Інформаційно-аналітична довідка про розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій та міських рад протягом січня-березня 2024 року
08 Квітня 2024 • 15:42
Кіл-сть переглядів: 173
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07 лютого 2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» обласною та районними військовими адміністраціями, виконавчими комітетами міст обласного значення вжито низку організаційних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» проаналізовано рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Щомісяця здійснюється аналіз звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації, у тому числі через органи державної виконавчої влади вищого рівня та забезпечується всебічний, об’єктивний розгляд та надання відповідей авторам звернень у визначені законодавством терміни.
Протягом січня-березня 2024 року на адресу районних військових адміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення надійшло 6334 звернення громадян, що на 506 звернень більше, ніж за аналогічний період 2023 року.
Найбільше звернень громадян розглянуто Житомирською міською радою – 3298 або 52% від загальної кількості, Звягельською міською радою – 657 або 10,3% від загальної кількості, Бердичівською міською радою – 555 або 8% від загальної кількості, Малинською міською радою – 497 або 7,8% від загальної кількості та Житомирською районною військовою адміністрацією – 441 або 6,9 % від загальної кількості.
Протягом січня-березня 2024 року до обласної військової адміністрації надійшло 1440 заяв, скарг та пропозицій громадян, що на 641 звернення менше, ніж за аналогічний період 2023 року.
Із урахуванням колективних звернень до обласної військової адміністрації звернувся 2981 житель області.
Із них: від жителів Житомирського району – 1508 або 50,6% від загальної кількості, м. Житомира – 386 або 12,9% від загальної кількості, Коростенського району-302 або 10,1% від загальної кількості, Звягельського -281 або 9,4% від загальної кількості.
Громадяни у своїх зверненнях порушили 1440 питань, з них 1402 взято на контроль.
Вирішено позитивно – 279 або 19,9% від загальної кількості, надано роз’яснення – 575 або 41% від загальної кількості, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» – 300 або 21,3% від загальної кількості, не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 1 7 Закону України «Про звернення громадян» – 9 або 0,6% від загальної кількості, перебуває на контролі – 239 або 17% від загальної кількості звернень.
Центральними органами державної влади України, до яких звернулися жителі області, скеровано на розгляд та виконання до обласної військової адміністрації 1076 звернень або 74,7% від загальної кількості. Серед них: з Офісу Президента України – 19 звернень, Кабінету Міністрів України -15 звернень, Верховної Ради України – 5 звернень та від Державної установи «Урядовий контактний центр» – 1037 звернень.
Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від соціально незахищених громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб.
Протягом звітного періоду 532 звернення, що становить 36,9% від загальної кількості, склали звернення цієї категорії громадян.
Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень па адресу обласної військової адміністрації надійшло: від осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 459 звернень або 31,9% від загальної кількості; від членів сімей, загиблих військовослужбовців, вдів – 3 звернення; від інвалідів війни та учасників бойових дій – 23 звернення або 1,6% від загальної кількості; від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 38 звернень або 2,6% від загальної кількості; від осіб, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 9 звернень або 0,6% від загальної кількості.
У своїх зверненнях громадяни порушили 1440 питань різної тематики, що на 65 5 питань менше, ніж за відповідний період 2023 року.
Найчастіше порушувалися питання соціального захисту населення, що становить 733 питання або 50,9% від загальної кількості. Найбільше звернень, у яких порушувалися питання соціального захисту населення, надійшло від жителів Житомирського району — 206, м. Житомира — 143, Звягельського району -86, Коростенського – 76 та Бердичівського – 3 1.
На другому місці – звернення з питань комунального господарства – 205 або 17,4/о від загальної кількості. Найбільше питань цієї тематики порушували жителі Житомирського району — 82, м. Житомира — 38 та Коростенського району – 24. 11а третьому місці – звернення з питань охорони здоров’я – 66 або 4,6% від загальної кількості питань. Найбільше таких питань порушували жителі м. Житомира — 25 та Житомирського району – 13.
На четвертому місці -звернення з питань культури та культурної спадщини, туризму – 61 або 4,2% від загальної кількості. Найбільше таких питань порушували жителі інших областей.
На п ятому місці – звернення з питань транспорту і зв’язку — 58 або 4% від загальної кількості питань. Найбільше таких питань надійшло від жителів Коростенського району та м. Житомира по – 16 та Житомирського району — 9.
Розпорядженням начальника обласної військової адміністрації від 08.01.2024 № 5 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2024 рік» передбачено проведення особистих прийомів громадян у 2024 році чотири рази на місяць, у тому числі два особисті виїзні прийоми посадових осіб обласної військової адміністрації.
Протягом звітного періоду керівництвом обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, міськими головами проведено 123 особистих та 38 виїзних прийомів громадян.
Керівництвом обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій забезпечується проведення першочергового особистого прийому громадян соціально незахищених категорій. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються Герої України, жінки, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту іа підтримки.
Відповідно до вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» голови облдержадміністрації. У кожному структурному підрозділі обласної військової адміністрації діють телефони «гарячої лінії», де громадяни можуть отримати необхідну інформацію та допомогу у вирішенні нагальних питань. І ромадянам надавалися відповідні роз’яснення у телефонному режимі. Усні звернення, які потребували додаткового опрацювання, розглядалися у визначений законодавством термін, про результати розгляду заявників повідомлено письмово.
Із січня по березень 2024 року на телефонну «гарячу лінію» голови військової державної адміністрації звернулося 8 жителів області з метою отримання роз’яснення чи особистого спілкування з керівником області.
Усі звернення на телефонну «гарячу лінію» голови обласної військової адміністрації зареєстровані та опрацьовані відповідно до вимог чинного законодавства.
Графік особистого прийому громадян керівництвом обласної військової адміністрації та номер телефону «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації для інформування громадян розміщені на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації.
У містах Бердичеві, Житомирі, Звягелі та Коростені цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.
Із метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-березня 2024 року за рішеннями комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 61 громадянину на загальну суму 429,5 тис. грн.
Протягом звітного періоду на базі Житомирського регіонального центру підвищення кваліфікації у дистанційному режимі з використанням платформи 2оот проведено 1 навчання для працівників Житомирської обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування на тему: «Нормативно-правове забезпечення права громадян на звернення».
Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 07 лютого 2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на офіційному вебсайті Житомирської обласної державної адміністрації функціонує постійна рубрика «Звернення громадян», в якій можна ознайомитися із нормативно-правовою базою, інформацією, що стосується звернень громадян, контактними телефонами, номером телефону «гарячої лінії» та статистичною інформацією про роботу із зверненнями громадян.
Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму звернення.
Із метою підвищення рівня правової освіти населення, роз’яснення конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно проводиться робота щодо надання громадянам безкоштовної правової допомоги та допомоги з соціальних питань через мережу громадських приймалень, створених у кожній районній військовій адміністрації та у міських територіальних громадах при управліннях праці і соціального захисту населення.
Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва обласної військової адміністрації, місцевих військових адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів роботи із метою надання якісних послуг жителям області.