Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення з січня по березень 2020 року
24 Квітня 2020 • 11:15
Кіл-сть переглядів: 259
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови обласної державної адміністрації від14.02.2008 №48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008» та від 10.02.2020 № 115 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2019 році» обласною та районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міст обласного значення, структурними підрозділами облдержадміністрації вжито ряд організаційних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Протягом січня-березня 2020 року до облдержадміністрації,з урахуванням колективних звернень, звернулося 8152 жителі області, що на 11 % більше ніж за аналогічний період 2019 року.
Протягом звітного періоду зареєстровано та опрацьовано 3513 заяв, скарг та пропозицій громадян, що на 1550 менше ніж за аналогічний період 2019 року.
Найбільше звернень громадян на адресу облдержадміністрації надійшло з таких регіонів:
м. Житомира – 689 або 19,6% від загальної кількості;
Олевського району – 251 або 7,1% від загальної кількості;
Житомирського району – 206 або 5,9% від загальної кількості;
м. Коростеня – 196 або 5,6 % від загальної кількості;
м. Бердичева – 187 або 5,3% від загальної кількості;
Овруцького району – 138 або 3,9% від загальної кількості;
Хорошівського району – 135 або 3,8% від загальної кількості;
Ружинського району – 119 або 3,4% від загальної кількості;
Попільнянського району – 118 або 3,4% від загальної кількості;
Коростишівського району – 116 або 3,3% від загальної кількості;
Баранівського району – 113 або 3,2% від загальної кількості.
Найменше звернень громадян до облдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів:
Народицького району – 34 або 1,0% від загальної кількості;
Бердичівського району – 37 або 1,1% від загальної кількості;
Брусилівського району – 42 або 1,2% від загальної кількості;
Коростенського району – 45 або 1,3% від загальної кількості;
Малинського району – 46 або 1,3% від загальної кількості;
Лугинського району – 47 або 1,3% від загальної кількості;
Пулинського району – 47 або 1,35 від загальної кількості.
Від центральних органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання до облдержадміністрації надійшло 2583 звернення або 73,5% від загальної кількості. Серед них: від Офісу Президента України – 103 звернення, Кабінету Міністрів України – 25 звернень, Верховної Ради України – 29 звернень, інших центральних органів влади – 2293 звернення.
За звітний період до облдержадміністрації надійшло 81 колективне та 2 повторні звернення від жителів області.
Найбільше колективних звернень надійшло від жителів:
м.Житомира – 18 або 22,2% від загальної кількості;
Овруцького району – 9 або 11% від загальної кількості;
Житомирського району – 8 або 10% від загальної кількості;
Черняхівського району – 7 або 9% від загальної кількості.
Повторні звернення надійшли від жителів м. Бердичева та Житомира.
Громадяни у своїх зверненнях порушили 3530 питань, з них: 3477 взято на контроль. Вирішено позитивно – 918 або 26,4% від загальної кількості, надано роз’яснення – 2054 або 59% від загальної кількості. На 01.01.2020 року 505 звернень перебуває на контролі.
Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб.
Протягом звітного періоду 1219 звернень, що становить 34,7% від загальної кількості, склали звернення цієї категорії громадян.
Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу облдержадміністрації надійшло:
від осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 900 звернень або 25,6% від загальної кількості, що на 256 звернень менше ніж за відповідний період минулого року;
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 128 звернень або 3,6% від загальної кількості, що на 2 звернення більше ніж за відповідний період минулого року;
від осіб, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 88 звернень або 2,5% від загальної кількості, що на 46 звернень більше ніж за відповідний період минулого року;
від інвалідів війни та учасників бойових дій – 81 звернення або 2,3% від загальної кількості, що на 9 звернень більше ніж за відповідний період минулого року;
від членів сімей, загиблих військовослужбовців, вдів – 22 звернення.
У зверненнях громадян, що надійшли на адресу облдержадміністрації протягом січня-березня 2020 року, було порушено 3530 питань різної тематики, що на 1609 менше ніж за відповідний період 2019 року.
Серед основних питань, що порушували громадяни у зверненнях на адресу облдержадміністрації, 1926питань соціального захисту населення, що становить 54,6% від загальної кількості.Найбільше звернень, в яких порушувалися питання соціального захисту населення, надійшло від жителів м. Житомира – 353, Олевського району – 220, Житомирського району – 104, м.Бердичева – 101, м.Коростеня – 98, Хорошівського району – 86, Баранівського району – 74, Коростишівського району – 73.
На другому місці – звернення з питань комунального господарства 669 або 19% від загальної кількості. Найбільше питань цієї тематики порушували жителі м. Житомира – 147, м.Коростеня – 60, Житомирського району – 53, м.Бердичева – 50, Ружинського району – 30 та Овруцького району – 29.
На третьому місці – звернення з питань охорони здоров`я – 243 або 6,9% від загальної кількості питань. Найбільше таких питань надійшло від жителів м. Житомира – 62, м.Бердичева – 15, м.Коростеня – 15, Житомирського району – 11 та Попільнянського району – 10.
На четвертому місці – звернення з питань аграрної політики – 178 або 5% від загальної кількості питань. Найбільше таких питань надійшло від жителів Ружинського району – 20, Хорошівського району – 11 та м. Житомира – 9.
На п’ятому місці – питання транспорту і зв’язку – 122 або 3,5% від загальної кількості питань. Найбільше питань цієї тематики надійшло від жителів м. Житомира – 31 та Житомирського району – 13.
Керівництвом обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій взято на особистий контроль розгляд звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому інвалідів війни, жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Протягом січня-березня 2020 року на адресу райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення надійшло 7657 звернень громадян, що на 3020 звернень менше, ніж за аналогічний період 2019 року.
Найбільше звернень громадян розглянуто міськвиконкомами міст обласного значення – 4824, або 63% від загальної кількості, райдержадміністраціями – 2833, або 37% від загальної кількості.
Протягом січня-березня 2020 року проведено 18 засідань колегії райдержадміністрацій, 10 засідань виконкомів рад міст обласного значення та заслухано звіти 38 керівників галузевих служб та 8 сільських, селищних голів з питань організації роботи із зверненнями громадян.
Розпорядженням голови облдержадміністрації від 29.01.2020 №88 «Про створення робочої групи для здійснення перевірок роботи районних державних адміністрацій»затверджено графік перевірок роботи райдержадміністрацій на І квартал 2020 року. У лютому та березні 2020 року перевірено дотримання вимог законодавства про звернення громадян в Черняхівській, Романівській таМалинській райдержадміністраціях. Спеціалістам райдержадміністрацій, які відповідають за дотримання вимог чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян, надано методичну допомогу щодо вдосконалення організації роботи із зверненнями громадян.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 29.01.2019 №90 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2020 рік», затверджено графік, яким передбачено проведення особистих прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомівпосадовими особами облдержадміністрації. Протягом січня-березня 2020 року керівництвом облдержадміністрації проведено 26 прийомів громадян, з них: 17 особистих та 9 виїзних, під час яких звернулося 169 жителів області.
Найбільше звернень надійшло під час особистих прийомів громадян від жителів м. Житомира – 41, Овруцького району – 13, Народицького району – 13, Ружинського району – 15, Попільнянського – 10, Лугинського району – 9, Житомирського району – 9 та Брусилівськогорайону – 9.
Посадовими особами райдержадміністрацій та міських рад відповідно до затверджених графіків проведено 412 особистих прийомів громадян, з них 146 виїзних прийомів за місцем проживання громадян, під час яких звернулися 292 жителіобласті.
На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» голови облдержадміністрації.
З січня по березень 2020 року на «гарячу лінію» голови облдержадміністрації звернулося 19 жителів області, аби отримати роз’яснення чи особисто поспілкуватися з керівником області. У своїх зверненнях на «гарячу лінію» громадяни порушували питання роботи комунальних служб – 9, або 47%, від загальної кількості, соціального захисту – 3, або 16%, земельні питання – 3 або 16% від загальної кількості та інші.
Графік особистого прийому громадян та проведення прямої телефонної «гарячої лінії» голови облдержадміністрації для інформування громадян розміщено на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації.
У всіх департаментах та управліннях обласної державної адміністрації також функціонують телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.
З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-березня 2020 року за рішеннями комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 392 громадянам на загальну суму 793 тис.500 грн.
З метою оперативного реагування на проблемні питання жителів області, невідкладного вжиття заходів у громадській приймальні облдержадміністрації (каб.102) щоденно ведеться прийом громадян. До роботи залучаються керівники структурних підрозділів облдержадміністрації до компетенції яких належить вирішення питань, які порушують громадяни. Спеціалістами відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації громадянам постійно надається консультаційна допомога. За бажанням осіб, що звертаються, вониможуть бути записані на особистий прийом до керівництва облдержадміністрації.
На офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації, а результати його проведення розміщуються в рубриці «Новини». Крім того, інформація про проведення прийому громадян головою, першим заступником голови, заступниками голови та керівником апарату облдержадміністраціївисвітлюється в друкованих і електронних засобах масової інформації та інтернет-виданнях області. З січня по березень 2020 року на дану тематику було опубліковано більше 50 статей.
Серед організаційних заходів, спрямованих на поліпшення роботи щодо розгляду звернень громадян, у лютому та березні 2020 року проведено 3 короткострокові семінари з питань забезпечення виконання вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян, для працівників структурних підрозділів облдержадміністрації відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.
Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва облдержадміністрації, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання якісних послуг жителям області.