Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Інформаційно-аналітична довідка про розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій та міських рад у січні-березні 2023 року

04 Травня 2023 • 13:54

Кіл-сть переглядів: 233

На виконання вимог  Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 14.02.2008  № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог  Указу  Президента  України  від 07.02.2008 № 109/2008» обласною та районними військовими адміністраціями, виконавчими комітетами міст обласного значення  вжито низку організаційних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

 

Відповідно  до   постанови   Кабінету   Міністрів  України  від   24.06.2009 № 630 «Про затвердження методики  оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» проаналізовано рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

 

Щомісяця здійснюється аналіз звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації, у тому числі через органи державної виконавчої влади вищого рівня та забезпечується всебічний, об’єктивний розгляд та надання відповідей авторам звернень у визначені законодавством терміни.

 

Протягом січня-березня 2023 року на адресу районних військових адміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення надійшло  5936 звернень громадян, що на 2046 звернень  більше, ніж за аналогічний період 2022 року.

 

Найбільше звернень громадян розглянуто Житомирською міською радою – 2721 або 45,8% від загальної кількості, Звягельською міською радою – 791  або 13,3% від загальної кількості, Житомирською районною військовою адміністрацією – 587 або 9,8 % від загальної кількості, Бердичівською міською радою – 482 або 8,1% від загальної кількості та Малинською міською радою – 415 або 6,9% від загальної кількості.

 

Протягом січня-березня 2023 року   до обласної військової адміністрації, з урахуванням 29 колективних звернень, звернулося 2084 жителі області, що на 1576 осіб менше, ніж за аналогічний період 2022 року.

 

Протягом звітного періоду зареєстровано та опрацьовано 2081 заяв, скарг та  пропозицій   громадян,  що  на  176 більше,   ніж  за   аналогічний   період 2022 року. Найбільше звернень, з урахуванням колективних, надіслано від жителів Житомирського району – 1151 або 39,4% від загальної кількості, Звягельського  – 386 або 13,2% від загальної кількості,  м. Житомира – 341 або 11,7% від загальної кількості, Коростенського району – 259 або 8,9% від загальної кількості, Бердичівського  – 103 або  3,5% від загальної   кількості.

 

Громадяни у своїх зверненнях порушили 2095 питань, з них 2051 взято на контроль.

 

Вирішено позитивно – 457 або 22% від загальної кількості, надано роз’яснення – 1079 або 51,8% від загальної кількості, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» – 7 або 0,3% від загальної кількості, не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» – 3 або 0,1% від загальної кількості, перебуває на контролі – 538 або 25,8% від загальної кількості звернень.

 

Центральними  органами державної влади України, до яких звернулися жителі області, скеровано на розгляд та виконання до обласної військової адміністрації   1647 звернень або 78,6% від загальної кількості. Серед них: з Офісу Президента України – 32 звернення, Кабінету Міністрів України – 9 звернень, Верховної Ради України – 7 звернень та від Державної установи «Урядовий контактний центр» – 1599 звернень.  

 

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від  соціально незахищених  громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб. Протягом звітного періоду 487 звернень, що становить 40,1% від загальної кількості, склали звернення цієї  категорії громадян.

 

Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу обласної військової адміністрації надійшло:

 

від осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 325 звернень або 23,3% від загальної кількості;

 

від членів сімей, загиблих військовослужбовців, вдів – 13 звернень;

 

від інвалідів війни та учасників  бойових дій – 25 звернень або 2% від загальної кількості;

 

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 108 звернень або 5,2% від загальної кількості;

 

від осіб, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 16 звернень або 0,8% від загальної кількості.

 

У своїх зверненнях громадяни порушили 2095 питань різної тематики, що на 182 питання більше, ніж за відповідний період 2022 року.

 

Найчастіше порушувалися  питання соціального захисту населення, що становить 1300 питань або 62,1% від загальної кількості. Найбільше  звернень, у яких порушувалися питання соціального захисту населення,  надійшло від жителів  Житомирського    району – 448, м. Житомира – 174, Коростенського району – 173, Звягельського – 122,    Бердичівського – 52.

 

На другому місці – звернення з питань комунального господарства  –  369 або 17,6% від загальної кількості.  Найбільше  питань  цієї тематики порушували  жителі Житомирського району – 94,   м. Житомира – 65, Звягельського району – 45,    Коростенського – 35,  м. Бердичева – 29 та  м. Коростеня – 27.

 

На третьому місці – звернення з питань охорони здоров`я – 79 або 3,8% від загальної кількості питань. Найбільше   таких   питань   порушували жителі   Житомирського району –   15, м. Житомира – 14 та Звягельського району – 11.

 

На четвертому  місці –  питання аграрної політики – 67 або 3,2% від загальної кількості питань. Найбільше питань цієї тематики  надійшло від жителів  Звягельського району -15, Житомирського – 13 та Бердичівського  – 11.

 

На  п’ятому  місці – звернення  з  питань  транспорту і зв’язку – 36 або 1,7% від загальної кількості питань. Найбільше   таких   питань надійшло від жителів   м. Житомира – 16 та Житомирського району – 6.

 

Розпорядженням  начальника  обласної  військової адміністрації від 30.01.2023 № 31 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2023 рік» передбачено  проведення особистих прийомів громадян у 2023 році чотири рази на місяць, у тому числі два особисті виїзні прийоми посадових осіб обласної військової адміністрації.

 

Протягом звітного періоду керівництвом обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, міськими головами проведено 104 особистих та 214 виїзних прийомів громадян.

 

Керівництвом обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій забезпечується проведення першочергового  особистого прийому громадян соціально незахищених категорій. Особлива увага приділяється  вирішенню проблем, з якими звертаються Герої України, жінки, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», ветерани війни та праці,  особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які  потребують соціального захисту та підтримки.

 

Відповідно до  вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» голови облдержадміністрації. У кожному структурному підрозділі обласної військової адміністрації  діють телефони «гарячої лінії», де громадяни можуть отримати необхідну інформацію та допомогу у вирішенні нагальних питань. Громадянам надавалися відповідні роз’яснення у телефонному режимі. Усні звернення,  які потребували  додаткового опрацювання,  розглядалися у визначений законодавством термін, про результати розгляду заявників повідомлено письмово.

 

Із січня по березень 2023 року на телефонну «гарячу лінію» голови обласної державної адміністрації звернулося 8 жителів області з метою  отримання роз’яснення чи особистого спілкування з керівником області.

 

Усі звернення на телефонну «гарячу лінію» голови обласної військової адміністрації зареєстровані та опрацьовані відповідно до вимог чинного законодавства.

 

Графік  особистого прийому громадян керівництвом обласної військової адміністрації та  номер телефону «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації для інформування громадян розміщені на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації.

 

У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни  можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.

 

 Із метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим  непрацездатним  громадянам, багатодітним  і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-березня 2023 року  за рішеннями комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 58 громадянам на загальну суму 242,5 тис. грн.

 

Протягом звітного періоду на базі Житомирського регіонального центру  підвищення кваліфікації    у дистанційному режимі з використанням платформи Zoom  проведено 2   навчання для працівників Житомирської обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування на тему: «Нормативно-правове забезпечення права громадян на звернення», «Робота із зверненнями громадян в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування».

 

Відповідно   до   пункту   5  Указу   Президента   України  від    07.02.2008 № 109/2008  «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на офіційному вебсайті Житомирської обласної державної адміністрації  функціонує постійна рубрика «Звернення громадян», в якій можна ознайомитися із  нормативно-правовою базою,  інформацією, що стосується звернень громадян, контактними телефонами, номером телефону «гарячої лінії» та статистичною інформацією про роботу із зверненнями громадян.

 

Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму  звернення.

 

Із метою підвищення рівня правової освіти населення, роз’яснення конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно проводиться робота щодо надання громадянам безкоштовної правової допомоги та допомоги з соціальних питань через мережу громадських приймалень, створених у кожній районній військовій  адміністрації та у міських територіальних громадах при  управліннях праці і соціального захисту населення.

 

Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва обласної військової адміністрації, місцевих військових адміністрацій та органів місцевого самоврядування  і спрямовується на вдосконалення форм та методів  роботи із метою надання  якісних послуг жителям області.

 

Додатки. Інфографіка.

Версія для друку