На Житомирщині діє програма розвитку системи освіти, яка передбачає навчання та виховання дітей з особливими потребами
23 Вересня 2021 • 15:55
Кіл-сть переглядів: 571
Про це повідомляє Департамент освіти і науки Житомирської ОДА. Програму розвитку системи освіти Житомирської області на 2021-2025 роки розроблено з метою розвитку доступної та якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
Програма передбачає створення умов для відкриття інклюзивних класів та груп, навчання педагогічних працівників, які працюють із дітьми з особливими освітніми потребами, охоплення їх позашкільною та забезпечення здобуття професійної (професійно-технічної) освіти.
Зокрема Програмою передбачено виділення коштів обласного бюджету для спеціальних закладів освіти області для створення безбар’єрного простору та універсального дизайну закладів освіти.
Забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, та максимальне безбар’єрне включення в дошкільну освіту всіх її учасників є одним із головних завдань системи освіти.
У 2020/2021 навчальному році 352 дитини з особливими потребами дошкільного віку отримували корекційні послуги, набували навичок соціалізації, навчаючись у 194 інклюзивних групах, які функціонують у 123 закладах дошкільної освіти на принципах універсального дизайну, рівності та доступності послуг розвиткового середовища для кожної дитини.
У штатні розписи таких закладів додатково уведено 910 ставок асистента учителя та 181 ставка асистента вихователя, створено команди супроводу, до складу яких включено фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та батьків дитини, які мають можливість отримувати професійні консультації на будь-якому етапі розвитку дитини.
У закладах освіти міст Житомир, Бердичев та Коростень облаштовано 115 ресурсних кімнат (що на 10 більше, у порівнянні з 2020 роком) та створено освітнє середовище з урахуванням вимог для дітей з особливими потребами.
Окрім розвитку мережі інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, в Житомирській області збережено мережу закладів та груп компенсуючого типу. Такі заклади мають свою потужну корекційну, методичну, лікувальну базу, у 182 групах яких отримують корекційні та лікувальні послуги 3200 дітей із різними нозологіями.
Також у регіоні функціонує 651 заклад дошкільної освіти, з яких 297 забезпечені засобами безбар’єрного доступу для дітей з інвалідністю, 162 заклади не потребують додаткових пристосувань на вході для підйому осіб з інвалідністю, а 200 дитячих садків, які не мають пандусів, обладнані кнопками виклику.
Крім того, в області функціонує 564 заклади загальної середньої освіти, які стовідсотково обладнані пандусами, 22 не потребують додаткових пристосувань на вході для підйому осіб з інвалідністю.
Таким чином, 100 % закладів забезпечені безперешкодним доступом осіб з інвалідністю до першого поверху. У 20 закладах освіти вхід обладнаний кнопками виклику.
У період з 2016 по 2020 роки кількість дітей з особливими освітніми потребами, для яких організовано інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти, зросла на 769 осіб та сьогодні становить1151 дитина.