистих прийомів до керівництва області звернулося 1122 жителі області, в тому числі 600 під час виїзних прийомів. Посадовими особами райдержадміністрацій та міських рад проведено 1717 особистих прийомів громадян, з них: 590 – виїзні прийоми.

 

Керівництвом обласної державної адміністрації,  районних державних адміністрацій взято на особистий контроль розгляд звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці,  особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які  потребують соціального захисту та підтримки. Звернення громадян зазначених категорій розглядалися особисто головою облдержадміністрації.

 

Проведено 134 навчання для працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян.

 

За для підвищення правової освіти населення, постійно проводиться робота щодо надання громадянами безкоштовної правової допомоги та допомоги з соціальних питань через мережу «громадських приймалень», створених у кожному районі та місті при управліннях юстиції та управліннях праці і соціального захисту населення.

 

В області функціонують чотири центри надання безкоштовної правової допомоги у містах Бердичеві, Житомирі, Коростені, Нов.-Волинському та 19 бюро надання безкоштовної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів з надання безкоштовної вторинної допомоги. Фахівці центрів та бюро регулярно здійснюють виїзні прийоми у найвіддаленіші села, організовують мобільні консультаційні пункти на базі бібліотек, громадських організацій, військових частин та шпиталів. Протягом 2019 року даною послугою скористались 21 тис. 158 жителів області.

 

Крім того працює Центр допомоги учасникам АТО при Житомирській облдержадміністрації, робота якого організована за принципом «єдиного вікна». Протягом 2019 року до Центру надійшло 639 звернень, в яких  порушено 769 питань, з яких вирішено  730.

 

Забезпечено функціонування «гарячих ліній» при облдержадміністрації, райдержадміністраціях, виконкомах міських рад міст  обласного значення де громадяни в оперативному режимі отримують роз’яснення з нагальних питань.

 

Протягом 2019 року на телефонні «гарячі лінії» звернулося 45144 жителі області. На «гарячу лінію» голови облдержадміністрації надійшло 529 телефонних дзвінків. З них на 382 надана запитувана інформація, 147 – зареєстровані як звернення громадян. У зареєстрованих зверненнях  порушено 148 питань, з яких 107 (72%) вирішено позитивно, на 41 (28%) надано роз’яснення.

 

Протягом 2019 року за висновками комісії з надання одноразової допомоги громадянам області 2273 жителі області отримали одноразову грошову допомогу  на суму 3 млн 656 тис.грн.

 

Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 на офіційному Інтернет-представництві Житомирської обласної державної адміністрації (далі – вебсайт облдержадміністрації) функціонує постійна рубрика «Звернення», в якій можна ознайомитися із порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами облдержадміністрації, щоквартально оновленими інформаційно-аналітичними довідками про роботу із зверненнями громадян. Також у рубриці розміщено інформацію про «гарячу лінію» голови облдержадміністрації, на яку громадяни можуть звернутися за номером телефону (0412)42-02-02.

 

Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму для відправлення звернення, що розміщена на головній сторінці вебсайту облдержадміністрації під назвою «Надіслати звернення». Протягом 2019 року у такий спосіб надійшло 191 звернення.

 

На офіційних сайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсуються дати та час прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації та райдержадміністрацій, а також оприлюднюється інформація за результатами їх проведення.

 

З початку 2019 року в засобах масової інформації опубліковано більше 150 статей з питань організації роботи із зверненнями громадян.

Версія для друку