Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення у І півріччі 2019 року

26 Липня 2019 • 15:30

Кіл-сть переглядів: 217

З   метою   забезпечення   виконання  вимог   Указу    Президента    України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48  «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» та  від 11.02.2019    № 46 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2018 році»  обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування  області вжито ряд організаційних заходів спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

 

Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад про стан організації роботи із  зверненнями громадян.

 

На засіданні колегії Житомирської обласної державної адміністрації у лютому 2019 року проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян,  заслухано звіти окремих голів райдержадміністрацій  та керівників структурних підрозділів облдержадміністрації. На виконання рішення колегії облдержадміністрації  видано розпорядження голови облдержадміністрації від 11.02.2019 № 46 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2018 році» та  дані відповідні доручення керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій та міським головам щодо посилення персональної відповідальності за належне вирішення, в межах повноважень, питань порушених у зверненнях громадян.

 

Районними державними адміністраціями проведено 47 засідань колегій на яких проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, заслухано звіти 24 сільських голів,  68 керівників структурних підрозділів та  галузевих служб.

 

За звітний період райдержадміністраціями та виконкомами міських рад опрацьовано 18510 звернень, що на 2779 менше порівняно з відповідним періодом минулого року.

 

Протягом першого півріччя 2019 року на розгляд до  облдержадміністрації надійшло 8357 звернень від жителів області в яких порушено 8437 питань. У порівнянні з відповідним періодом минулого року  кількість звернень громадян збільшилася на 2254 одиниці.

 

З урахуванням 85 колективних звернень  до облдержадміністрації звернулося 12506 громадян, що на  1077 більше ніж за аналогічний період минулого року.

 

Найбільше звернень громадян на адресу облдержадміністрації надійшло з таких регіонів:

 

м. Житомира – 1654, або 19,8% від загальної кількості;

 

Житомирського району – 464, або 5,6% від загальної кількості;

 

м. Бердичева – 403, або 4,8% від загальної кількості;

 

Олевського району – 399 , або 4,8% від загальної кількості;

 

м. Коростеня – 389, або 4,7 % від загальної кількості.

 

Баранівського району – 373, або 4,5% від загальної кількості;

 

Овруцького району – 359, або 4,3% від загальної кількості;

 

Найменше звернень громадян до облдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів:

 

Народицького району – 66, або 0,8% від загальної кількості;

 

Малинського району – 68, або  0,8% від загальної кількості;

 

Лугинського  району – 117, або 1,4% від загальної кількості;

 

Брусилівського району – 143, або 1,7% від загальної кількості.

 

Найбільше колективних звернень надійшло до облдержадміністрації від жителів м.Житомира (14), Житомирського району (11), Баранівського (7), Бердичівського (7) та Лугинського (6). Колективних звернень від жителів Андрушівського, Коростишівського, Нов.-Волинського та Ружинського   районів не надходило.

 

На адресу облдержадміністрації надійшло 3 повторних звернення, від жителів м. Житомира – 2, Овруцького району -1.

 

Переважна більшість порушених питань, порушених у зверненнях громадян, стосувалася соціального захисту  – 5286  або  62,7%  від загальної кількості,  комунального  господарства – 1648 або 19,5% від загальної кількості, охорони здоров’я – 411 або 4,9% від загальної кількості, транспорту і зв’язку – 271 або 3,2% від загальної кількості, аграрної політики та земельних відносин – 170 або  2% від загальної кількості, освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності – 97 або 1,1% від загальної кількості  та житлової політики – 97 або 1,1% , тощо.

 

З січня по червень 2019 року на контролі в облдержадміністрації перебувало 8319 питань, з них: позитивно вирішено 2973 (36% ), на 4046  (49%) надано роз’яснення з посиланням на нормативно-правові документи, 1300 (15%)  перебуває у стадії розгляду.

 

Протягом 1 півріччя 2019 року від центральних органів державної  влади, до яких звернулися  жителі області, на розгляд та виконання надійшло  5008 звернень, що складає 60% від усіх звернень, отриманих обласною державною адміністрацією за звітний період, зокрема з: Адміністрації Президента України надійшло 231 звернення (2,8 %),  Кабінету  Міністрів  України  – 96  звернень   (1,1%),   Верховної   Ради   України – 27  звернень (0,3 %), від народних депутатів  України – 261   звернення   (3,1%)  та  4282 звернення  надійшло від ДУ «Урядовий контактний центр», що становить 51% від загальної кількості.

 

За звітний період райдержадміністраціями та виконкомами міських рад опрацьовано 18510 звернень, що на 2779 менше порівняно з відповідним періодом минулого року.

 

За звітний період райдержадміністраціями та виконкомами міських рад опрацьовано 18510 звернень, що на 2779 менше порівняно з відповідним періодом минулого року.

 

З метою  забезпечення  виконання  вимог  Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» обласною державною адміністрацією, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування  області вживаються заходи з оперативного вирішення порушених у зверненнях  питань, задоволення законних вимог заявників, забезпечено  щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад про стан організації роботи із  зверненнями громадян.

 

На засіданні колегії Житомирської обласної державної адміністрації у лютому 2019 року проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян,  заслухано звіти окремих голів райдержадміністрацій  та керівників структурних підрозділів облдержадміністрації. На виконання рішення колегії облдержадміністрації  видано розпорядження голови облдержадміністрації від 11.02.2019 № 46 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2018 році» та  дані відповідні доручення керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій та міським головам щодо посилення персональної відповідальності за належне вирішення, в межах повноважень, питань порушених у зверненнях громадян.

 

Районними державними адміністраціями проведено 47 засідань колегій на яких проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, заслухано звіти 24 сільських голів,  68 керівників структурних підрозділів та  галузевих служб.

 

Головою обласної державної адміністрації, головами районних державних адміністрацій, міськими головами взято під особистий контроль розгляд звернень  та забезпечено першочерговий  особистий прийом жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України та учасників АТО.

 

На   виконання   вимог   Указу    Президента     України   від   07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»  при облдержадміністрації забезпечено роботу  постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду проведено 5 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто  12 звернень, надано відповідні доручення щодо вирішення питань порушених у цих зверненнях.

 

Розпорядженням голови облдержадміністрації від 11.02.2019 № 46 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2018 році» затверджено  графіки перевірок  додержання  законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації, проведення «днів контролю» у районних державних адміністраціях на 2019 рік. Протягом звітного періоду забезпечено проведення моніторингу організації роботи із зверненнями в департаментах  облдержадміністрації: фінансів; агропромислового розвитку та економічної політики; праці,  соціальної та сімейної політики;  регіонального розвитку  та в управлінні дорожнього будівництва та інфраструктури облдержадміністрації. Також  проведено 13 «днів контролю», в рамках яких здійснено перевірку стану виконання доручень в  Андрушівській, Баранівській, Бердичівській, Брусилівській, Ємільчинській, Хорошівській, Житомирській, Коростенській, Коростишівській, Лугинській, Любарській, Малинській та Народицькій  райдержадміністраціях. За результатами перевірок підготовлено та надіслано аналітичні довідки керівникам відповідних установ для вжиття  заходів щодо підвищення рівня організації роботи із зверненнями громадян.

 

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 09.01.2019 №5 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2019 рік», затверджено графік,  яким передбачено  прийоми щомісяця кожною посадовою особою, у тому числі виїзні прийоми громадян. Протягом січня-червня 2019 року керівництвом облдержадміністрації проведено 165  прийомів громадян, з них: 105 особистих та  50 виїзних, під час яких звернулося 1628 жителів області.

 

Найбільше  звернень надійшло під час особистих прийомів громадян від жителів Нов.-Волинського району – 90, Баранівського – 81, Пулинського – 80, Чуднівського – 79 та м.Житомира – 66.

 

За результатами розгляду звернень, поданих під час особистих прийомів,  жительці м.Коростишева Водотиєць О.М. виділена матеріальна допомога    на    лікування    в   сумі    20 тис. грн; жительці  м. Житомира  Мельник Т.М. виплачена державна допомога в сумі 4603,76 грн; Житомирським міським територіальним центром забезпечено безоплатне обслуговування  в обсягах визначених  державними  стандартами,   надання  соціальних  послуг жительці

 

м. Житомира    Захаровій  В.С.; жителю  с.Заріччя    Ружинського    району Давидюку О.І. відремонтовано житловий будинок, ремонтні роботи виконані на суму 26 тис. 498 грн; відновлено роботу автобусного маршруту сполученням  Житомир – Покостівка; проведено ремонт дороги «Яблунець-Кам»янка»  в Ємільчинському районі тощо.

 

Головами райдержадміністрацій, міськими головами проведено 759 особистих та 474 виїзних прийоми громадян, відповідно до затверджених графіків, під час яких звернулося  відповідно 1464 та 685 жителів  області. Час та місце проведення особистих прийомів було  оприлюднено в місцевих засобах масової інформації.

 

На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі  функціонує «гаряча лінія» голови Житомирської     обласної державної адміністрації. За номером телефону (0412) 42-02-02 жителі області можуть звернутись  для вирішення особистих питань. Протягом січня – червня 2019 року на «гарячу лінію» звернулося 107 жителів Житомирщини, з них 35 виявили бажання особисто поспілкуватися з головою облдержадміністрації. У своїх зверненнях громадяни порушили  108 питань,  зокрема: житлово-комунальних  (49 питань), соціального захисту (18  питань), ремонту доріг, транспорту і зв’язку, охорони здоров’я (відповідно по 11 питань).

 

Як приклади позитивного вирішення звернень, які надійшли на «гарячу лінію»,  можна розглядати такі звернення: жительки с. Щербини Ємільчинського району  Омельченко Н.В. щодо отримання виплати орендної плати за земельний пай ПОСП «Колос» , питання вирішено позитивно, кошти в сумі 1931 грн заявниця отримала; жительки м. Коростишева Домбровської О.О. щодо відновлення вуличного освітлення, за  місцем проживання, за результатами розгляду вуличне освітлення  відновлено; жительки м. Радомишля Гусапенко Т.Г.  щодо отримання безкоштовних ліків за програмою «Доступні ліки», питання вирішено позитивно,   ліки заявниця  отримала; жительки  м.Житомира Власюк О.В. щодо ремонту дороги по вул. Баранова,  за результатами розгляду звернення ремонт дороги проведено; жительки м.Житомира   Лєбєдєвої О.В.   щодо ремонту ліфта за місцем проживання, після проведення ремонтних робіт ліфт в шостому під’їзді житлового будинку на проспекті Миру, 7, працює.

 

В усіх департаментах та управліннях обласної державної адміністрації функціонують  телефони «гарячої лінії».  За звітний період на  телефони «гарячої лінії» звернулося 28823 жителя області.

 

Крім того, запроваджено прийом звернень громадян через веб-портал, де мешканці області мають можливість у зручний для них час залишити своє електронне звернення до керівництва  облдержадміністрації. Протягом  звітного періоду до облдержадміністрацій надійшло 82 електронні звернення.

 

У громадській приймальні  облдержадміністрації працівниками відділу роботи із зверненнями громадян організований і постійно проводиться щоденний консультативний прийом громадян, в ході якого громадяни можуть бути направлені до посадових осіб, до сфери діяльності яких належать  порушені питання, або записані на особистий прийом до керівництва облдержадміністрації.

 

З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим  непрацездатним  громадянам, багатодітним  і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-червня 2019 року  за висновками комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 1678 громадянам на загальну суму 2 млн 757 тис.600 грн.

 

В області функціонує чотири центри надання безкоштовної правової допомоги: у м. Бердичеві, Житомирі, Коростені, Нов.-Волинському та  19 бюро надання безкоштовної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів з надання безкоштовної вторинної допомоги. Фахівці центрів та бюро регулярно здійснюють виїзні прийоми у найвіддаленіші села, організовують мобільні консультаційні пункти  на базі бібліотек, громадських організацій, військових частин та шпиталів. Протягом січня-червня 2019 року даною послугою скористались 9642 жителя області, з них: 6470 громадян отримали первинну правову допомогу та 3172 – вторинну.

 

З метою надання допомоги учасникам АТО, сім’ям загиблих, військовим частинам та іншим військовим формуванням, а також у зв’язку з необхідністю координації дій волонтерів і громадських організацій, які надають допомогу учасникам АТО та їх сім’ям, в облдержадміністрації функціонує  Центр допомоги учасникам антитерористичної операції, який працює за принципом «єдиного вікна». Протягом січня-червня 2019 року  до Центру надійшло  386 звернень від учасників АТО та членів їх сімей, в яких порушено  478 питань,   із яких на 466 питань надано консультативну допомогу та відповідні роз’яснення.

 

На офіційному веб-сайті облдержадміністрації функціонує постійна рубрика «Звернення громадян» (посилання для доступу: http://oda.zt.gov.ua/zvernennya-gromadyan/), в якій оприлюднено  графік проведення особистих прийомів громадян посадовими особами облдержадміністрації,   інформаційно-аналітичні довідки та статистичні звіти про роботу із зверненнями громадян.

 

На офіційних веб-сайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення в рубриці «Новини». Крім того, інформація про проведення прийому громадян головою та заступниками голови облдержадміністрації висвітлюється в друкованих  засобах масової інформації та Інтернет-виданнях області. Протягом січня-червня 2019 року на дану тематику було опубліковано більше 100 статей.

 

Серед організаційних заходів, спрямованих на поліпшення роботи щодо розгляду звернень громадян, проведено 51  навчання для працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та міських рад, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.

 

Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва облдержадміністрації,  місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування  і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання  якісних послуг жителям області.

 

Підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2019 року свідчать, що відповідна робота залишається пріоритетним напрямом діяльності і надалі буде забезпечено неухильне виконання нормативних актів України, спрямованих на реалізацію конституційного права громадян на звернення до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Версія для друку