Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення у січні-вересні 2020 року
07 Жовтня 2020 • 14:25
Кіл-сть переглядів: 322
На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» та від 10.07.2020 № 410 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2020 року та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування області вживаються заходи щодо оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників.
Питання організації роботи із зверненнями громадян розглянуто на засіданні колегії Житомирської обласної державної адміністрації 07 липня 2020 року.
На виконання рішення колегії облдержадміністрації видано розпорядження голови облдержадміністрації від 10.07.2020 № 410 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2020 року та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» надані відповідні доручення керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій та міським головам.
Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад про стан організації роботи із зверненнями громадян.
За 9 місяців 2020 року райдержадміністраціями та виконкомами міських рад опрацьовано 20434 звернення, що на 5251 звернення менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
Зменшення кількості звернень громадян відбулося в 20 райдержадміністраціях та 4 міськвиконкомах, а саме у: Житомирській міській раді на 1311 од., Бердичівській міській раді на 1190, Новоград-Волинській міській раді на 731 од., Бердичівській райдержадміністрації на 300 од.,Житомирській райдержадміністрації на 196 од., Баранівській райдержадміністрації на 170 од., в Ємільчинській райдержадміністрації на 153од., Овруцькій райдержадміністрації на 140од., Андрушівськійрайдержадміністрації на 156 од. та у Черняхівській райдержадміністрації на 121 од.
Кількість звернень громадян зросла уКоростенській міській раді на 106 од., Лугинській райдержадміністрації на 24 од., Попільнянській райдержадміністрації на 19 од. та Коростенській райдержадміністрації на 1 од.
Протягом січня-вересня 2020 року органами виконавчої влади області проведено 33 засідання колегій райдержадміністрацій, 22 засідання виконкомів рад міст обласного значення на яких розглядалися питання організації роботи із зверненнями громадян.
Заслухано звіти 61 керівника галузевих служб та 19 сільських, селищних голів.
Видані відповідні розпорядження голів районних державних адміністрацій та зобов’язано керівників органів виконавчої влади вжити невідкладних заходів щодо об’єктивного розгляду звернень громадян.
Протягом січня-вересня 2020 року на розгляд до облдержадміністрації надійшло 8637 звернень від жителів області, що на 3163 звернення менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.
З урахуванням 168 колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 17035 жителів області.
За звітний період найчастіше до керівництва обласної державної адміністрації зверталися жителі міста Житомира – 3504, Коростишівського району – 1893, Житомирського – 1335, Овруцького -1005 та Андрушівського – 903.
Також до облдержадміністрації надійшло 10 повторних звернень громадян, що на 3 звернення більше ніж за аналогічний період 2019 року.З них: по 2 звернення надійшло з Бердичівського, Овруцького районів, по 1 з міст Житомира, Бердичева, Хорошівського, Малинського та Радомишльського районів.
Протягом січня-вересня 2020 року до райдержадміністрацій надійшло 56 повторних звернень, що на 5 більше ніж за аналогічний період 2019 року. Повторні зверненнянадходили до Коростишівської райдержадміністрації – 25, Попільнянської – 10, Ружинської – 10, Хорошівської – 7, Пулинської – 3 та Чуднівської -1.
Громадянами було порушено 8734 питання, серед яких:
соціального захисту – 4264або 48,8% від загальної кількості питань (у 2019 році – 6623);
комунального господарства – 1796 або 20,6 % від загальної кількості питань (у 2019 році – 2702);
охорони здоров’я – 716або 8,2% від загальної кількості питань (у 2019 році – 627);
аграрної політики та земельних відносин – 400 або 4,6% від загальної кількості питань (у 2019 році – 308);
транспорту та зв’язку – 362 або 4,1 % від загальної кількості питань (у 2019 році – 413).
Через центральні органи влади на розгляд та виконання до облдержадміністрації надійшло 6477 звернень, що складає 79% від загальної кількості звернень, зокрема: з Офісу Президента України надійшло 264 звернення, Верховної Ради України – 61 звернення, Кабінету Міністрів України – 82 звернення таДержавної установи «Урядовий контактний центр» -6070 звернень.
За результатами розгляду звернень на 01 жовтня 2020 року розглянуто 8734 питання, з них: позитивно вирішено – 2182 питання або 25%,дано роз’яснення по 5734 зверненням або 65,5%, відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» – 86 звернень або 1%, 732 звернення або 8,5% у стадії розгляду.
На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізаціїта гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» обласна державна адміністрація проводить роботу стосовно реалізації громадянами конституційного права на звернення, здійснює системні заходи щодо поліпшення роботи із зверненнями громадян, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади, усунення причин, що породжують скарги громадян, забезпечення відкритості і гласності діяльності місцевих органів влади.
Керівництвом обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій взято на особистий контроль розгляд звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів війни та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Затверджено графіки особистих прийомів громадян посадовими особами обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій та міськвиконкомів.
З початку 2020 року керівництвом облдержадміністрації проведено 31 особистийприйом громадян та 9 виїзних особистих прийомів громадян під час яких звернулося 217 жителів області.Під час особистих прийомів громадян найбільше звернень надійшло від жителів Овруцького району – 48, м. Житомира – 46, Ружинського району – 15, Житомирського – 11, Лугинського – 10, Попільнянського – 10 та Брусилівського – 9.
Посадовими особами райдержадміністрацій, міськвиконкомів проведено 473 особистих прийоми громадян, під час яких, розглянуто 979 звернень громадян та 219 виїзних прийомів громадян, під час яких розглянуто 406 звернень.
З метою забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» обласною державною адміністрацією, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування області вживаються заходи з оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників, забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад про стан організації роботи із зверненнями громадян.
В облдержадміністрації функціонує телефонна «гаряча лінія», на яку протягом січня-вересня 2020 року звернулося 100 жителів Житомирщини.
У своїх зверненнях на «гарячу лінію» громадяни порушили 102 питання, з них: роботи комунальних служб – 23 (22,5%), транспорту і зв’язку – 21 (20,5%), соціального захисту – 19 (18,6%), аграрної політики і земельних відносин – 8 (7,8%), охорони здоров’я – 6 (5,8%).
В усіх департаментах та управліннях обласної державної адміністрації також функціонують телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.
Крім того, запроваджено прийом звернень громадян через вебпортал, де мешканці області мають можливість у зручний для них час залишити своє електронне звернення до керівництва облдержадміністрації.
У громадській приймальні облдержадміністрації (каб.102) працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації організовано і постійно проводиться щоденний консультативний прийом громадян. За бажанням осіб, що звертаються, вони можуть бути записані на особистий прийом до керівництва облдержадміністрації.
З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, атакож громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-вересня 2020 року за висновками комісії з обласного бюджету виділено матеріальну допомогу 1118 особам на загальну суму 2 млн 291 тис. грн.
В області функціонують чотири центри надання безкоштовної правової допомоги у містах Бердичеві, Житомирі, Коростені, Нов.-Волинському та 19 бюро надання безкоштовної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів з надання безкоштовної вторинної допомоги. Фахівці центрів та бюро регулярно здійснюють виїзні прийоми у найвіддаленіші села, організовують мобільні консультаційні пункти на базі бібліотек, громадських організацій, військових частин та шпиталів.
Протягом січня – червня 2020 року надано 148 безоплатних правових консультацій жителям області.
В облдержадміністрації функціонує Центр допомоги учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей, діяльність якого спрямована на забезпечення першочергового та всебічного розгляду звернень демобілізованих учасників антитерористичної операції, членів їх сімей та членів сімей загиблих військовослужбовців, які брали участь у проведенні антитерористичної операції.
На офіційному вебсайті обласної державної адміністрації у рубриці «Звернення» громадяни можуть ознайомитися із порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами облдержадміністрації, розгляду звернень, щоквартально оновленими інформаційно-аналітичними даними про звернення громадян та статистикою за результатами їх розгляду. Також у рубриці розміщено інформацію про телефонну«гарячу лінію» голови облдержадміністрації,на яку громадяни можуть звернутисяза номером телефону (0412) 42-02-02. Крім того, відповідно до Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції” громадяни можуть заповнити електронну форму для відправлення звернень, що розміщена на головній сторінці вебсайту облдержадміністрації під назвою «Надіслати звернення».
На офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення в рубриці «Новини». Крім того, інформація про проведення прийому громадян головою та заступниками голови облдержадміністрації висвітлюється друкованими й електронними засобами масової інформації та інтернет-виданнями області.
З метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян на базі Житомирського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій проведено дві тематичні зустрічі з питань забезпечення належного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства, два семінарські заняття з питань організації роботи щодо розгляду звернень громадян та сім дистанційних навчань в режимі онлайн, на яких підвищили кваліфікацію 1895 державних службовців та посадовихосіб органів місцевого самоврядування, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.
Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва облдержадміністрації, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання якісних послуг жителям області.