Інформаційно-аналітична довідка про розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій та міських рад протягом січня-вересня 2024 року
22 Жовтня 2024 • 11:16
Кіл-сть переглядів: 41
Робота із зверненнями громадян у Житомирській обласній військовій адміністрації протягом січня-вересня 2024 року проводилася у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу із зверненнями громадян.
Аналіз стану реалізації громадянами конституційного права на звернення, виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» свідчить, що обласною військовою адміністрацією, її структурними підрозділами, районними військовими адміністраціями та органами місцевого самоврядування вживалися дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області.
Керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» проаналізовано рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Щомісяця здійснюється аналіз звернень громадян, які надходять до обласної військової адміністрації, у тому числі через органи державної виконавчої влади вищого рівня, та забезпечується всебічний, об’єктивний розгляд і надання відповідей авторам звернень у визначені законодавством терміни.
Протягом січня-вересня 2024 року до районних військових адміністрацій та виконкомів міськвиконкомів надійшло 18528 звернень, що на 688 менше порівняно з відповідним періодом 2023 року.
До обласної військової адміністрації за січень – вересень 2024 року надійшло 4685 заяв, скарг та пропозицій громадян, що на 2078 менше, ніж за аналогічний період 2023 року. Із урахуванням 53 колективних звернень до керівництва області звернулося 8128 громадян.
У своїх зверненнях громадяни порушили 4685 питань. У зверненнях громадян, які надійшли на адресу обласної військової адміністрації протягом січня-вересня 2024 року, було порушено 4685 питань різної тематики, що на 2091 питання менше, ніж за відповідний період 2023 року, 4640 з них взято на контроль.
За результатами розгляду 1365 звернень, або 29 % від загальної кількості вирішено позитивно, на 1943, або 41 % від загальної кількості надано роз’яснення, 1123 звернення надіслано за належністю відповідно до статті 7 частини 3 Закону України «Про звернення громадян».
На 01.10.2024 перебуває на контролі 254, або 5,4 % від загальної кількості звернень.
Відповідно до вимог абзацу шостого пункту 5 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в обласній військовій адміністрації проводиться постійний моніторинг питань, які порушуються у зверненнях громадян, вживаються необхідні заходи щодо скорочення можливих повторних звернень.
Проте протягом січня-вересня 2024 року до обласної військової адміністрації надійшло 21 повторне звернення, що становить 0,4% від загальної кількості. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Житомирського району – 9, або 0,45 % від загальної кількості.
Із січня по вересень 2024 року до обласної військової адміністрації найбільше звернень надійшло від жителів Житомирського району – 1308, або 28 % від загальної кількості, від жителів інших областей України, у тому числі громадян, які є внутрішньо переміщеними особами та на сьогодні проживають на території Житомирської області – 918, або 19,5 % від загальної кількості, м. Житомира – 902, або 19,2 % від загальної кількості.
Від центральних органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання до обласної військової адміністрації надійшло 3570 звернень, або 76,2 % від загальної кількості. Серед них: з Офісу Президента України – 52 звернення, Кабінету Міністрів України – 52, Верховної Ради України — 29 та від Державної установи «Урядовий контактний центр» – 3105 звернень.
Аналіз даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень — 1561, або 33,3 % від загальної кількості, надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян: ветеранів та інвалідів війни, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу обласної військової адміністрації надійшло від: осіб з інвалідністю загального ахворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 1400 звернень, або ЗО % від загальної кількості; членів багатодітних сімей, одиноких матерів —69, або 1,5 % від загальної кількості; інвалідів війни – 46 звернень, або 1 % від загальної кількості; учасників війни та бойових дій – 23, або 0,4 % від загальної кількості; потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 21, або 0,4% від загальної кількості; членів сімей загиблих військовослужбовців, вдів – 11, або 0,23 %.
Серед основних питань, які порушували громадяни, 2412 стосовно соціального захисту населення, що становить 51,4% від загальної кількості.
Найбільше звернень, у яких порушувалися питання соціального захисту населення, надійшло від жителів Житомирського району – 731, м. Житомира – 422, Коростенського району – 272, Звягельського району – 188, Бердичівського району – 165, м. Бердичева – 101 та м. Коростеня – 64.
На другому місці звернення з питань комунального господарства – 823, або 18% від загальної кількості. Найбільше питань порушували жителі Житомирського району – 254, м. Житомира – 167, Коростенського району – 84, м. Бердичева – 69, Звягельського району – 49 та м. Коростеня – 48.
На третьому місці звернення з питань охорони здоров’я – 234, або 5% від загальної кількості. Найбільше таких питань надійшло від жителів м. Житомира – 70, Житомирського району – 49, Коростенського району – 23.
На четвертому місці звернення з питань культури та культурної спадщини, туризму – 193, або 4,1 % від загальної кількості питань та на п’ятому місці питання транспорту та зв’язку – 172, або 3,7 % від загальної кількості питань.
Керівництвом обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій взято на особистий контроль питання щодо розгляду звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому інвалідів війни, жінок, яким присвоєне почесне звання «Мати-героїня» та Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, із якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки.
У відділі роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації забезпечено належну реєстрацію звернень в електронній формі із застосуванням Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження класифікатора звернень громадян».
Усі звернення розглядаються керівництвом обласної військової адміністрації. За результатами розгляду авторам звернень надаються обґрунтовані відповіді у визначені законодавством терміни. Сформовані справи зберігаються відповідно до вимог чинного законодавства.
Розпорядженням обласної військової адміністрації від 24.05.2024 №218 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2024 рік» затверджено графік, яким передбачено проведення особистих прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів посадовими особами. На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» голови обласної державної адміністрації. Із початку 2024 року зареєстровано 18 звернень, на які було підготовлено відповідні доручення, та за результатами опрацювання авторам надано письмові відповіді. На інші дзвінки громадян операторами надано консультації, роз’яснення, довідкову інформацію під час розмови. У своїх зверненнях громадяни порушували питання охорони здоров’я, соціального захисту, комунального господарства тощо. Усі звернення на телефонну «гарячу лінію» голови обласної державної адміністрації опрацьовані відповідно до вимог чинного законодавства.
Протягом звітного періоду районними військовими адміністраціями, міськими радами на постійній основі забезпечено роботу телефонних «гарячих ліній», на які надійшло 84366 звернень громадян.
У місті Житомирі цілодобово працює телефонна «гаряча лінія», на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста. Протягом звітного періоду на телефонну «гарячу лінію» Житомирської міської ради надійшло 66674 звернення, на телефонну «гарячу лінію» Бердичівської міської ради надійшло 17365 звернень.
У всіх структурних підрозділах обласної військової адміністрації також функціонують телефони «гарячої лінії».
Протягом звітного періоду на телефонні «гарячі лінії» структурних підрозділів обласної військової адміністрації надійшло 253 звернення.
Найчастіше громадяни зверталися на телефонну «гарячу лінію» Департаменту охорони здоров’я обласної військової адміністрації – 103 звернення, Департаменту освіти і науки обласної військової адміністрації- 53 звернення, Державного архіву Житомирської області – 48 звернень.
Найбільш характерні питання, які порушують жителі Житомирської області у телефонному режимі, стосуються охорони здоров’я, зокрема питання, які стосувалися якості надання медичних послуг, діяльності закладів охорони здоров’я, отримання лікарських засобів за урядовою програмою «Доступні ліки», роботи МСЕК, ЛКК. Питання освіти: а саме, безкоштовного харчування учнів 1-4 класів, булінг та мобінг у закладах загальної середньої освіти, підвезення учнів до закладів освіти, несвоєчасна виплата заробітної плати вчителям. Телефонуючи на «гарячу лінію» Державного архіву Житомирської області, громадяни звертаються з питанням про надання архівних довідок, інформації генеалогічного характеру тощо.
Із метою вирішення питань, які порушують громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при обласній військовій адміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим, непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які постраждали від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-вересня 2024 року за рішеннями комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 697 громадянам на загальну суму 5 млн 618 тис. 500 грн.
Протягом звітного періоду з метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян, на базі Житомирського регіонального центру підвищення кваліфікації у дистанційному режимі з використанням платформи Zoom проведено два навчання для працівників Житомирської обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування на тему: «Особливості розгляду звернень громадян: законодавче підґрунтя» та «Особливості організації роботи із зверненнями громадян в державному органі». За програмами семінарів підвищили кваліфікацію 90 працівників, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.
На офіційному вебсайті Житомирської обласної державної адміністрації забезпечено функціонування постійної рубрики «Звернення», в якій громадяни можуть ознайомитися із нормами чинного законодавства, порядком розгляду звернень громадян, порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами Житомирської обласної військової адміністрації, щокварталу оновленими інформаційно-аналітичними довідками про роботу із зверненнями громадян та статистичними даними про результати їх розгляду. Також у рубриці розміщено інформацію про роботу телефонної «гарячої лінії» голови Житомирської обласної державної адміністрації, на яку громадяни можуть звернутися за номером телефону (0412) 42-02-02.
Графік особистого прийому громадян посадовими особами обласної військової адміністрації на 2024 рік оприлюднено на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації. Крім того, інформація про проведення особистих прийомів та їх результати систематично оприлюднюється на офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій у рубриці «Новини», а також висвітлюються медіа, інтернет-виданнями області та поширюються у соціальних мережах.
Зокрема, протягом звітного періоду на офіційному вебсайті облдержадміністрації розміщено майже 30 публікацій щодо організації роботи із зверненнями громадян.
Робота з розгляду звернень громадян систематично висвітлювалася у медіа, на офіційних сайтах обласної та районних державних адміністрацій, на сайтах територіальних громад, а також у соціальних мережах «Facebook», «Telegram».
Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму для надсилання звернення, що розміщена на головній сторінці вебсайту облдержадміністрації під назвою «Надіслати звернення».
Підсумки роботи із зверненнями громадян за січень – вересень 2024 року свідчать, що вона залишається пріоритетним напрямом діяльності, вищезазначені заходи спрямовані на забезпечення відкритості дій влади та сприяють налагодженню ефективної взаємодії з громадськістю.
Додатки: